Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tilbakefall til dårlige vaner.....

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-05-11, 22:58   #1
Ingee
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sarpsborg
Alder: 43
Ingee er på en erverdig vei

Tilbakefall til dårlige vaner.....

Hei...

Et lite sukk... Jeg må være håpløs. I 5 måneder nå har jeg vært flink lavkarbo- jente. 17kg ned, trener 3 dager i uken, og er i mitt livs beste form. Likevel.... de siste dagene har jeg begynt å vandre tilbake til mine dårlige vaner... Vet ikke helt hvor jeg skal komme meg "back on track" Treningen går fortsatt bra, men søtsuget er voldsomt. Håper på å ikke miste fokus nå. For 1,5 år siden gikk jeg ned 20kg, snudde og gikk rett opp igjen.... Vil ikke gjøre den feilen en gang til.

Noen tips?

Ingee

Ingee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:07   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tilbakefall til dårlige vaner.....

Tja, hvor kommer søtsuget fra - fordi du har spist en del mer karbo i det siste? Trøstespiser du? Har du lite effekt av lavkarbo?

Til syvende og sist handler det om å finne igjen til feelingen du hadde når du starter, hvor motivert du var, hvor flink du var underveis, hvor godt du følte deg....

Finner du utav hva som gjorde at du datt tilbake - kanskje du finner hva som gjør det så vanskelig og komme tilbake igjen
Jeg har "heldigvis" en mage som ikke tåler karbo så jeg blir brutalt straffet for enhver uteskeielse som varer mer enn en dag - tenk gjennom hvordan du føler deg når du spiser slik du gjør nå - og om det er slik du ønsker og fortsette å ha det.

Bevisst i hverdagen er det beste tipset jeg har - du klarer det - garantert!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:08   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

...og du - du er ikke håpløs - du er bare et menneske Langvarige vaner er det absolutt vanskeligste i verden og endre på - klapp deg heller på skuldra for at du har kommet så godt i gang, noen humper i veien må man regne med, man snubler og roter litt rundt på alle fire, men tilslutt klarer man - DU - og karre seg på beina igjen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:12   #4
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 38
kennygirl er ny på veien

Kjenner meg godt igjen i det du skriver!
I slike perioder pleier jeg å ikke være så streng med maten - spiser lavkarbo, men unner meg flere karber enn ellers.
Spis allt du har lyst på - så lenge det er lavkarbo.
Jeg pleier å spise kebab uten chips/pitabrød, sukkerfri sjokolade, is uten sukker, masse nøtter osv...
Og når motivasjonen kommer mer tilbake er det bare å fortsette med ordentlig lavkarbo igjen

Lykke til, håper du kommer inn på rett spor igjen

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:35   #5
Ingee
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sarpsborg
Alder: 43
Ingee er på en erverdig vei

Takk for raske oppmuntrende tilbakemeldinger! Får starte på ny frisk i morgen.
Prøve å holde meg på stram lavkarbo i noen dager. Da pleier søtsuget å forsvinne... Vil så gjerne komme i mål denne gangen og bli der.

go natt folkens

Ingee

Ingee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det dårlige kolesterolet SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 0 16-09-09 06:39
Bra og dårlige karbohydrater? Miriell Spørsmål og svar 7 05-02-08 10:47
Dårlige varedeklarasjoner. Fjonken Lavkarbo generelt 4 09-02-06 22:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.