Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
For mye mat? Nybegynner på lavkarboHei alle sammen |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Sv: For mye mat?Nybegynner på lavkarboFørst må du fortelle hvor mange karbo du har tenkt å legge deg på? (siden det bare står egenkomponert i boksen din) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: For mye mat?Nybegynner på lavkarboJa ble en del småsulten veldig fort etter lunsjen f.eks. Hvor mange karb om dagen har jeg egentlig ikke noe formening om? Hva er vanligst og begynne på ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: For mye mat?Nybegynner på lavkarboFett 97.1g Mettede fettsyrer 12.1g Flerumettede fettsyrer 4.53g Enumettede fettsyrer 11.3g |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Sv: For mye mat?Nybegynner på lavkarboDu kan legge deg på så mye karbo du vil sånn sett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For mye mat?Nybegynner på lavkarboDet er vanlig å ligge på så lavt som 5 % karbohydrater, og da må du som du selv tenker erstatte sjokoladen med grønnsaker. Det ser ikke ut som nok mat til å mette en kropp, nei, så spis når du er sulten til du er mett så slipper du mellommåltidene og maten du får i deg blir lettere å lage sunne. På biblioteket finner du ketolysedietten og GI null og mange andre bøker innenfor temaet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For mye mat?Nybegynner på lavkarboNår jeg spiser egg tar jeg to, legger over litt smør og tar i tillegg noe ost. Ellers blir jeg ikke mett.Eller jeg bruker to egg i en salat sammen med avokado. Avokadoen erstatter da smøret som fettkilde, men jeg tar en skje smør på eggene i tillegg likevel,jeg.Jeg synes det er en ,ikke prsis hårfin balans, men ikke langt ifra, for å ikke spise for mye og bli kvalm og spise litt for lite og være utilfreds. Om jeg er utilfreds venter jeg fem minutter for å se om det går over. Hvis det ikke gjør det spiser jeg litt til. Om jeg tar 10 ml smør på eggene blir jeg småkvalm, men 5 ml tåler jeg fint. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: For mye mat?Nybegynner på lavkarboHei, og først og fremst hjertelig velkommen hit |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:)
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: For mye mat?Nybegynner på lavkarboDet kan forresten også være lurt å være flink til å variere maten så man ikke går lei og så man får i seg flere næringsstoffer. Mange kan slite med å variere grønnsaker for eksempel, så tenkte bare jeg skulle linke til arnakristins fine grønnsakstråd (som du finner i nybegynnertråden, men tenkte det var greit å fremheve den litt ekstra) Sist redigert av lifejack : 02-09-11 kl 01:08. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:)
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: For mye mat?Nybegynner på lavkarbo
Det er lurt å velge seg en retning. Litt ut fra filosofi, om det er vektnedgang, blodsukker eller andre ting du er opptatt av. Jeg startet på Fedon fordi jeg var opptatt av stabilt blodsukker/humørsvingninger, og "godt" oppdratt etter statens ernæringsråds anbefalinger. Etter hvert har jeg lest mer, stoler på teoriene og funnet det som passer for meg. Forumet er ypperlig til å snuse på ulike retninger før du velger en eller flere bøker å lese. I mens kan du konsentrere deg om |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
nybegynner på lavkarbo diett | jeppjepp | Spørsmål og svar | 0 | 18-08-11 18:42 |
Nybegynner i lavkarbo | Romeria | Spørsmål og svar | 23 | 02-08-11 17:10 |
Mageproblemer pga lavkarbo? - nybegynner | mamoli | Lavkarbo generelt | 6 | 03-01-11 09:18 |
Skal ned 7 kg, nybegynner i lavkarbo | Lining | Lavkarbo generelt | 2 | 10-02-06 13:14 |