Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Denne helgen har vært vanskelig, med besøk hos min mor som egentlig ikke aner noe om lavkarbo, som sikkert leser de negative avisoverskriftende med anerkjennelse, og som ikke er så interessert i å sette seg inn i dette..og hun er så karbohappy at. Så har ikke kunnet unngå å spise en del karbomat i helgen. Men fy søren. Jeg føler ikke noe annet enn vemmelse når jeg putter det i kroppen. Går og ser på meg selv i speilet og syns jeg like godt kunne sprøytet det rett inn i huden. Går sinnsykt fort opp i vekt av raske karber!
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat...Vel - av det du nevner så hadde jeg valgt havregrøten og gitt dem et skikkelig smørøye og spekepølse til.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Vil bare sende deg en |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#4 |
Gjest
|
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Hmm. Jeg selv synes ikke det gjør så mye å spise vanlig høykarbo innimellom når jeg er på ferie eller på besøk. Men så har jeg ikke vektproblemer heller, spiser lavkarbo kun for helsa. Så der ligger det kanskje en stor forskjell. Blir heller ikke akutt uggen av moderat høykarbomat, selv om jeg merker det på formen til slutt (har ME). Synes det hadde vært synd om jeg ikke kunnet skeie ut innimellom, ettersom det gjør både besøk og reiser litt vrient. |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Ringer litt varselklokker her, når man føler VEMMELSE av å spise slikt. Altså. Hvis man ikke liker det forstår jeg. Og hvis det rett og slett blir for mye og man føler seg tvunget. Karbohydratholdig mat innebærer jo så mye, så derfor ringer disse bjellene
![]() |
![]() |
#6 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Jeg tenker også at det kanskje begynner å tippe litt langt hvis man begynner å føle vemmelse for å spise høykarbomat, og når ungene spiser det. Jeg har kanskje hatt tendensen jeg også, men tenker at det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker ikke å bli fanatisk, og jeg kan være typen til å ta ting for langt. (Jeg hadde tendenser til spisevegring som ung voksen, og jeg kjenner kanskje igjen følelsen derfra.) Jeg ønsker ikke å bli slik at jeg ikke kan unne meg f.eks. en vaffel med rømme og syltetøy en sjelden gang i blant. Og når jeg først unner meg deg, ønsker jeg å nyte det. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#7 |
Gjest
|
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Veldig enig med nellie og josephin. |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
![]() |
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Jeg føler ikke vemmelse, men jeg synes ikke karbomat smaker godt lenger - kanskje med et lite unntak av hjemmelagde kaker. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Er det vemmelse på grunn av litt høykarbomat, eller vemmelse på grunn av en hel helg med høykarbo? Det er jo forskjell. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Når eg er på besøk borte ei helg, og det serveres feks pizza (med kveitemjølbotn) en lørdagskveld... ja då spiser eg med velbehag, for eg veit det er godt, og det er GODT - og det skjer sjelden. Men kaker med sukker spiser eg ikkje, rett og slett fordi eg blir dårlig når eg spiser sukkerholdig mat. Og brød tar eg gjerne med, uten at det er ett problem for noken. Pålegg bestemmer eg sjøl ka som havnar på mi skive, og det har eg jo alltid gjort. Spiser eg middag hos andre lar eg berre vere å ta potet |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Denne vemmelsen jeg føler tror jeg er mest i forhold til min egen kropp. Som sagt går jeg sykt fort opp i vekt. Jeg syns jo maten er god, men syns det er ekkelt å vite hva det gjør med kroppen min, og nyter det ikke når jeg putter det i munnen.
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...
Eg er heilt enig med deg, at det du som skal få bestemme kva du vil spise |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen!
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...Høres ut som du kunne hatt fordeler av å innlemme dine omgivelser i hva og hva du ikke spiser, og hva du vil at dine barn skal spise og ikke spise. Du bestemmer. Så lenge de ikke vet vil grenser lett forsøkes overtråkkes. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Sv: Begynner å føle vemmelse ved inntak av karbohøy mat ...MariannS: Neida, jeg har ikke gjort det fordi andre vil at jeg skal spise sånn. Det var en del latskap og ja...huff. Hadde jo med meg lavkarbobrød og åt det, men det var denne middagen da, mamma pleier å ha middag så jeg bare kan droppe poteter og saus, men nå var det liksom gryte, med masse diverse raske karber oppi. Hun hadde laget TO store gryter, syntes det var fryktelig vanskelig da, og tok det. Og derfra skled det bare ut, da...
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Er det vanlig å føle seg dårlig når man begynner på lavkarbo? | oppavsofaen | Spørsmål og svar | 52 | 10-01-11 18:16 |
Når skal jeg føle meg slank nok? | Engmar | Generell diskusjon | 2 | 19-10-06 18:31 |