Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
![]() |
En banan er mer usunt enn en sigarettDr Mercola er en mann jeg har stor respekt for.
Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En banan er mer usunt enn en sigarettSynes det er litt merkelig formulert. Hva med de som både klarer å slutte å røyke og holde vekta? Evt går opp i overgangsperioden også slanker det av seg igjen. Det er klart at hvis man bytter ut røyken med godteri og andre ting kroppen ikke svarer noe særlig godt på så går det vel litt opp i opp. Men å fortsette å røyke for å ikke gå opp i vekt? Njææ..
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Sv: En banan er mer usunt enn en sigarettJeg sier da at en banan ikke legger et tjukt lag tjære i luftveiene og lungene dine og ikke er den kreftfremkallende heller. Og ikke minst - det plager ikke de rundt deg om du spiser en banan fremfor å ta en røyk.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
Sv: En banan er mer usunt enn en sigarettTja, ikke helt utenkelig at 60 bananer om dagen ville tatt livet av meg raskere enn samme antall sigaretter. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Sv: En banan er mer usunt enn en sigarettsluttet og røyke 2 ganger gikk ikke opp i det hele tatt
![]() |
![]() |
#6 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: En banan er mer usunt enn en sigarettOm man tror man ikke klarer å unngå å ty til svært usunne saker om man slutter å røyke er det kanskje et godt råd å fortsette å røyke, men om man slutter å røyke bryr man seg vel såpass om helsa at det ikke blir så ille som å røyke, skulle jeg tro. Jeg var redd for å gå opp i vekt da jeg sluttet å røyke, derfor passet jeg på hva jeg inntok og fikk derfor ingen vektoppgang.Istedetfor snop brukte jeg sukkerfri tyggis og jeg drakk også mye kalorifattig drikke som erstatning pga mitt sugebehov. Jeg tenkte at varm te med soyamelk gir litt samme følelse som å suge på en røyk. Og det funka for meg.HVorfor akkurat bananer og chips, liksom? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: En banan er mer usunt enn en sigarettPoenget med artikkelen er naturligvis ikke å friskmelde sigaretter, men å "provosere" fram nytenking angående frukt, samt å vise en av grunnene til hvorfor jeg stoler på Dr. Mercola.
Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
![]() |
Sv: En banan er mer usunt enn en sigarettBananer verre en sigaretter? Ikke enig. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedonispirert
![]() |
![]() |
#9 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: En banan er mer usunt enn en sigarett
Men hvem gidder å spise mange bananer? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvor mye karbo er det ca i en banan? | paprika | Spørsmål og svar | 11 | 23-01-11 01:00 |
Banan? | antikarb | Generell diskusjon | 16 | 02-08-08 22:58 |
Banan | Næpa | Ketolysekuren | 3 | 08-11-07 15:03 |
Hva inneholder banan. | Kristian | Generell ernæringsdebatt | 26 | 30-08-05 03:47 |
Kan jeg ha en banan i smoothiesen min? | Iset | Generell diskusjon | 25 | 15-10-04 12:22 |