Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skolehjelp ang glukose i urin

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-11-10, 17:23   #1
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Skolehjelp ang glukose i urin

Sitat:

Du spiser en neve med sukkerbiter, men ved en test på labben er det ingen spor av glukose i urinen din. Studievennen din derimot har drukket en cola før han spiste sukkerbiter, og hos han var det spor av sukker i urinen. Dere er begge friske. Begrunn resultatene.

Heeelp..

Gammel 04-11-10, 17:25   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skolehjelp ang glukose i urin.

Tror jeg fant det..

Gammel 04-11-10, 17:26   #3
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tror jeg fant det..

Så fortell da!!!

Gammel 04-11-10, 17:29   #4
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Det var veldig enkelt Hvertfall som det står i boka.. At hos mennesker med ubehandlet diabetes kan man alltid finne spor av glukose i urina, mens hos "friske" mennesker må det betydelige mengder sukker til, for å få noe utslag.. Og det er bare en kort periode man kan påvise glukose i urina da.

Trodde det var noen svære omfattende greier jeg serru.

Gammel 04-11-10, 17:42   #5
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Sitat:

Hos mennesker med diabetes finner vi alltid spor av glukose i urinen. Hos ”friske” mennesker derimot kan det påvises når inntaket av sukker er svært høyt. Når det er normale konsentrasjoner av glukose i urin, reabsorberes all filtrert glukose og derfor lekker den ikke ut med urin. Spiser du nok sukker til at konsentrasjonen i plasma mer enn dobles, klarer ikke tubulussystemet reabsorbere alt og da kan glukose påvises i urinen. Vi når da nyreterskelen for glukose. Nyrene slipper ut glukose for å bremse ytterligere stigning. Glukose kan bare påvises i urina i en kort periode etter et slikt inntak. Nyrenes oppgave er ikke å delta i reguleringen av blodets glukosenivå, men å hindre at substansen tapes med urinen. Hormoner har ansvar for reguleringen.

Har skrevet ordet glukose så mange ganger at det ikke betyr noe lenger....

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mørk urin viet60 Ketolysekuren 2 06-10-09 10:25
Urin GKS Ketolysekuren 4 18-01-09 15:04
Mørk urin Kanutten Lavkarbo generelt 1 16-08-07 07:56
Drikke urin? Summer Fysisk og mental helse 11 05-01-07 00:38
Mørk urin??? elian Induksjonen 2 29-07-04 11:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.