Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er dette en realistisk plan?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-05-11, 16:31   #1
Anyone
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Anyone er på en erverdig vei

Er dette en realistisk plan?

Jeg har gått ned 8 kg siden jul. Det meste på lavkarbo etter påske.
Mitt mål nå er å ta 5 kg til innen juli. Og så ikke gå opp i juli og august. Og så deretter 10 kg innen jul.
De 10 siste kiloene håper jeg da å klare innen juli neste år.
Høres dette ut som et realistisk mål?

Anyone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre kh Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 16:35   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en realistisk plan?

Tja, det gjør forsåvidt det Vanskelig og si siden du skriver bare redusert kh som kostholdsfilosofi

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 16:39   #3
Anyone
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Anyone er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tja, det gjør forsåvidt det Vanskelig og si siden du skriver bare redusert kh som kostholdsfilosofi

Akkurat nå spiser jeg så lite kh at jeg holder meg i ketose. Regner vel egentlig med å gjøre deten god tid fremover. Men ser for meg at jeg nok vil skjeie ut også i perioder. Og på sikt ser jeg for meg at jeg må finne meg en livsstil som jeg kan leve med, men som også er sånn at jeg holder vekten nede.

Anyone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre kh Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:46   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anyone, her.

Akkurat nå spiser jeg så lite kh at jeg holder meg i ketose. Regner vel egentlig med å gjøre deten god tid fremover. Men ser for meg at jeg nok vil skjeie ut også i perioder. Og på sikt ser jeg for meg at jeg må finne meg en livsstil som jeg kan leve med, men som også er sånn at jeg holder vekten nede.

Håper du spiser nok fett med så lite karbo - det gjør det lettere og ikke fyse på andre ting

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 18:58   #5
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Det er skikkelig vanskelig å prøve å gjette hva som er realistisk for én spesifikk kropp, siden vi er så forskjellige - og spesielt uten å vite noe om hvor langt du er fra normalvekt i utgangspunktet. Det kan i alle fall være verd å huske at det gjerne går saktere jo nærmere normalvektig man er.

For meg ble det sånn at jeg gikk ned ca 13 kilo på 3 mnd, deretter 10-11 kilo på et år - og så langt dette året har det forsvunnet 4-5 kilo til. Det går i rykk og napp, og det har vært lange perioder stillstand underveis. Min rytme er ikke en fasit - bare et eksempel.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 08:59   #6
ElisaT
Medlem

ElisaT sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Helt enig med deg, 157cm. Det er helt greit å ha en plan, men det er ikke alltid kroppen er helt med på planene. Og jo nærmere mål du kommer jo hardere sitter kiloene.

Tenk langsiktig, bruk målebånd, og ikke stress hvis vekten står stille en periode. Lykke til !

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Usikker på realistisk mål? Megvel Generell diskusjon 5 13-01-09 00:48
Hvor mye er det realistisk å gå ned? Lisekir Spørsmål og svar 3 03-04-08 18:17
Hva er realistisk ang mål? cilemora Generell diskusjon 7 18-11-07 10:52
Realistisk delmål? cilemora Ketolysekuren 2 10-09-07 14:15
Hva er realistisk vektap? Melania Lavkarbo generelt 6 08-03-06 18:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.