Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilken lavkarbo er best for meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-04-11, 14:25   #1
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Hvilken lavkarbo er best for meg?

Litt forvirret her jeg nå. Visste ikke at det var så mange retninger innen lavkarbo.
Har gått på lavkarbo før, men den gang på Atkins.
Dette er 7 år siden og den gang var jeg svært overvektig.
Gikk ned masse, flere titalls kilo.
Men etter å ha levd på streng kur veldig lenge, orket jeg ikke mer.

Har siden den gang hatt en vektreduserende operasjon og er ikke lengre veldig overvektig, men innen kategorien normal bmi.
Ønsker meg ned 5-10 kg nå og har tenkt å prøve ved hjelp av lavkarbo.

Noen her som har noen tanker da om hvilken retning som er best for meg?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:42   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken lavkarbo er best for meg?

Start med generell lavkarbo - og prøv deg litt fram i forhold til hvilken karbomengde pr dag du føler deg komfortabel med.
Opptil 70 gram karbo pr dag kan du iflg Lutz spise uten å måtte redusere fettinntaket

Ingen telling, bare nyting

Forstår ikke helt at du opplevde atkins som "streng kur"?? Jeg har aldri spist så mye god mat som etter at jeg starter på lavkarbo

Jeg forstår godt at noen føler seg overveldet i starten - derfor anbefaler jeg nesten alltid den generelle biten jfr linken over som start - siden den er "enkel" og følge

Når du er over de første ukene, og har kommet litt inn i det, vil du merke om du må gjøre justeringer i forhold til vektnedgang. Husk at er du nær normalvektig vil du kanskje ikke gå ned særlig i det hele tatt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:55   #3
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Jeg har ikke noe tro på tre en lavkarbo filosofi nedover hode på noen, du må rett og slett lese deg opp på temaet og finne ut hva som passer for deg. Vi er alle forskjellige og ikke alle kropper trives med ketogene dietter, jeg valgte ketolyse for de det er ganske klare regler å forholde seg til og jeg stortrives med kostholdet. Har aldri tenkt på lavkarbo som kur, for meg har det vært en kostholds omlegging.
Linken Nertshus har gitt deg er genial, men anbefaler deg alikevel til å ta deg en tur innom denne tråden her: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:51   #4
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Start med generell lavkarbo - og prøv deg litt fram i forhold til hvilken karbomengde pr dag du føler deg komfortabel med.
Opptil 70 gram karbo pr dag kan du iflg Lutz spise uten å måtte redusere fettinntaket

Ingen telling, bare nyting

Forstår ikke helt at du opplevde atkins som "streng kur"?? Jeg har aldri spist så mye god mat som etter at jeg starter på lavkarbo

Jeg forstår godt at noen føler seg overveldet i starten - derfor anbefaler jeg nesten alltid den generelle biten jfr linken over som start - siden den er "enkel" og følge

Når du er over de første ukene, og har kommet litt inn i det, vil du merke om du må gjøre justeringer i forhold til vektnedgang. Husk at er du nær normalvektig vil du kanskje ikke gå ned særlig i det hele tatt

Jeg dro nok Atkinskuren litt langt i den forstand at jeg prøvde å unngå karbohydrater helt i over 1 år. Gikk da også ned 45 kilo.
Ble jo fryktelig lei da og jeg fikk også både vitamin og mineralmangel.

Kommer ikke til å prøve på den måten mer nei

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:56   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Jeg dro nok Atkinskuren litt langt i den forstand at jeg prøvde å unngå karbohydrater helt i over 1 år. Gikk da også ned 45 kilo.
Ble jo fryktelig lei da og jeg fikk også både vitamin og mineralmangel.

Kommer ikke til å prøve på den måten mer nei

Her inne anbefaler vi masse deilig ren mat med gode fettkilder! Variasjon er alfa og omega for trivsel matveien.
Minst mulig karbo er ikke nødvendigvis veien til paradis for alle

Det anbefales også og spise tablettene som følger med ketolyse-kuren for å unngå mangler, du finner de på www.ketolyse.no - men kan også kjøpes i meny-butikken.

Min meny er utrolig variert og jeg spiser godt hver eneste dag!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin? Photobscura Stoffskifte / hormonproblemer 78 23-04-13 21:05
Hvilken lavkarbo-oppskrift bruker du mest? Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 24 28-05-11 18:25
Hvilken lavkarbo-bok anbefaler du? tingelinge87 Lavkarbo generelt 7 19-02-11 21:38
Hvilken lavkarbo-retning skal jeg velge? gulrotklara Spørsmål og svar 2 31-03-10 22:58
Hvilken bok skal en anbefale som introduksjon til lavkarbo kost? nomma Kostholdsfilosofier 11 17-04-07 14:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.