Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilket søtningsmiddel liker du best?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-06-10, 14:15   #1
Nurk
Medlem

Nurk sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Nurk er ny på veien

Hvilket søtningsmiddel liker du best?

Jeg bruker mye Splenda og Natreen (både pulver og flytende), men ser mange sverger til Sukrin. Hvorfor det?

Og hvilket syns du er best å bake med - og har best smak?

Bare nysgjerrig

Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 17:25   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilket søtningsmiddel liker du best?

Splenda har best smak og på en god nr 2 kommer sukrin. Sistnevnte har en litt "kald" bismak, men det er godt i enkelte sammenhenger. Den løser seg ikke så godt opp heller, så man får litt knasefølelse - som jeg også kan like

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 17:27   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Nå så jeg at du spør om hvilket som er best å bake med... Bruker det som står i oppskriften, men splenda er nok favoritten pga smak og konsistens

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 19:51   #4
Sisteinnsats
Medlem

Sisteinnsats sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Splenda er favoritten her. Jeg bruker Sukrin også, men mest hvis ungene også skal få smake. Selv er jeg ikke spesielt glad i ettersmaken på Sukrin..

Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 21:23   #5
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sukrin i små mengder til lav karbo folket.

Honning til meg i miniatyr mengder.

Fordi jeg tror ikke de andre alternativene er så trygge som myndighetene vil ha det til. Spesielt ikke aspartam.

Gammel 19-06-10, 00:12   #6
Bonitta
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Bonitta er på en erverdig vei

Jeg bruker kun sukrin. Synes smak og konsistens minner om vanlig sukker, så jeg har ikke engang vurdert å teste noen av de andre

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 00:27   #7
nonta
Medlem

nonta sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Jeg bruker sukrin, det er et naturlig søtstoff. Er redd jeg får dekket kvota av kunstige ulumskheter gjennom min "gode venn" pepsi max. Har stevia i hus, men det synes jeg er umulig å bruke, blir bittert med en gang...

Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilket søtningsmiddel? Kjøttbolla Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 18-05-10 13:55
Hvilket søtningsmiddel og er dette ok? Skrulla86 Ketolysekuren 1 24-01-10 20:10
Hvilket søtningsmiddel er best til baking? Kanel_i_kursiv Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 11-01-10 11:04
Hvilket søtningsmiddel? nettih Spørsmål og svar 5 15-05-08 08:13
Hvilket søtningsmiddel? Zoë Induksjonen 4 20-04-04 12:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.