Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye fett

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-07-10, 22:31   #1
Manne85
Juniormedlem

Manne85 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Manne85 er på en erverdig vei

Hvor mye fett

Hvor mye fett bør man ligge på hver dag? Finnes det en max grense?

Manne85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:34   #2
siri0109
Medlem

siri0109 sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: solkysten
Alder: 39
siri0109 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye fett

nei man kan spise ubegrenset mengde fett... tror jeg da...jeg gjør ihvertfall det...det er bare karbohydratene man skal telle..

siri0109 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:44   #3
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

At man kan spise ubegrensa fett er en sannhet med modifikasjoner. Regelen er; Mindre karber mer fett, mer karber mindre fett.

Low carb high fat er en betegnelse som omfatter 0 - 150 karbohydrater om dagen så det er umulig å si hvor mye fett en bør spise uten at man vet karbinntaket. På 0 til ca 50 karber bør fettinntaket være ca 70% av all inntak, går man over det bør man begrense fettinntaket.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:45   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jfr Lutz behøver man ikke å begrense fettinntaket før man er over 72 gr kh. Men jeg tror det også er individuelle variasjoner her.

Uansett, for deg som går på Ketolyse, så bør fettinntaket ligge på en energiprosent på ca 70-75 . (Forholdstall, sånn omtrentlig: 75% fett, 20% protein, 5% karbohydrater). Om du følger anbefalningene så regulerer dette seg fint av seg selv .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:59   #5
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Ved inntak av for mye fett, kan man få fettdiare .

Når kroppen får mye fett på en gang, så vil galleblæren tømme seg. I løpet av 10-20 minutter etter et fettrikt måltid, kan man da befinne seg på do med akutt diare. Det er ikke en allergisk reaksjon, men bare slik det er

Jeg har lest (på Dahlqvist sin blogg??) at dette er bra for galleblæren og motvirker dannelse av gallestein. På fettfattige dietter, er det liten utskifting/produksjon av galle, og sjansen for å få gallestein øker.
Når jeg tenker meg om, så er det nok ikke fettdiareen som er bra å ha, men å ha en høy produksjon og et høyt forbruk av galle, hehe.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 18:20   #6
VesleKAri
Juniormedlem

VesleKAri sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
VesleKAri er på en erverdig vei

Dette gav meg svar på mye av det jeg lurte på. Supert med søkeknappen. Nå ble det mer logisk for meg å spise fett.

Gammel 14-08-10, 19:06   #7
hmmm
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
hmmm er på en erverdig vei

hvordan regner man ut energiprosenten? Står det på pakka?
mulig jeg er litt korka.....

hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 22:09   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hmmm, her.

hvordan regner man ut energiprosenten? Står det på pakka?
mulig jeg er litt korka.....

Hvilken pakke????

Det det er snakk om er at 1g fett gir 9kcal, mens 1g protein og 1g karbohydrat gir 4kcal hver!

Man kan altså ikke si at om man spiser 5 g karber, 20g protein og 75g fett så spiser man 75energi prosent fett!

Du må regne ut hva det blir liksom.

5g karber = 20kcal=2.6%
20g protein= 80kcal=10.3%
75g fett= 675kcal=87.1%

Gammel 14-08-10, 23:42   #9
hmmm
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
hmmm er på en erverdig vei

Kitt: hehehehe! Pakka, som i pakka maten kommer i!
Evt. lese på matvaretabellen...
Får se hvordan det går med bare å bruke hodet først tenker jeg. Er fort gjort å bli litt for overfokusert på mat hvis jeg må telle og veie...

hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 23:48   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hmmm, her.

Kitt: hehehehe! Pakka, som i pakka maten kommer i!
Evt. lese på matvaretabellen...
Får se hvordan det går med bare å bruke hodet først tenker jeg. Er fort gjort å bli litt for overfokusert på mat hvis jeg må telle og veie...

Hihihi!

Du kommer langt med å bare se på karbohydratene. Velger du konsekvent matvarer som har mindre enn 5 karber pr 100, og spiser deg passe mett hver gang du er ordentlig sulten, bør det holde langt på vei!

Tror ikke det er sunt å tenke for mye! Se på alle de fortvilte menneskene her inne som tenker alt for mye og bare blir forvirret og oppgitte og skremte......
Ikke bra!

Man må ikke komplisere alt mulig hele tiden!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Hvor mye er nok fett Hillelille Spørsmål og svar 7 30-06-09 20:18
Hvor mye fett er fett nok? Tinka Ketolysekuren 1 18-11-08 11:26
Hvor mye fett? Magga Dutti Ketolysekuren 9 10-08-08 17:18
Hvor mye fett må jeg ha? Feline Ketolysekuren 4 10-02-06 17:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.