Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser?Syns jeg får sultfølelse nesten med en gang jeg har spist, det har vært sånn i noen uker nå. Var ikke noe problem før men...det er slitsomt, kanskje jeg mangler noe? Dette er det jeg stort sett spiser hver dag:
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden..noen som vil titte litt på det jeg spiser?Ser ut som litt lite fett til meg, da, men så ser jeg jo også at du følger Fedon... Kanskje det kan være en idé å oppe litt på fettinntaket en stund, med færre karber? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden..noen som vil titte litt på det jeg spiser?Syns du? Spiser kanskje ikke så mye av meierifettet, bortsett fra at jeg steker pannekaka i smør og bruker creme fraiche/rømme når vi har dressing til salat/grønnsaker, noe vi har ofte.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden..noen som vil titte litt på det jeg spiser?Lite fett og mye frukt spør du meg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden..noen som vil titte litt på det jeg spiser?
Signerer det Nerthus sier. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
![]() |
![]() |
#6 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
![]() |
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden..noen som vil titte litt på det jeg spiser?er det slik at man skal holde seg vekke fra frukt når man går på lavkarbo? Enn grønnsaker, hørt at man skal holde seg vekk fra det som vekser ned i jorda?? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden..noen som vil titte litt på det jeg spiser?Nå er det lenge siden jeg har lest noe av Fedon, men mener å huske at han hadde endel bønner/linser og slikt i kostholdet? Dersom du ikke ønsker å øke på fett/kutte karber kunne det kanskje være en idé å spise mer av bønner/linser/kikerter - det er jo langsomme karber som metter mye
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden..noen som vil titte litt på det jeg spiser?Takk for svar!! Jeg har nok selv tenkt på det å kutte ut frukten og havregryna, men jeg er nå så glad i frukt....men skal prøve og se om det hjelper. Skal prøve å øke på fettet.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden..noen som vil titte litt på det jeg spiser?Jeg ville også kuttet ut frukten og spist litt mere fett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden..noen som vil titte litt på det jeg spiser?Synes du spiser ille lite, jeg.. Hadde nok økt litt på protein og fett før jeg kutta ut frukten, hvis den er viktig for deg
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden..noen som vil titte litt på det jeg spiser?Regna litt på det og synes kanskje ikke det var så lite likevel.. Ikke mye altså, men ikke lite heller. Da er det kanskje en idè å holde frukten til lunchen, hvor den jo blir godt balansert ut med resten av måltidet. Også kanskje prøve å ikke starte dagen med havregryn? Siden det også blir en karbodose til lunch, til mellommåltid og til kvelds? Hva med f.eks en omelett eller noe sånt i steden? Noen skiver ost og skinke og noen nøtter til mellom?
![]() |
![]() |
#12 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser?Jeg syns det ser ut som litt lite mat, men i utgangspunktet ikke så ille. Jeg tror det kan være fornuftig å starte dagen med mer fett og proteiner. Min erfaring er at det holder lengre. Det som metter aller mest for mitt vedkommende er egg, så jeg har alltid egg i frokosten. Frukt (spesielt eple) er en sulttrigger for meg (uavhengig om jeg spiser fett/protein til), så kanskje du skal prøve å kutte den ut eller bytte ut med bær for å sjekke om det samme kan være tilfelle for deg. En hel avokado til lunsj i stedet for bare en halv og kanskje litt bønner/linser til middag. Er i grunn enig med Nellie, jeg. Litt mer fett og litt mindre frukt kan gjøre susen |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser?Takk for tilbakemeldinger. Jeg blir faktisk litt overrasket når dere sier at det er lite fett og proteiner, for jeg syns selv at jeg spiser mye. Men jeg er ingen ekspert. Men kan utdype ingrediensene i frokostpannekaka, for den oppskriften har jeg funnet her inne.
![]() |
![]() |
#14 |
Supermoderator
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser?Den frokospannekaka di virker jo kraftig og god den, så den er finfin |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
![]() ![]() |
På Fedon Lindberg kan man spise to frukt daglig. Jeg har prøvd å sette meg litt mere inn i Fedon den siste uken, å man spiser ganske mye friere enn ketolyse. Du har en max grense på 20 karber nerthus, På fedon kan man spise langt flere karber!
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Ja, Fedon sier det er greit, men han er vel ikke en forkjemper av å spise noe som rett og slett gir negative konsekvenser?
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2011
![]() |
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser?Kutt ut frukten og prøv å kutt ut det søte til kvelds. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser?
Dette gjelder kanskje for mange, men skal hjelpe litt når man balanserer det med fett og proteiner
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
I know, jeg har spist etter fedon tidligere |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
![]() |
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser?Sultfølelsen (som hun sier hun har) kan forveksles med søtsug. Hvis hun får blodsukkersvingninger av frukt og søtstoffene hun bruker, kan det gi sultfølelse. Men alt er individuelt, jeg kommer bare med mine erfaringer. Hadde det vært meg hadde jeg kutte ut alt det søte, da vil hun kanskje spise mer fett og proteiner i stedet for frukten, og metthetsfølelsen komme, og bli der en stund. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 57
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Seniormedlem
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser?Fiberhusk var lurt. Det har jeg jo, skal prøve det.
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
Sv: Syns jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser?Moro å lese hvor forskjellige synspunkter folk har forresten. Lærer bare mere vettu.
![]() |
![]() |
#24 |
Supermoderator
Akkurat sånn følelse får jeg når jeg spiser epler eller gulrøtter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Hvor: Bergen
![]() |
Jeg også får en sånn hul følelse i magen av eple og gulrøtter. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Sulten hele tiden ... Eller ... | cathrin09 | Ketolysekuren | 13 | 04-03-11 19:53 |
Er sulten hele tiden ... | milja | Lavkarbo generelt | 4 | 22-04-10 16:34 |
Sulten hele tiden | Tingeling62 | PCOS og karbohydratkontroll | 1 | 12-03-09 22:03 |
Sulten hele tiden | lill | Ketolysekuren | 13 | 15-04-08 19:37 |
sulten hele tiden.... | nita58 | Ketolysekuren | 13 | 01-11-06 23:28 |