Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 46
![]() |
Trening og ketolyse (igjen)Huff vært i ketose i 6 uker nå og har stagnert så det holder de 2 siste ukene, og jeg har nok av kilo å ta bort. Har trent ca hver dag de siste 6 ukene, og har merket masse på midjemål (11cm) og andre mål. Men vekten står bom stille nå. Bloduskkeret har også stabilisert seg på normalt nivå. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trening og ketolyse (igjen)Hard trening kan opprettholde et høyt adrenalin-nivå i kroppen. I tillegg til at stresshornonet kortisol holder seg høyt. Dette kan gi fettlagring på linje med insulin. selv måtte jeg gå fra spinning til yoga før jeg fikk treningseffekt.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Trening og ketolyse (igjen)Ta med det at og bygge opp (muskler) og bryte ned (kroppsfett) såvidt jeg vet ikke kan skje samtidig - og trener du da HVER DAG i 6 UKER! - noe som egentlig er uhørt da kroppen din TRENGER treningsfri dager innimellom for å reparere muskelskadene som oppstår under trening - så synes jeg det slett ikke er rart at du ikke går ned i vekt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: Trening og ketolyse (igjen)Har ikke trent samme muskelgruppene dager etterhverandre. Men jeg skjønner hvor dette går ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Trening og ketolyse (igjen)Gjør noe helt annet; dra og bad, gå en tur i skogen elller noe for å få ut energien.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Trening og ketolyse (igjen)
Det tenkte jeg også, lavintensiv trening, koseturer og bare det å være i bevegelse uten å stresse eller overdrive. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
Sv: Trening og ketolyse (igjen)Kutta trening i 3 dager, ned 2kg... jupp dere hadde rett |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2011
![]() |
Sv: Trening og ketolyse (igjen)Da jeg startet med Ketolyse drev jeg med daglig jogging/løping. Etter noen uker måtte jeg bare slutte med dette da det resulterte i meget lav nedgang, siden jeg sluttet med daglig trening har jeg gått ned ca 1 til 1.5 kg pr uke. (noen uker 2 til 3 kg) Men som alltid det kommer en uke her og der hvor nedgang stagnerer, for min del tror jeg at jeg da har ikke fått i meg nok fett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generellt lavkarbo kosthold
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trening og ketolyse (igjen)Hard trening når man forsøker å gå ned i vekt er ikke så heldig ift stresshormoner, skader osv, jeg ville heller kjørt mange rolige økter og en og annen hard. Husk at de fleste toppidrettsutøverne i Norge trener middels til lett 80% av tiden og hardt bare 20%. Det går fint å trene\røre seg hver dag, men da f.eks ei middels styrkeøkt i uka, ei hard intervalløkt, 3 dager med rolige gåturer, 1 rolig svømmetur og en rolig sykkeltur. Men jeg tror nok det flere her sier om hviledager er fornuftig noe det ser ut til at du har sett i praksis selv |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste
![]() |
![]() |
#10 |
Juniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 42
![]() |
Sv: Trening og ketolyse (igjen)
Det går, selv om det visstnok skal være vanskelig. Men der må jo lavkarbo være perfekt, da du ikke trenger å ligge på noe spesielt kaloriunderskudd (siden kroppen brenner fett mer effektivt), eller hur? |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Trening og ketolyse | inot | Ketolysekuren | 3 | 12-08-11 19:10 |
Ketolyse og trening | Maylinn26 | Trening | 14 | 19-03-11 18:33 |