Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Da har jeg lest atkins sin bok, og har begynt på intruduksjons dietten. Er på dag 10 og stiksene viser at jeg er i ketose. Tok vel 5 dager før jeg fikk utslag, og først nå de siste dagene har den blitt mørkere lilla( ikke helt på den mørkeste) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
![]() |
![]() Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Hei.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Hei, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#4 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Jeg drikker alt mellom 1.5-3 liter vann om dagen så tror jeg stort sett er flink nok der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nytt Medlem
Alder: 42
![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?her skal jeg prøve å ikke tråkke på tær.. men er det noen av dere som sliter med å gå ned i vekt som trener? Personlig skjedde det ingen verdens ting for min del før jeg begynte å bevege på meg mer enn vanlig.. og det er ikke slik at man må kjenne blodsmaken i munnen mens man er aktiv.. en halvtimes gåtur kan være nok for å "kicke" i gang en sovende forbrenning, basert på egen erfaring iallefall
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Står jo at trådstarter trener fem dager i uka da. Hvis man leser det personen skriver. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
![]() |
![]() |
#7 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Jepp jeg kan ihvertfall si med sikkerhet at jeg trener, og forbrenner nok der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gjest
|
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?
Det vil kunne ha mye å si om du trener mer enn du gir kroppen mulighet til å hente seg inn fra gjennom kostholdet. Ta en uke treningsfri (du trenger ikke å slite sofa, bare bytt ut treningen med lavintensitetsaktiviteter som f.eks moderate gåturer) og se hva som skjer. |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?KAn noen linke denne kostberegningssaken? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1. Lav karbo, lav kalori, mye protein
![]() |
![]() |
#10 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Må innrømme at jeg blir frustrert når det ikke beveger seg, og leker med tanken på å gå tilbake til denne "sultkatastrofen", for den virket da i det minste |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Jeg synes du spiser lite grønnsaker og litt mye til frokost? Kan du kanskje prøve å kutte ut et av eggene? Og spise mer salat til måltidene med en ss udos choice-olje over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Sperret
![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Hvorfor sier du det er tortur? Om dietten er tortur bør du gjøre noen endringer. Dette er jo en livsvarig kostomlegging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Nei dietten er ikke tortur, men det at kg ikke beveger seg er tortur |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Foresten så har jeg for første gang i dag, opplevd den mettehet "greia" som ketolyse skal gi....selv om jeg har vært i ketose i over en uke, så har jeg ikke hatt så stor følelse av at det går lenge før jeg blir sulten, men i dag så har jeg jo knapt tenkt på at jeg skulle ha pause på jobb, og når jeg var på butikken etter jobb, så var jeg ikke sulten....DET er unormalt...DEILIG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?
Hei, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#16 |
Sperret
![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Jeg får hetta om jeg blir for mett,jeg. Jeg har lagt merke til at hvis jeg tenker at jeg er redd for å legge på meg så er jeg mer forsiktig med hva og hvor mye jeg spiser. Men om jeg er redd jeg ikke får nok mat legger jeg på meg for da spiser jeg litt ekstra og unner meg det. Så for meg har innstilling mye å si for resultatet. Jeg har hatt perioder hvor jeg instinktivt har vært redd for å ikke få nok og det er som om kroppen sikrer seg mot døden,liksom. Da er det den som har kontrollen over matinntaket istedenfor meg. Men om jeg har full styring og gir den akkurat det den trenger er den ikke krevende. Det er et samarbeid. Jeg må lytte til dens behov og tolke de rett og finne en mest mulig fornuftig løsning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?For oss andre med mer eller mindre normalt forhold til mat, så er det å være passe mett en god målestokk! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
![]() |
![]() |
#18 |
Sperret
![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?At utgangspunktet er overvekt, mener du? Men årsaken til at man har overvekt varierer her inne. Jeg ville bare dele noen tanker. Tenkte det kunne føre til en viss stimulering til refleksjon over egne tankemønstre, som jeg ikke forventer er lik mine. Dette er ikke råd, det er bare egne refleksjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Du skal spise 20g karber fra grønnsaker på Atkins induksjon, det gjør du ikke i følge den matplanen du legger ut her. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#20 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Du har så rett angående tankene...Jeg har tidligere vært jojo slanker...10 kg ned, 12 kg opp, og så 5 kg ned, for så å gå opp igjen 8...så tilslutt hadde jeg slanket PÅ meg 33 kg gitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Sperret
![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Kan noen gi meg råd?Mer viktig enn å telle kalorier mener jeg det er å lytte til kroppen ,bry seg om den og ta hensyn. Man kan betrakte kroppen som et barn man skal ta vare på. Det trenger mat, men man vil gi den akkurat passe og helsemessig, gi den nok søvn, kos, hvile, aktivitet og tillatelse til å føle følelser og gi uttrykk for behov. Vi er overhodet som finner den beste løsningen utfra vår kunnskap, kjærlighet og fornuft. Jeg tror altså kjærlighet, ikke bare kunnskap og viljestyrke er svaret |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen? | miss_chica | Ketolysekuren | 17 | 14-12-10 17:18 |
Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon) | matitt | Induksjonen | 4 | 01-12-08 10:22 |
Hvorfor ikke? | sjuggerpløm | Induksjonen | 2 | 22-11-07 12:06 |
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? | SkinnyToBe | Ketolysekuren | 24 | 23-09-07 21:53 |
Hvorfor går jeg ikke ned? | Monix | Ketolysekuren | 13 | 06-02-07 20:15 |