Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegDa tenkte jeg å vurdere å gå inn i en litt mer "lavkarbo" livsstil. Men det jer lurte på var; skal man helst så og si kutte ut karbohydratene, eller er litt lov? Og feks må man følge det hver dag, eller er det lov å skeie ut hvis man blr invitert i selskap eller på lørdagskvelden med smågodt...? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
![]() |
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegVel, det kommer jo an på hvor "ekstrem" du vil bli, ser du bare har satt lavkarbo i filosofien, så da vil du vel bare generelt ligge under 100g kh om dagen. Og i og med du ikke har alverdens å gå ned ville jeg ikke tro det er heeelt krise om du tok et kakestykke i en bursdag, eller falt for en sjokolade i butikken en stakket gang. Men selv da kan du jo prøve å gjøre lure valg, som å velge en mørk sjokoladetype og kanskje ta et mindre kakestykke enn du ville ha gjort ellers. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jeg
takk for råd |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegVel, akkurat det med kalorier er det litt delte meninger om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nytt Medlem
![]() |
Så bra! Du er flink |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jeg
Det er helt sikkert delte meninger om kcaloriene, men dette er uvesentlig sammenlignet med at det er delte erfaringer!! Noen MÅ ned i kcalorier for å gå ned selv på strikt lavkarbo. Anbefaler å begynne på generell lavkarbo og heller telle kcal om du ikke får vektendring i det hele tatt over et par mnd. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#7 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegTror ikke man trenger empiri forskning for å vite at man spiser mindre på lav-karbo dietter/livsstil |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegVel - det trenger ikke stemme... jeg spiste lavkarbo 100% i et halvt år uten å telle - og gikk ikke ned et gram... måtte begynne å telle, holder meg rundt 15-1600 kcal pr dag og det er mindre mengde enn jeg ville spist uten å telle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Juniormedlem
Hvor: Asker/Kongsberg
Alder: 31
![]() |
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegJeg er også ganske ny med dette med lavkarbo og for å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt dette med kostholdsfilosofiene: atkins, lindberg, ketolyse osv..hjelp sier bare jeg! Men jeg skal ikke egentlig gå ned noe særlig i vekt, 1-2 kilo kanskje |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
![]() |
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegNei, hvis det bare er 1-2 kilo det er snakk om ville jeg generelt bare holdt meg unna ris, poteter, brød og sukker. Og vært tilbakeholden med rotgrønnsaker/frukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Vintergumman oppsummerer greit - du kan gjøre slik sikkert flere av oss gjorde i starten, kutt potet, brød, ris, pasta og grønnsaker som vokser under jorden. Hold deg ellers til matvarer med maks 5g karbo pr 100g. Dette er en kjempeenkel måte å sette i gang med lavkarbo på - ingen telling bare nyting |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegOkay, men da skal jeg gjøre det ;D Tusen takk for svar, dere gjør det mye klarere og enklere for meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() |
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegHvis du ikke skal i ketose (noe du strengt tatt ikke trenger), synes jeg du kan unne deg matvarer som har oppmot 10% karbo. Vil nok bli lettere for deg å holde livsstilen i lengden da |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegOkay, men da er det jo ikke noe problem i det hele tatt da |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegSelv om du ikke skal mye ned ville jeg holdt meg til matvarer med mindre enn 5 kh pr 100g, ihvertfall i det daglige.. Ellers anbefaler jeg å lese boka "bedre uten brød", der er det masse nyttig informasjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jegOkay, hehe men da blir det matvarer med mindre enn 5kh per 100g i hverdagen ihvertfall også kan jeg heller skeie ut litt i helgene |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
På vei nedover, tenker ta i litt med lavkarbo | moijk | Lavkarbo generelt | 1 | 09-05-10 23:22 |
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med | charri | Induksjonen | 12 | 14-04-09 19:27 |
Ting jeg vil lære mere om! | mofe | Generell diskusjon | 11 | 13-03-05 16:37 |