Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg vil ha honning i tekoppen min

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-10-11, 14:47   #1
nednoenkg
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
nednoenkg er på en erverdig vei

Jeg vil ha honning i tekoppen min

Har litt forskjølelses symptomer om dagen og elsker da og ta meg en varm kopp te med honning i.. Men skjønner jo at det ikke går
Og bare gå å ta en ts med honning i ny og ned fra kjøleskapet lindrer all halsmerte her i gården.

Derfor lurer jeg på om det finnes noe annet smart man kan kjøre eventuelt honninglav karbo??:P

nednoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 15:14   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jeg vil ha honning i tekoppen min

Opprinnelig lagt inn av nednoenkg, her.

Har litt forskjølelses symptomer om dagen og elsker da og ta meg en varm kopp te med honning i.. Men skjønner jo at det ikke går
Og bare gå å ta en ts med honning i ny og ned fra kjøleskapet lindrer all halsmerte her i gården.

Derfor lurer jeg på om det finnes noe annet smart man kan kjøre eventuelt honninglav karbo??:P

Det er nok ikke så enkelt. Honning inneholder nemlig - i tillegg til sukkerr - en del stoffer som tar knekken på bakterier.

Noe av det samme finner du f.eks i hvitløk, men jeg ser ikke for meg at hvitløk i teen vil være det samme uanset...

Gammel 26-10-11, 15:33   #3
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av nednoenkg, her.

Man kan ikke gjør honning lavkarbo

Du har egenkomponert som kostretning.. Med mindre du spiser ketogent så hadde jeg unnet meg 1 ts honning innimellom..

Vist du kombinere det med noe som også inneholder fett så øker ikke blodsukkeret mye
1 ts honning er ca 6 karbohydrater (fra sukker)

Gammel 26-10-11, 15:47   #4
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg er enig med kamp, og jeg bruker litt honning av og til, med god samvittighet pga de gode egenskapene.

Gammel tråd om honning her, for øvrig

Sist redigert av Huldr : 26-10-11 kl 15:58.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Honning Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 14-08-11 21:39
Honning? mindremeg2 Lavkarbo generelt 1 01-12-10 20:34
Honning som søtningsmiddel Caxa Generell ernæringsdebatt 20 18-12-06 11:27
Jeg trenger honning! Ingo Spørsmål og svar 5 20-08-06 02:38
Honning og forkjølelse? Tingeling Generell ernæringsdebatt 2 07-09-05 21:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.