Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye karbo er det ca i en banan?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-12-10, 13:55   #1
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Hvor mye karbo er det ca i en banan?

Har endelig funnet en løsning på frokost, og det heter proteinpulver med jordbærsmak. Blander med frosne jordbær, helmelk og en halv banan. Nyydelig. Banan er jo fy - fy, men hjelper veldig godt på den noe ugne ettersmaken på proteinpulveret.

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 14:10   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbo er det ca i en banan?

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Har endelig funnet en løsning på frokost, og det heter proteinpulver med jordbærsmak. Blander med frosne jordbær, helmelk og en halv banan. Nyydelig. Banan er jo fy - fy, men hjelper veldig godt på den noe ugne ettersmaken på proteinpulveret.

21 karber pr 100 gram...

Gammel 02-12-10, 15:56   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

En banan veier i overkant av 100 gram, altså rundt 20 gram karbo (halv banan ca 10 gram). 2 dl helmelk ca 10 gram karbo. Jordbær ca (fra hodet) 6 gram karbo pr 100 gram? (=23 + gram karbo). I tillegg er det vel noe karbo i proteinpulveret også?

Bland heller med halvt om halvt med fløte og vann og bringebær, og kutt bananen hvis du ønsker å redusere karboene.

Iflg ketolysekuren skal du vel ligge på rundt 15 gram pr dag - hvor det meste skal komme fra grønnsaker?

Jeg anbefaler igjen cappuchinosmoothien jeg har gnålt om omatt og omatt *ler* - den ligger på rundt 2-5 gram karbo avhengig av hvor mye proteinpulver du blander i - og har INGEN ettersmak av proteinpulveret. I tillegg har jeg nå prøvd å erstatte noe av fløten med soyamelk som gir meg mindre kcal, og som samtidig ikke gjør noe med smaken

Siden jeg har litt pulverkaffe i den drikker også sambon min den - han klarer ikke frokost - men denne drikker han glatt på morgenkvisten

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:59   #4
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Banan, på ketolyse? Er du i ketose etter dette da? Det er iallefall bra at du spiser karbene dine på morgenen så du får brent de opp. Den ugne ettersmaken går bort om du lar proteinshaken stå i 15-20 minutter før du drikker den

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 17:38   #5
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg anbefaler igjen cappuchinosmoothien jeg har gnålt om omatt og omatt *ler* - den ligger på rundt 2-5 gram karbo avhengig av hvor mye proteinpulver du blander i - og har INGEN ettersmak av proteinpulveret. I tillegg har jeg nå prøvd å erstatte noe av fløten med soyamelk som gir meg mindre kcal, og som samtidig ikke gjør noe med smaken

Siden jeg har litt pulverkaffe i den drikker også sambon min den - han klarer ikke frokost - men denne drikker han glatt på morgenkvisten

Skulle nesten tro du fikk provisjon

Gammel 02-12-10, 17:40   #6
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Gammel 02-12-10, 19:19   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Fnis - ikke sant!? Hadde jeg det hadde det blitt litt større og dyrere julegaver på alle i år Jeg bare ELSKER den smaken og den har berget meg så mange ganger i løpet av det året jeg har holdt på...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:27   #8
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Fnis - ikke sant!? Hadde jeg det hadde det blitt litt større og dyrere julegaver på alle i år Jeg bare ELSKER den smaken og den har berget meg så mange ganger i løpet av det året jeg har holdt på...

Du kan jo spørre om ikke de kan sponse deg

Gammel 02-12-10, 19:31   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Du kan jo spørre om ikke de kan sponse deg

Litt usikker på hvem som skal sponse, de som leverer proteinpulveret - eller de som hadde den opprinnelige oppskriften... Livet er for kort til å leve HELT uten sjokoladesmak i munnen!! :P

Gammel 02-12-10, 19:40   #10
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Litt usikker på hvem som skal sponse, de som leverer proteinpulveret - eller de som hadde den opprinnelige oppskriften... Livet er for kort til å leve HELT uten sjokoladesmak i munnen!! :P

Det er for kort uten sjokolade, det er ALTFOR langt med kaffesmak i munnen

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:43   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det er for kort uten sjokolade, det er ALTFOR langt med kaffesmak i munnen

jeg drikker ikke kaffe en gang... men er den gjemt sammen med sjokoladesmak.... mmmmmmm!

Gammel 23-01-11, 01:00   #12
Mat er min medisin
Medlem

Mat er min medisin sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Mat er min medisin er ny på veien

‎100g banan inneholder 75 g vann og 21 g sukker. Hvis du tar vekk vannet består en banan av 21/25 deler sukker, dvs 84 % sukker.

En medium banan uten skall veier ca. 150g. det blir ca. 33g sukker. Fruktose er 30-50 % søtere en vanlig sukker. Vi sier noe midt i mellom og legger til 12 g. En banan inneholder da fruktose tilsvarende 45 g vanlig sukker. En dl sukker veier 90 g. En medium banan er ½ dl sukker.

20 bananer = 1 liter sukker eller 900 g.

Ned 16 kg og 6 størrelser på 9 måneder med fett.
Mat er min medisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor finner jeg disse oversiktene over hvor mye karbo det er i ulike matvarer? Sugarmom Spørsmål og svar 2 26-11-10 19:07
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Hvor mye karbo? HoningMelon Lavkarbo generelt 4 05-08-09 14:06
Hvor mye karbo? Traxior Lavkarbo generelt 5 22-05-08 23:42
Hvor mange karber er det i en banan? Pianoman Lavkarbo generelt 16 07-04-05 19:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.