Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ny på Atkins diæten

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Se resultatene: Hvor meget har I tabt jer i induktionsfasen?
0-2 kg 1 11,11%
2-4 kg 5 55,56%
4-6 kg 0 0%
6-8 kg 1 11,11%
8- ? 2 22,22%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 9. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-02-05, 16:46   #1
anneline
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Hjørring, Danmark
Alder: 46
anneline er på en erverdig vei
Exclamation

Ny på Atkins diæten

Hej med jer allesammen.
Jeg er ny her på lavkarbo.no. Som I nok kan læse så er jeg fra Danmark af. Håber I kan forstå sproget, jeg kan forstå langt det meste af jeres norske.
Det er indtil videre ikke lykkedes mig at finde lignende sider/fora i Danmark om Atkins diæten. Så må jeg jo bare søge til Norge...

Her i mandags startede jeg på Atkins diæten, og indtil videre går det ok (læs... jeg er faldet i nogle få gange) Man skal jo lige vende sig til ikke at spies, brød, pasta, kartofler og ris, og ikke mindst frugt. Frugten er det jeg savner mest her i induktions fasen.

Mit spørgsmål er: Hvor meget har I tabt jer i induktionsfasen, og hvor lang tid har I været i den fase?

Håber I vil skrive nogle svar til mig!

Jeg har også min egen hjemmeside på nettet, som omhandler mit forsøg med at tabe mig med Atkins. Den skal I være velkommen til at checke ud. Husk lige at ligge en hilsen til mig i min gæstebog.

www.anneline.dk

Med venlig hilsen Anne Line

anneline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 17:05   #2
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Velkommen skal du være, Annline!

Det er vanlig å miste rundt 10% av startvekt under induksjon. pluss/minus, selvfølgelig

Gammel 11-02-05, 17:50   #3
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Velkommen, Anneline! Hyggelig med en danske her!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på undersøkelsen din, for det vil vel avhenge av hvor lenge man går på induksjon også. Man kan jo gå lenge! Selv gikk jeg fem uker, og hadde da gått ned 16 kg. Men de første to ukene gikk jeg ned 7 kg.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 17:54   #4
anneline
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Hjørring, Danmark
Alder: 46
anneline er på en erverdig vei
Red face

Hej Karin.

Mange tak for svaret på mit indlæg.

Jeg synes det lyder helt vildt at tabe 7 kg på 2 uger!
Men dejligt!

Håber det går godt for dig med at komme ned i vægt.
Har du haft nogen problemer med at holde din vægt?

anneline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 17:56   #5
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Endel av vekttapet under induksjon, er vann.

Og om man fortsetter å spise slik man gjorde før induksjon, vil kiloene man tapte under induksjon, komme krypende tilbake.

Gammel 11-02-05, 19:02   #6
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hei og velkommen!!

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 19:24   #7
snoopygirl
Seniormedlem

snoopygirl sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 58
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

velkommen velkommen..håper du vil trives her inne..og lykke til

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 02:27   #8
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av anneline

Hej Karin.

Mange tak for svaret på mit indlæg.

Jeg synes det lyder helt vildt at tabe 7 kg på 2 uger!
Men dejligt!

Håber det går godt for dig med at komme ned i vægt.
Har du haft nogen problemer med at holde din vægt?

Nei, ingen problemer med å holde vekten, men nå går jeg fremdeles ned, da... Har gått ned 31 kg til nå, og skal ned 9 kg til. startet etter påske 2004.

Hvor mye man går ned, avhenger av hvor mye man har å gå ned. Jeg skulle veldig mye ned. (40 kg) Skal du mindre ned, vil du gå mindre ned i starten. Jeg tror - uten at jeg vet det - at kroppen tilstreber en balanse. Kanskje er det akkurat det som er filosofien bak Fedon Lindbergs diett, Kost i balanse?

I alle fall, lykke til med ditt eget vekttap!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy Nille Nyheter / media 7 30-07-04 15:27
Atkins Warns Consumers About Low-Carbohydrate Product Frenzy HP Nyheter / media 0 18-04-04 12:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.