Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Energiløs?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 14:30   #1
ToneK
Nytt Medlem

ToneK sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 51
ToneK er på en erverdig vei

Energiløs?

Hei, jeg lurer fælt på en ting. Har gått på lavkarbo i litt over en mnd nå og gått ned ca 4 kg. Er ikke fanatisk, men går jevnt nedover så tenker jeg følger prinsippet.

Jeg baker lavkarbo brød og knekkebrød, men har merket i det siste at jeg er så tom for energi på ettermiddagen. Skulle jeg tatt noe form for vitaminer i tillegg og eventuelt hvilke?
Jeg har og merket at magen har behov for å tømme seg noen ganger om morraen, altså det kan virke som jeg reagerer noe på ingrediensene i brød/knekkebrød, men etter det er magen fin igjen.
Noen som vet noe om dette?

ToneK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 14:47   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Energiløs?

Mye fiber i brød og knekkebrød så kanskje ikke rart at det trigger tømming - så lenge du er fin ellers uten smerter eller diare/forstoppelse så er det ikke noe problem vil jeg si.

Når det gjelder energi på ettermiddagen kan du jo se litt på hva du faktisk spiser til lunsj. Når jeg jobber MÅ jeg legge inn et lite ekstraboost før jeg går fra jobb, feks nøtter og ostebiter, eller en halv atkins-bar.

Ellers kan du se på om du totalt sett spiser for lite mat i forhold til aktivitetesnivået ditt.

Ligger du lavt i karbo ville jeg tatt ketolyse-tablettene, og evt magnesium til kvelds om du kjenner uro/rastløshet og/eller kramper i beina spesielt når du skal legge deg. Jeg tar i tillegg omega-3 med d-vitamin men det er jo valgfritt
Drikk også nok vann!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo i 4 dager - slapp/energiløs. HJELP Aggatuss Spørsmål og svar 7 27-02-10 08:26
4. dag i dag, men så energiløs? Patella Mer enn 30 kg overvekt 5 16-07-09 18:15
Trøtt og energiløs vilnedfort Ketolysekuren 16 26-01-09 13:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.