Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 44
![]() ![]() |
Trenger hjelp til motivasjon og råd!Jeg fikk barn nr. to mars og sitter igjen med to kilo i overskudd som jeg vil bli kvitt. Er ikke mye, sikkert en av årsakene til at de er vanskelige å få bort. Men håper noen gidder å hjelpe meg for det Sist redigert av Fredrikke07 : 28-05-11 kl 19:45. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!For det første, glem kaloriene! De har ingenting å si for om du legger på deg eller ikke. Det eneste som teller for det er forholdet mellom karbohydrater og fett. Spis når du er sulten, spis til du er passe mett, gjenta etter behov!
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!Det har jeg prøvd og da la jeg på meg.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!Men du sier du har to kilo i overvekt. Lavkarbo er vektregulerende, så sannsynligvis syns kroppen din at du trenger mer å gå på, ikke mindre...
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!
Kan det være her problemet ligger (min utheving i rødt) ? Dersom du spiste mer fett, som metter veldig godt ville du neppe hatt dette behovet... Prøv tre måltider pr. dag med rikelig med fett og brokkoli/blomkål ved siden av proteinene til middagen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!Vektregulerende ja, det hadde jeg faktisk helt glemt, så du er nok inne på noe der |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Hvordan vet du at det er to kilo for mye? Sikker på at du ikke kan stramme opp litt med målrettet trening?
Hvor lita er du om du har kun 1500 kalorier i basalforbrenning? Har du regnet inn aktivitetsnivået ditt i tillegg? 1000 kalorier er sulting, ikke rart du blir sulten! Du bør spise minimum 13-1400 kalorier hver dag, gjerne LITT ekstra om du har lange og harde treningsøkter.
Så du spiser 1000 kalorier pr dag - og trener i tillegg... hvor mange kalorier tror det blir igjen for kroppen til sitt basalbehov da??
Du sparer deg nok mye sult om du øker på med fettet. Spiser du mye mer fett og 13-1400 kalorier skal du ikke føle særlig sult. Jeg forstår du har en svært hektisk hverdag, men mat bør ikke inntas stående, dette stresser kroppen din og kan bidra til at du ikke går ned.
Det har du helt rett i - derfor er det viktig at du prøver å få i deg nok og god næring i løpet av dagen
Du kan fint spise lite og ofte på lavkarbo, bare pass på at du spiser nok mat og fett i løpet av hvert måltid. Det viktigste for deg er vel å få det til å passe inn i hverdagen din.
Kan du innimellom lage opp ordentlige måltider som du kan spise når du har travle dager og er sliten på kvelden? Fryseren er en venn har jeg funnet ut - rett i mikro og så klar til inntak
Dette blir jo et resultat av at du ikke får i deg nok mat tidligere på dagen... spørs om du skulle prøvd ei uke med kraftig økning i kalorinntaket men lavkarbofordeling for å se om det kan trigge noe. Nå sitter du litt fast i "spiser for lite" fella, og får hetta om du spiser mer, og dermed ender du opp med og spise mindre - og småspise ENDA mer og der har du spiralen gående...
Hva med å få med gubben på at du trenger litt tid alene i løpet av uka til å planlegge og lage opp ordentlige måltider som du kan spise i løpet av dagen når du ikke har tid til å lage de der og da? Jeg spiste en lengre periode spisdegslank ferdigmåltider, de ble levert frosne og jeg trengte ikke tenke hver dag på å telle, eller har jeg spist nok/for mye siden dette var ferdig planlagt på forhånd.
Jeg vil gjenta at 1000 kalorier er sulting for en voksen kropp. Du bør så snart som mulig øke på til minst 12-1400 kalorier om dagen. I tillegg kan det hende du vil ha utbytte av å øke kalorinntaket en dag eller to i uka, du ser kanskje selv hvilke dager som gir mest stress og sultfølelse. Kanskje opp til 17-1800 kalorier. Kroppen venner seg raskt på et fast inntak kalorimessig, hvis du spiser litt mer innimellom kan du overbevise kroppen om at du ikke har sultkatastrofe på gang |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!Basalforbrenningen din er vel det du forbrenner om du ligger stille som en stein, dagen lang? Du må legge til det ekstra du forbrenner ved å sitte, stå, gå, und so weiter, hele dagen, også kan du trekke ifra 500 for å gå ned 500 gram i uka (iflg teorien da). Pluss et par hundre ekstra om du ammer.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!Takk for gode tilbakemeldinger |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!Du klarer nok dette bra, veldig godt at du ser selv at det ikke er bra i lengden og spise så lite kalorier hverdag. Jeg er enig i at man lett kan bli litt "obsessed" - spesielt når man ikke får resultater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 64
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!*tar hele tiden av seg de hattene hun har for Nerthus* |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Unnskyld meg for at jeg sier dette rett ut - men du er syltynn som det er! Du har en bmi på 19,2!!! Ikke kast bort denne babytiden med å slanke deg ned i undervekt! Det er ikke det minste rart at kroppen din ikke vil ned i vekt, du er allerede sylslank.
![]() |
![]() |
#13 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!Hei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Hvis du har gått ned 12 kilo siden mars, kan det hende kroppen din trenger en naturlig pause |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
![]() ![]() |
Jeg er nok ikke syltynn for det |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Du er veldig slank.
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!En liten oppdatering |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
TRENGER...motivasjon. Hjelp | 9292 | Spørsmål og svar | 2 | 02-05-11 21:59 |
Jeg trenger hjelp! Mangler totalt motivasjon! | nyher | Fysisk og mental helse | 1 | 14-12-09 08:51 |
Trenger hjelp til motivasjon | AnSoRa | Ketolysekuren | 5 | 16-04-09 21:24 |
Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon | GKS | Ketolysekuren | 25 | 02-03-09 22:12 |
Hjelp, jeg trenger motivasjon! | Tittentei | Ketolysekuren | 10 | 17-11-07 09:20 |