Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...Jeg er en ung jente på 18, og er rundt 25 kg overvektig, noe jeg har vært i flere år. Jeg har forsøkt å gå ned i vekt utallige ganger (med lavkarbo de siste årene) men som alltid rikker ikke vekten seg lenger så snart den tredje uken kommer, uansett om jeg kutter ut det en eller det andre. Den enorme håpløsheten og frustrasjonen som kommer av dette gjør meg ikke akkurat mer motivert, og alle andre feil blir plutselig mye mer fremtredende. Jeg skriver vel her fordi jeg håper det er noen her som har gått ned en 25-30 kg eller mer, og har noen oppmuntrende ord om sine erfaringer om hvordan kroppen blir seende ut etter vekttap.. Og siden det er forskjell på resultatene en 18 åring og en 45 åring kan forvente, vil jeg helst ikke ha flere "skrekkhistorier" fra skadefrydende eldre kvinner som bare har å fortelle meg at alt blir verre.. Jeg har enorme problemer nå med å forholde meg til omverdenen, især av intim art.. Jeg kunne ikke tenke meg å være naken foran noen, og nå som jeg har har et fast følge som jeg er svært glad i, og det seksuelle kommer opp på banen, merker jeg at alt bare går nedover igjen. På den ene siden syntes jeg det er oppmunterende, for om han kan tålerere min overvekt, vil han ihvertfall tolerere kroppen jeg vil få etter å ha gått ned i vekt, men hva om strekkmerker og hengebryster etc bare blir verre? Sist redigert av Hulder : 18-05-10 kl 20:31. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...Hei Hulder! Jeg startet med en overvekt på drøyt tretti kg selv og med potensielt en del lignende problemer, og tross at jeg er en del eldre enn deg har ting mye blitt bedre, av det du beskriver. Jeg gikk ned i passe tempo i første omgang litt under tjue kg for tre år siden. Jeg har selv MYE strekkmerker fra jeg var yngre (la på meg nesten tretti kg som tolvåring), og de har bleknet en del. Den første tiden etter vekttapet så hang huden, og strekkmerkene ble mer som groper i huden, men etter tre år er det ikke tegn på hengehud lenger, heller ikke på brystene som har gått fra 100D til ca 85B. Og du har enda noen fortrinn foran meg og folk som er enda eldre, ettersom du er så ung! Og det er jo så utrolig bra at du har oppdaga lavkarbo i en så tidlig alder, det misunner jeg deg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...Det er ikke alle eldre som har skrekkhistorier å komme med |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...Hei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...Og spis grønnsakene dine + bruk masse krydder for antioksidanter, som er veldig nyttige i bevaring av huden
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...Jeg har også en den strekkmerker, men de blir mindre og mindre tydeligere etterhvert |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: God mat!
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Sv: Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...Dette sa legen min om åreknuter:
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 52
![]() |
Sv: Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...Trening, vann (ikke drikke for mye koffein, da det virker vanndrivende) og sunt kosthold. Loreal har produkter mot bl.a. mot strekkmerker, cellulitter og krem som skal gi fastere hud. Nivea Q10 er også en krem som skal stamme opp. Verdt å prøve kanskje. De koster ikke mer enn vanlige bodylotion. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Sv: Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...Jeg tror ikke jeg har sett en eneste seriøs test som viser at det finnes en krem som hjelper mot strekkmerker eller cellulitter, så spar de pengene.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Operasjon mot åreknuter | mam | Generell diskusjon | 10 | 18-06-09 10:52 |
Cellulitter | Anne | Generell diskusjon | 69 | 19-05-05 00:36 |
Farvel cellulitter!!?? | mofe | Lavkarbo generelt | 10 | 02-11-04 10:54 |
Om overvekt, selvtillit og angst | Zoë | Fysisk og mental helse | 11 | 28-10-04 14:17 |