Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...Er spent på hvordan det går med dere på vedlikehold? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere på vedlikehold......og litt hjelp please....hvorfor 50 g smør (nærmere 400 kcal) på en gang?
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold......og litt hjelp please....Hvordan ser det du spiser ut når du legger det inn på diett.no?
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere på vedlikehold......og litt hjelp please....Jeg syntes du spiste veldig lite, jeg? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold......og litt hjelp please....
Vel, fordi det smaker himmelsk.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold......og litt hjelp please....Et gjennomsnitt på 4 dagers mat i følge Diett: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere på vedlikehold......og litt hjelp please....Jeg synes matdagen din ser super ut, jeg. Men hva er det du evt gjør annerledes nå enn før du begynte å vedlikeholde? Kanskje lettere å se om man fokuserer på hva som er forskjellig fra tidligere - kanskje det er en spesifikk ting som ikke fungerer så godt for deg?
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold......og litt hjelp please....Jeg har tillatt meg mer grønnsaker nå...spiser bl. a litt gulrot og tar meg gjerne en skje erterstuing til kjøttkakene...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Sv: Dere på vedlikehold......og litt hjelp please....Når eg starta på lavkarbo i april i fjor, gikk eg fort ned dei 7-8 kiloa som 'skulle vekk'..... so gikk eg over til vedlikeholds. Gikk opp ca 2 kilo, og der har eg vore stabilt siden |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
![]() |
![]() |
#10 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...Er ikke det et ganske vanlig stabiliseringsfenomen, da? Å gå opp en kilo eller tre? Mener i hvert fall Torkil Andersen dekker dette i Ketolyseboka. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...Jo - men jeg synes det er så rart at jeg har gått opp kun etter å ha innført litt mere grønnsaker...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Sv: Dere på vedlikehold......og litt hjelp please....
Det slo meg også at du ligger noe lavt på protein. Mer protein gjør i allefall at jeg går ned i vekt og ikke opp eller står stille. Men jeg reduserer ikke på fettet selv om jeg spiser mer protein - et mulig paradoks her, men slik er det det fungerer med meg iallefall. Sist redigert av Bestemamma : 05-02-12 kl 15:28. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...Har du hatt de to kg lenge? Kan det kanskje være vann i frobindelse med mensen eller intens trening? Kanskje du kan prøve å erstatte litt av fettet med proteiner, ja. Det er ikke mye proteiner du får i deg og det metter bra så du trenger ikke spise mindre i gram totalt. Det er en viss mulighet for at du er intolerant overfor noe av det du nylig har innført og binder vann av den grunn. Kjøttdeig inneholder en del fett og det er ikke nødvendig med ekstra saus til det, du kan alternativt erstatte kjøttdeigen med karbonadedeig og ha saus på den. Jeg ville fordelt proteinene litt og altså ikke inntatt så mye kjøttdeig på en gang, men det er meg.
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...Ja, har slitt med disse kiloene en stund nå ja...de kom på ganske raskt etter jeg fortalte til meg selv at "du er ferdig slanket". |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...si ifra hvordan det går om to uker,da, eller før, om du merker ending. Men du, kan det være at du har spist litt mer etter at du tenkte at du var ferdig slanket?
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...
Skal gjøre det ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
ok, spent på hvordan det går
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...Ser ingen grunn til å kutte ned på noe inntak når du fra før av spiser det som antakeligvis er under dagsbehovet ditt? Jeg hadde sett an et par måneder til og sett om du hadde gått opp noe mer.. Antakeligvis ikke.
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...For meg er trening enda mer viktig på vedlikeholdet faktisk. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...Da har jeg holdt på en liten uke og har ikke sett noe resultat enda. Vekta er akkurat den samme som sist veiedag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Gjest
|
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...Er på vedlikehold selv, vært det nå i mange måneder. Spiser omtrent som tidligere, har ikke tru på at å spise senere eller tidligere, smør ikke smør til egg betyr så mye. |
![]() |
![]() |
#22 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...Ja det har vært mye snakk om stress i forbindelse med trening og at dette kan være årsak til stans i vekttap, men om man ser på de mange eksemplene på de som trener for å gå ned i vekt ser man jo ofte effektiv vektnedgang med mye trening og sikkert meget stress og påkjenning både fysisk og psykisk.
![]() |
![]() |
#23 |
Gjest
|
Ingenting kjem lettvint eller gratis nei. Kan kun snakke for meg selv, det har kosta mye smerte og vilje. Men når man gjør det så får man overskudd. Så trening gir et enormt mye større overskudd i hverdagen, men det koster gjerne noen måneder med hardkjør for å komme dit, og den prisen er det vel ikke alle som er villige til å betale. |
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...Nei, jeg trener ikke....Men jeg har en aktiv jobb der jeg står og går hele arbeidsagen. Sitter ikke ned for å spise lunch engang.... |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Dere på vedlikehold - hvordan går det? | Jabba | Lavkarbo generelt | 4 | 02-06-11 19:09 |
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? | TreningsFrøkna | Mer enn 30 kg overvekt | 10 | 07-02-11 18:49 |
Hva gjør dere på vedlikehold? | marithja | Generell diskusjon | 1 | 05-11-09 22:35 |
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med | charri | Induksjonen | 12 | 14-04-09 19:27 |
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring | digger | Ketolysekuren | 4 | 07-01-09 22:35 |