Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nok fett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 22:07   #1
Anos
Medlem

Anos sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Anos er ny på veien
Question

Nok fett?

Jeg er veldig usikker på om jeg får i meg nok fett. Hvor mye fett er det egentlig i kjøtt? Som kjøttdeig, kylling, svinekoteletter? Jeg spiser mye kjøtt, omtrent til alle måltider (sammen med litt salat, og gjerne saus av fløte/ost) og hvis jeg ikke spiser kjøtt, går det som regel i egg. Hva bør jeg spise for å få i meg mer fett
I følge den tabellen på diett.no får jeg i meg ganske mye proteiner.. Men den er litt bugget for meg, så har gitt opp å bruke den..

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:17   #2
Kozemor
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Nok fett?

Jeg spiser blandt annet noen frokoster med
100 gram rømme
litt valnøtter
litt mandler
en dæsj fløte
og litt søtning på toppen
Kan sikker bruke litt bær også

Da skal man i allefall ha fått i seg en god del fett

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:36   #3
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Smør, alltid en ekstra klatt... Enten smeltet eller ostehøvlet

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:37   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Jeg er veldig usikker på om jeg får i meg nok fett. Hvor mye fett er det egentlig i kjøtt? Som kjøttdeig, kylling, svinekoteletter? Jeg spiser mye kjøtt, omtrent til alle måltider (sammen med litt salat, og gjerne saus av fløte/ost) og hvis jeg ikke spiser kjøtt, går det som regel i egg. Hva bør jeg spise for å få i meg mer fett
I følge den tabellen på diett.no får jeg i meg ganske mye proteiner.. Men den er litt bugget for meg, så har gitt opp å bruke den..

Bruk www.matvaretabellen.no for å finne ut hvor mye fett det er i proteinkilder. Rent kyllingkjøtt og svinekjøtt og biff har svært lite fett i seg. Kylling med skinn, svinekoteletter med fettrand, entrecote og nakkekoteletter har mye synlig fett og dermed større fettinnhold.

Søk opp fett i søkeramma øverst til venstre på siden, det er STORT antall tråder med temaet fett og hvordan få i seg mere

Avhengig av hvor mye du trener - så trenger du ikke overdrive proteininntaket

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett eller karbohydrater ... En blir ikke overvektig av fett! (?) Hva gir utslaget? ragabast Generell diskusjon 11 09-03-11 10:52
Forbrenn fett med fett- artikkel i Dagbladet i dag Anne Generell diskusjon 1 12-08-10 11:50
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.