Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Drikke urin?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-01-07, 18:08   #1
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Drikke urin?

Noen som føler seg kallet?

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/12/31/487475.html

Opprinnelig lagt inn av Et lite utdrag

- Er man frisk, kan man drikke et glass om dagen, for øvrig etter behov. Synes du det smaker vondt, kan du begynne med å bruke den utvortes, og så gå over til å blande urinen ut med juice, vann eller annen væske, skriver Bonet, og opplyser at man, i tillegg til å drikke den, også kan bruke urinen til å vaske seg med, pusse tennene med, som salve, barbervann, mot håravfall, mot eksem, som fotbad og mye mer - som å skylle tarmene eller vagina.

Flere og flere tilhengere av alternativ medisin ser på urin som et universalmiddel som kan kurere alt fra influensa, tørr hud, allergier, astma, diabetes og parkinson til bakrus og leddgikt. Blant fordelene som trekkes fram, er den lave kostnaden, tilgjengeligheten og portabiliteten. Terapien bygger på tanken om at urinen inneholder en unik sammensetning av næringsstoffer som kroppen selv har skilt ut, og som derfor er sunne å føre tilbake.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:49   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Drikke urin?

Jeg har lest om dette tidligere, og jeg tror mer på dette:

Opprinnelig lagt inn av fra linken

For de fleste vil det å drikke sin egen urin neppe være skadelig. På den annen side er det sannsynligvis ikke særlig sunt eller nyttig heller, bortsett fra de sjeldne tilfellene da man er begravd under en bygning eller fortapt på havet i ei uke eller to. I slike situasjoner kan det å drikke din egen urin være forskjellen mellom liv og død. Er du imidlertid ute etter et daglig styrkemiddel, fins det mange langt mer smakfulle måter å introdusere helsebringende produkter inn i blodomløpet på.

Og for de på ketose er det iallefall ikke lurt....

Gammel 01-01-07, 21:54   #3
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Ehhhh.. nei takk

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 00:23   #4
Dante
Medlem

Dante sin avatar

Medlem siden: May 2006
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Huff nei, så tørst er jeg ikke

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 00:11   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Nei, uff,-det kunne jeg slett ikke tenke meg!
Urinen er jo i utgangspunktet helt ren, så egentlig er det ikke så galt, men likevel! Før laboratorieprøvene var "oppfunnet" var det bl.a. ikke uvanlig å smake på urinen til en pasient for å kontrollere om han hadde sukkersyke. Det var jo i tillegg en annens urin!! Grøss og gru!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 08:29   #6
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Er ikke urin avfall da ... vekksorterte saker som kroppen ikke vil ha eller trenger? Mest nyttig som gjødsel?

Gammel 03-01-07, 10:20   #7
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av guro, her.

Er ikke urin avfall da ... vekksorterte saker som kroppen ikke vil ha eller trenger? Mest nyttig som gjødsel?

Jo, urin er et avfallstoff som bl.a. inneholder mineraler og væske kroppen ikke kan nyttiggjøre seg. Ny urinen (fra en frisk person) inneholder lite bakterier, men etter en stund i luft vil bakteriene formere seg.
Helt enig med deg Guro, den passer best til gjødsel eller bokstavlig talt å la den gå rett i dass!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:59   #8
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Det er sikkert ikke farlig, men høres litt ugg ut spør du meg...

Gammel 03-01-07, 11:50   #9
Gir
Seniormedlem

Gir sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 46
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Æææsj...
"Velkommen i kaffebesøk. Vil du ha litt urin til kaken din?"

Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 13:06   #10
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gir, her.

"Velkommen i kaffebesøk. Vil du ha litt urin til kaken din?"

Urin-besøk bli det vel da.

Gammel 04-01-07, 00:26   #11
tir na nog
Juniormedlem

tir na nog sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: rogaland
Alder: 54
tir na nog er på en erverdig vei

Har ikke drukket det men sett folk drikke sin egen urin - ..kun den mornings tiss. Det var i India og, jo de vasket seg selv med det. Godt mot alt, mente de - til og med HIV. Teorien som jeg ble fortalt er basert rundt .. "anti-bodies re-introduced into the body, setting up resistance & strengthening the immune system" Tro ikke det virker med andre sin..!

Sett dette praksis og med den "Jackass" team - Men det var oppkast med en gang....

Nice weather today though...!!

Gammel 05-01-07, 00:38   #12
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Nei takk! Det er jo å drikke sitt eget avfall. Det er vel en grunn til at det kommer ut, det skal vel ikke inn igjen??!

Personer som mener dette er bra, holder jeg meg laaaangt unna.... De er fanatikere som ikke kan bli sunne nok, tenker sunnhet hele dagen og spiser bare gress (nesten) og ser hele tiden etter flere muligheter til å bli enda sunnere, og sunnere..... Mener jeg da.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Halsbrann av å drikke vann ... nomma Fysisk og mental helse 14 24-10-07 00:07
Man kan dø av å drikke for mye vann mofe Fysisk og mental helse 6 25-10-06 10:26
Godt å drikke i sommervarmen nalana Smoothies / drikke 14 17-07-06 21:19
Drikke på Lindberg... TinaF Dr Lindbergs 3 13-09-05 09:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.