Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-06-10, 23:28   #1
Aravis
Nytt Medlem

Aravis sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Aravis er på en erverdig vei

Hjelp!

Jeg er i ny dette her.. Men jeg prøver da å kutte ut karbohydrater i stor grad.

Men, spiser jeg totalt feil?

Til lunsj og middag i dag, spiste jeg salat med ost og skinke. (med dressing, hjemmelagd på majones + litt eplecidereddik og krydder)

Til frokost spiste jeg stekte wienerpølser med egg, løk og cherrytomat.

Er dette totalt galt? Kan noen gi meg noen tips, isåfall?
Hva med å tilsette fløte? Blir dette for mye?

På forhånd, tusen takk!

Aravis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer best. Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:47   #2
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp!

Hei,
Alltid vanskelig å komme med råd og veiledning når du ikke oppgir i hvilken ende av lavkarbo skalaen du har lagt deg på. Sånn ved første øyekast vil jeg nok si at det er altfor lite fett, wienerpølser – er det lavkarbovariant hvis ikke så kan de inneholde for mye stivelse.
Legger ved en tråd der finner du linker til tips om frokost/lunsj/middag samt masse annet nyttig.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:24   #3
Aravis
Nytt Medlem

Aravis sin avatar

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Alltid vanskelig å komme med råd og veiledning når du ikke oppgir i hvilken ende av lavkarbo skalaen du har lagt deg på. Sånn ved første øyekast vil jeg nok si at det er altfor lite fett, wienerpølser – er det lavkarbovariant hvis ikke så kan de inneholde for mye stivelse.
Legger ved en tråd der finner du linker til tips om frokost/lunsj/middag samt masse annet nyttig.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Jeg er ikke helt nazi enda, jeg kutter ut brød, poteter osv. Spiste omelett til frokost i dag, og muligens kylling med salat og dressing til middag/lunsj. Men slik jeg forstår det, er pølser fyfy? Alle typer pølser?

Aravis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer best. Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:30   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Alle typer pølser er ikke fyfy nei, du må lese på innholdsfortegnelsen. Vanlige pølser (type Gilde grill/wienerpølser osv) inneholder oftest rundt 6 gram per pølse, og det er litt vel mye. Andre typer får du helt ned i 0,5 - 1 gram og det er kjempeflott. Sånne pølser må du oftest til slakteren for å få tak i, eller i større dagligvarebutikker. Nå har jo Rema også fått inn noen typer med lavere karboinnhold.

Men generelt - les innholdsfortegnelser til du kreperer, da får du god oversikt.

Gammel 23-06-10, 10:31   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Smile

Anbefaler deg FØRST å lese linken arnakristin anbefaler

Ellers kort fortalt:
1. Hold deg unna brød, sukker, frukt, pasta, ris, poteter og grønnsaker som vokser under jorden.
2. Spis kun ferdigvarer som har 5 g karbohydrater eller mindre pr 100 g. (Nb på yoghurt her!)

Sjekk ut oppskriftene på forumet for tips.

Jeg begynte slik for snart et år siden - og etterhvert leste jeg meg opp på lavkarbo på dette forumet slik at jeg kunne velge retning som passer for meg. Vær forberedt på at kroppen din vil reagere på mangelen på karbo- men det går over. Alt du trenger å vite finnes på forumet, snus litt rundt - og spør om det er noe du lurer på - her finnes massiv kunnskap og ikke minst dyktige motivatører!!

Kunnskap er nøkkelen til å lykkes - også med lavkarbo! Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:52   #6
Aravis
Nytt Medlem

Aravis sin avatar

Tusen takk, damer! Dette hjelper masse. For: det var nemlig det jeg lurte på, hvor mange karbohydrater per 100 gram man skal holde seg under. Da fikk jeg heldigvis svar på det
Spiser salat på jobb, stort sett. (Er kokk) Der har vi en hjemmelagd dressing som er basert på majones, eplecidereddik og krydder. Regner med den er feit og fin.

Hva med Farris, kan jeg drikke det? Jeg er veldig lite glad i kun vann, får skikkelig halsbrann av det. (tro det eller ei)
Liker farris godt, så håper at det kan være en god erstatning?

Gammel 23-06-10, 17:22   #7
Trulte67
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Trulte67 er på en erverdig vei

Farris kan du drikke, ja.

118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 18:05   #8
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Aravis, her.

Hva med Farris, kan jeg drikke det? Jeg er veldig lite glad i kun vann, får skikkelig halsbrann av det. (tro det eller ei)
Liker farris godt, så håper at det kan være en god erstatning?

Det kan være at halsbrannen din forsvinner nå når du går på lavkarbo.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.