Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Gjest
|
![]() Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap
|
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.Jeg kan for lite til å si noe om gluten, kruskakli og kasein. Men dette med sukkeralkoholer og planteoljer er riktig, i alle fall stemmer det med det jeg har lest flere plasser, både her på forumet og i bøker. Men det kan godt være de har et poeng med det andre også. Selvom de har interesser i markedet, så betyr det ikke at de feilinformerer. Forhåpentligvis er det noen andre med mer kunnskap her som kan svare.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.Nå er det vel slik at de fleste som er lavkarbere over lang tid er lite lystne på og f.eks. drikke melk, og spiser vi brødmat så er det ikke slik som i gamle dager; et halvt brød til måltidet.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.Jeg tror at den A2 melka som kuene produsere i dag er helt greit for noen men for en gruppe, særlig for de som har autisme, adhd, me o.l
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.De tar vel ikke feil, men igjen så er det vel at noen vil "tåle" mer enn andre |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.Pål Jåbekk har noen veloverveide betraktninger om korn og frø/brøderstatninger i sin blogg.. http://paljabekk.blogspot.com/ |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.Dessverre er jeg helt enig i innlegget bortsett fra at det ikke tar opp at man har ulik toleranse for disse stoffene.
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.Jeg er selv litt bekymret for dette med gluteninnholdet i lavkarbobrød - jeg synes nemlig det ser ut som og høres ut som om skribenten på Spis Deg Slank har noen gyldige poeng. Det betyr igjen at dem av oss som savner brødskiva til frokost såpass at vi daglig spsier lavkarbobrød kanskje bør tenke oss om en gang til. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.Linjemannen:
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint Sist redigert av smgj : 24-10-11 kl 10:04. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.Takk for god informasjon og et interessant tips der, smgj! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskapDER lærte jeg ganske mye gitt! Nice |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Trick nd treat er også en fin bok om dette temaet http://www.capris.no/product.aspx?isbn=1905140223
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Den nye Wheat Belly av Dr. Davis tar også opp dette.. Den er litt vel sensasjonalistisk, synes jeg, men legger fram mange interessante synspunkt som det kan være vel verdt å se nærmere på. Spesielt om man har sykdommer i autoimmun-familien eller mistenker betennelser.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
En liten oppfordring til erfarne lavkarboere | Cherry | Lavkarbo generelt | 9 | 19-07-11 15:22 |
Kan noen av dere erfarne lavkarboere hjelpe meg? | Lissevisse | Lavkarbo generelt | 3 | 06-07-11 01:12 |
Kan noen av dere erfarne lavkarboere hjelpe meg? | Lissevisse | Lavkarbo generelt | 2 | 05-07-11 11:46 |
Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere | candyland | Lavkarbo generelt | 7 | 11-07-09 20:53 |
Spørsmål til dere erfarne ... | Fredrikke | Ketolysekuren | 9 | 23-05-07 13:43 |