Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Hei! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 41
![]() ![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Gjort det samme som deg, uten lege :P Tror jeg var hos lege engang ifjor og jeg husker ikke helt hvorfor, kanskje vond hals eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?
Trenger nok litt bedre grunn ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Jeg gjorde det samme også, men angrer litt at jeg ikke sjekket tallverdier og sånt. Hadde vært kjekt å se resultater etterpå, men jeg føler jo samtidig at kroppen min har det utrolig bra nå, og er mye bedre enn jeg var før jeg starta med ketolyse |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Ideelt sett bør alle konsultere lege før de gjør store endringer i livsstil etc, men gidder vi det??? Nææææhhhhh......
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Nei, det gjorde jeg ikke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Jeg har pratet med min lege og han støtter meg helt! Han spurte om navn på boken og sa han var interessert i å lære mer om det. Men han hadde en venn som hadde gått ned en del vekt på samme kuren, så han syns det var en kjempe idé for meg. Jeg skal til han på fredag så vi får se hva han sier da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg angrer på at jeg ikke tok blodprøver før jeg begynte på kuren. Jeg har tatt etter 3 og 6 måneder, men har jo ingenting å sammenligne med. Jeg tok med meg boka til legen etter tre måneder sånn at hun fikk lese om kuren. Hun spurte meg om jeg mosjonerer og tar vitaminene mine, og var fornøyd da jeg svarte ja. Det er nok for meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LKHF
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Hehe, da skulle jeg snakket med legen hver 3. mnd eller så hele 20-åra da, alle de ekstremkurene jeg prøvde på rekke og rad
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Ok, så da bare kjører jeg på |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Nei, det gjorde jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Da jeg bestemte meg for å begynne på ketolyse, stod jeg på randen til å få diagnostisert sukkersyke (II).
![]() |
![]() |
#13 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Det var faktisk legen min som først sa jeg burde kutte ned sukker og stivelse i kosten da det viste seg at jeg var insulinresistent, så ja, legen min vet om det, selv om han ikke akkurat synes ketogent kosthold er noen høydare, så stoler han på meg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Det var jeg som startet tråden med legetimen. Hun anbefalte vel ikke å ikke ta blodprøver. Men at en ikke trang 4 på stoffskifte osv med en gang
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Det er nødvendig å snakke med legen om man tar medikamenter (blodfortynnende, kolesterolregulerende, stoffskifte etc, det som forandres i ketolyse) eller om man har spennende sykdommer som kan påvirkes.
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Jeg tok prøver før jeg begynte - så etter 3 mnd og så etter ca 9 mnd... det fantastiske er at jeg startet med lavt stoffskifte - legen vurderte medisinering, men ville vente da jeg ønsket å begynne på lavkarbo. Gikk fra 13 og noe den gangen til 16.7 rundt påske. Nye prøver blir nok tatt etterhvert da min nye lege ville følge med på lever-verdier. Hun hadde ei venninne som hadde gått ned 25 kg på lavkarbo, så hun er positivit innstilt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Jeg snakket ikke med legen før jeg startet. Men jeg har gått hos henne en stund før jeg startet for å ha noen som fulgte med på vekta. Men jeg gikk ikke ned. Så startet jeg med lavkarbo, og var innom henne 5-6 uker etter at jeg begynte, og hun var kjempefornøyd med nedgangen. Jeg var nok litt forsiktig da jeg fortalte hva jeg spiste. For hun kan være litt skeptisk til ting. Men hun var fornøyd. Hun syntes nesten jeg hadde gått for fort ned. Og da ble jeg litt oppgitt. For jeg hadde nesten ikke klart å gå ned noe det året jeg hadde gått hos henne for kontroller. Og når det da endelig løsner så blir det også litt galt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
![]() ![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Fikk råd av legen på generell lavkarbo, og da jeg fortalte ham i etterkant om ketolysekuren, så ble han ikke videre fornøyd. Han mener, som jeg er fullstendig klar over, at hjernen vår må ha et visst antall gram sukker for å fungere, så det er viktig å ha de minimale grensene med karbohydrater. Forøvrig var han meget skeptisk til det hele, men jeg ba ham lese seg opp på det hvis han skulle fortsette være min lege |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Hvor: Porsgrunn
![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Jeg var hos legen i dag, pga noe helt annet, men han ble skikkelig gira da jeg fortalte jeg hadde begynt på Ketolyse!
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Ved de fleste store kostholdsendringer kan det være greit å konsultere lege i de tilfellene hvor man har sykdommer som kan bli påvirket, for eksempel diabetes 1. Nå skal vel ikke folk med diabetes 1 gå på ketolyse i utgansgpunktet, uansett har man en sykdom kan det være greit å konsultere lege først. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 41
![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Går sjelden til lege og går iallefall ikke 'bare' fordi jeg skal slanke meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Jeg har akkurat tatt blodprøver hos legen nå, men begynte på lavkarbo i april. Men så har jeg hatt 8 uker pause med litt høy og lav-karbo om hverandre... Så er spent på svarene på prøvene. Får vite i morgen.... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: følger xtravaganzas intensivprogram fra og med 13.januar 2011
![]() |
![]() |
#23 |
Supermoderator
Nå spiser jo faktisk Plastbox på forumet her som har dia1 lchf og har kunnet redusere ganske kraftig på insulinenehetene sine |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?På ketolyse sidene står det at ketolyse ikke egner seg for folk med diabetes 1.
http://www.ketolyse.no/?group=1443&s...=1444&art=2100 |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#25 |
Supermoderator
Sv: Har dere drøftet ketolysekuren med lege før dere startet?Det har vel mest med at det ikke er forsket så mye på. Atkins mente derimot at dia1-pasienter kunne ha god nytte av et lavkarbokosthold i samråd med en lege. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Dere som startet rundt nyttår, hvordan har det gått? | Bellabo | Ketolysekuren | 53 | 12-05-09 11:48 |
Hvordan går det med dere som startet 5 Jan? | *pippi m gutt og jente* | Ketolysekuren | 13 | 01-05-09 12:01 |
Til dere på ketolysekuren | Kanari | Spørsmål og svar | 5 | 23-09-06 13:51 |
Til dere på ketolysekuren | linse | Spørsmål og svar | 1 | 10-11-05 00:02 |