Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det nødvendig å veie alt man spiser?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-10, 13:48   #1
TammyTee
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 3
TammyTee er på en erverdig vei

Er det nødvendig å veie alt man spiser?

Jeg mener, om man er nøye på å sjekke karbohydratinnholdet fra før av? jeg har et programm som kalles mat på data, her taster du inn matvarer som ligger i databasen for å se det fullstendige innholdet i måltidet.
Jeg har bare 7 kg igjen å ta av..
spiser rundt 20 karbs om dagen, er dette nok til å gå ned?
samtidig spiser jeg kun rent kjøtt, fisk, og smørsteker grønsaker ved siden av.

TammyTee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:18   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det nødvendig å veie alt man spiser?

Hei,
Hvordan vet du at du spiser rundt 20 kh pr dag når du ikke veier maten? Mat på data gir deg jo ikke noe svar dersom du ikke veit hva de ulike ingrediensen veier.
Jeg veide i begynnelsen og noterte ned normale porsjoner lærte utrolig mye av det.
Lavkarbo er vektregulerende så man må ikke være i ketose for å oppnå vektreduksjon, ikke alle liker å leve ketogent. Definisjon på lavkarbo finner du her sammen med masse annen nyttig informasjon:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:50   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det nødvendig å veie alt man spiser?

hvordan sjekker man karbohydrater nøye, uten å vite hvor mye det man spiser veier?

Ellers så er det vel ikke noe tvang å veie maten man lærer å ta alt på feelingen etterhvert

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:59   #4
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Er det nødvendig å veie alt man spiser?

Jeg har aldri veid maten, og vil vel ikke tro de fleste trenger å gjøre det hvis de spiser rigktig mat heller. Hvis ikke du går ned noe mer kan du jo prøve det. Det kan jo også være at du er en av oss som ikke kan hive i seg 4000 kalorier om dagen og gå ned, så om vekten stopper opp er jo det også noe du kan vurdere på mat på data.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:14   #5
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: Er det nødvendig å veie alt man spiser?

Det er vel ingen som MÅ veie maten sin, men det er greit for å faktisk vite hvor mange karber man spiser og for å vite hvor mye feks 100g blomkål er. Spesielt i begynnelsen, ved et platå eller for å sjekke at man faktisk får riktig mengde hvis man har sluttet å veie.

__________________


Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det nødvendig å telle kalorier? Hexehylet Lavkarbo generelt 27 08-08-10 00:27
Er intressert i ketolysekuren, men er det nødvendig ... Fidusen Mer enn 30 kg overvekt 5 28-07-09 12:29
Helt nødvendig med mye fett på lavkarbo? Idaaee89 Lavkarbo generelt 1 17-05-09 11:46
Hva kosttilskudd er nødvendig? Liidama Kosttilskudd 2 28-08-08 11:35
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no