Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vil dette fungere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-03-11, 09:44   #1
Anos
Medlem

Anos sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Anos er ny på veien

Vil dette fungere?

Hei,

Jeg trenger litt hjelp fra dere med mer erfaring og kunnskap!

Jeg spiser 0 karbohydrater noen dager og andre dager spiser jeg ca 15-20g kh per dag.
Det jeg lurer på er om det er viktig å få i seg det lille av karbohydrater som er anbefalt i
ketolysekuren hver eneste dag? Eller er det ok å spise som jeg gjør nå?

Det er vanskelig for meg å følge ketolysekuren slavisk da jeg ikke har nok kunnskap, selv
om jeg har prøvd å skaffe meg det. Jeg har lest alt det er å finne på nettet men føler fortsatt jeg ikke vet alt som trengs.

Jeg tenker da å følge en egenkomponert kur da, ganske enkelt og greit - Max 20g KH hver dag, and that's it. Det vil vel mest sannsynlig fungere? Jeg har ikke holdt på med lavkarbo kur så lenge, har ikke hatt mulighet til å veie meg, vet derfor ikke om det har gitt resultater på vekten så langt (1,5 uke)

Gammel 11-03-11, 10:38   #2
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vil dette fungere?

Jeg har ikke gått på ketolyse selv, og har ikke lest boken, men jeg er ganske sikker på at det står i boken hvorfor
Sjekk med biblioteket om de har boken, det er ganske viktig å lese boken for å følge kuren riktig. Og jo mere du vet om ketolyse og andre retninger, jo lettere er det å følge en egenkomponert kur.

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:00   #3
bigmum
Medlem

bigmum sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
bigmum er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Hei,

Jeg spiser 0 karbohydrater noen dager og andre dager spiser jeg ca 15-20g kh per dag.
Det jeg lurer på er om det er viktig å få i seg det lille av karbohydrater som er anbefalt i

Det er vanskelig for meg å følge ketolysekuren slavisk da jeg ikke har nok kunnskap, selv
om jeg har prøvd å skaffe meg det. Jeg har lest alt det er å finne på nettet men føler fortsatt jeg ikke vet alt som trengs.

Jeg tenker da å følge en egenkomponert kur da, ganske enkelt og greit - Max 20g KH hver dag, and that's it. Det vil vel mest sannsynlig fungere? Jeg har ikke holdt på med lavkarbo kur så lenge, har ikke hatt mulighet til å veie meg, vet derfor ikke om det har gitt resultater på vekten så langt (1,5 uke)

Det er nesten UMULIG å spise 0 karber, så det tviler jeg på at du gjør
Husk at det ER jo karber i egg og kjøtt også, selv om det er lite Drikker du kaffe så er det karber der også Og det meste av melkeprodukter har litt karber, unntatt smør

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 12:45   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Hei,

Det kreves en liten jobb av kroppen å gjøre om fett til energikilde til feks hjernen, så det å spise 15-20 gram karbo pr dag som ketolyse-kuren anbefaler er for å avlaste litt. I tillegg kan noen oppleve større grad av brain-fog om man ikke får i seg litt karbohydrater

0 karbo - 20 karbo pr dag er mer forenlig med skaldemans - jeg anbefaler at du låner/kjøper skaldemans GI null slik at du får litt mer kunnskap om kostholdet. Det er viktig at du spiser nok protein også på et slikt kosthold - ikke minst nok fett - da det er dette som i hovedsak nå er kroppens energikilde

Har du lite kunnskap om ketolyse - har du kanskje ikke kjøpt boka? Den vil jeg anbefale at du leser for å forstå mer om et ketogent kosthold som du spiser nå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 20:49   #5
Anos
Medlem

Anos sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Anos er ny på veien

Takk for svar!
Jeg skal gå til innkjøp av bøker, men har ikke fått sjangsen til det enda. Jeg vet ikke om det har noe med at jeg har spist lite karbohydrater i det siste, men jeg er ikke så mye sulten hver dag, derfor spiser jeg gjerne 2 egg + bacon til frokost og kanskje litt kylling til middag, som omtrent er 0 kh. I dag har jeg ikke spist noen ting fordi jeg rett og slett ikke føler for det. Jeg var ganske sulten i morges men det ga seg og etter det har jeg ikke orket tanken på mat Jeg bør vel kanskje prøve å få ned noe mat alikevell?

Gammel 11-03-11, 21:21   #6
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Ja, sjekk iallefall hva du spiser på f,eks diett.no så ser du om du får i deg nok. Kroppen trenger energi.

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 22:12   #7
Tittit
Gjest

Takk for svar!
Jeg skal gå til innkjøp av bøker, men har ikke fått sjangsen til det enda. Jeg vet ikke om det har noe med at jeg har spist lite karbohydrater i det siste, men jeg er ikke så mye sulten hver dag, derfor spiser jeg gjerne 2 egg + bacon til frokost og kanskje litt kylling til middag, som omtrent er 0 kh. I dag har jeg ikke spist noen ting fordi jeg rett og slett ikke føler for det. Jeg var ganske sulten i morges men det ga seg og etter det har jeg ikke orket tanken på mat Jeg bør vel kanskje prøve å få ned noe mat alikevell?

hei
du kan få kjøpe ketolyseboka av meg og jeg har oxo en uåpnet bakemix.
jeg har kjøpt det på ketolyse.no
du skal selvfølgelig ikke betale full pris men om du er interessert så si i fra

Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 22:33   #8
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Torkil skriver at du bør få i deg litt grønnsaker hver dag. Og husk kost-tilskudd; ketolysepillene.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 09:40   #9
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

hei
du kan få kjøpe ketolyseboka av meg og jeg har oxo en uåpnet bakemix.
jeg har kjøpt det på ketolyse.no
du skal selvfølgelig ikke betale full pris men om du er interessert så si i fra

Hei. Har du solgt bakemixen? Viss ikke er jeg interessert i å kjøpe den
Hvor mye blir det isåfall totalt for boksen og frakt?

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vil en avart av RYP uten knebøy og markløft fungere? screwball Trening 21 26-11-09 16:34
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Er dette for meg? Fomle Spørsmål og svar 21 13-11-08 11:04
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.