Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Vibrasjonstrening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-07, 11:26   #1
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Vibrasjonstrening

Hei.
Jeg lurer på om noen av dere har prøvd vibrasjonstrening? Funderer på å kjøpe meg en et sånt apparat om det virker på forbrenning og oppstramming. Har lavt stoffskifte og null forbrenning og har lest at dette skal øke forbrenningen. Noen med erfaring/hørt noe om dette?

Vennlig hilsen Fedona

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 16:26   #2
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vibrasjonstrening

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hei.
Jeg lurer på om noen av dere har prøvd vibrasjonstrening? Funderer på å kjøpe meg en et sånt apparat om det virker på forbrenning og oppstramming. Har lavt stoffskifte og null forbrenning og har lest at dette skal øke forbrenningen. Noen med erfaring/hørt noe om dette?

Vennlig hilsen Fedona

Bortkastede penger

  Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 16:55   #3
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Vibrasjonstrening

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Bortkastede penger

Har aldri prøvd selv men jeg har no hørt mye positivt om det.. Madonna bruker visst slik også .

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:27   #4
Minus
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2004
Alder: 50
Innlegg: 20
Minus er på en erverdig vei

Sv: Vibrasjonstrening

Jeg har et sånt et
Det jeg merker STOR forskjell på er blodsirkulasjonen. Det kribler i kroppen etter bruk, spesielt i beina. Jeg synes også at jeg ser forskjell i form av mindre cellulitt - absolutt ikke en dum ting
Når det gjelder styrke/forbrenning, så kan jeg ikke si at jeg merker det helt store. Prisen er jo rimelig stiv på disse apparatene, så jeg anbefaler deg å kreve å få prøve dingsebomsen i butikken før du evt. kjøper

__________________


Minus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 21:32   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vibrasjonstrening

Etter at jeg fikk dratt hodet opp av kofferten og skjønte hva du faktisk mente, vil jeg også si at jeg har forsøkt et slikt apparat, uten særlig suksess her i gården heller.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 07:52   #6
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Vibrasjonstrening

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Etter at jeg fikk dratt hodet opp av kofferten og skjønte hva du faktisk mente, vil jeg også si at jeg har forsøkt et slikt apparat, uten særlig suksess her i gården heller.

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:14   #7
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel
Talking

Sv: Vibrasjonstrening

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Etter at jeg fikk dratt hodet opp av kofferten og skjønte hva du faktisk mente, vil jeg også si at jeg har forsøkt et slikt apparat, uten særlig suksess her i gården heller.

Så du skjønte det var en slik maskin du bla. står på? ikke sånn vibrasjonsbelte altså
Har lest at det skal hjelpe mot cellulitter som nevnt over. Og bedre blodsirkulassjon og forbrenning. Men det kan godt være det ikke hjelper som du sier, virker som det er nytt på markedet og liten erfaring rundt det. Jeg prøvde maskina på butikken og ble litt svimmel etterpå. Ble du det?
Jeg må prøve "alt" for å få igang forbrenninga (den ser ut til å stå stille siden jeg fikk lavt stoffskifte samt slutta å røyke). Jeg trener flere ganger i uka (stavgang), men det ser ikke ut til å hjelpe...

Sukk...

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:27   #8
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vibrasjonstrening

Åh, vet du, det var faktisk et sånt belte jeg trodde du mente.
Så da var ikke jeg til hjelp i det hele tatt og kan like godt dukke ned i kofferten igjen...
Men øh... du har selvsagt forsøkt god gammeldags trening? Aerobic eller noe sånt?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:00   #9
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Vibrasjonstrening

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Åh, vet du, det var faktisk et sånt belte jeg trodde du mente.
Så da var ikke jeg til hjelp i det hele tatt og kan like godt dukke ned i kofferten igjen...
Men øh... du har selvsagt forsøkt god gammeldags trening? Aerobic eller noe sånt?

Hehe, jeg trener flere ganger i uka jeg Mest stavgang og styrke. Men forbrenninga står stille likevel og det var derfor jeg håpet at denne type trening skulle "riste" den igang Det er det de reklamerer for ihvertfall...

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:57   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Vibrasjonstrening

Yoga! Eller Qi Gong. Det er treningsformer som virker på hele kroppen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:08   #11
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vibrasjonstrening

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hehe, jeg trener flere ganger i uka jeg Mest stavgang og styrke. Men forbrenninga står stille likevel og det var derfor jeg håpet at denne type trening skulle "riste" den igang Det er det de reklamerer for ihvertfall...

Nå må du slutte og si "riste" og "vibrasjon" ellers klarer ikke jeg å få med meg det vi egentlig snakker om her...
Men altså... det var da merkelig at forbrenninga står stille når du trener jevnlig. Hvordan vet du at den står stille, forresten? Du går ikke ned i vekt, eller? Hva med mål? Det var dette med å bygge muskler, da vet du.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:35   #12
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Vibrasjonstrening

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Nå må du slutte og si "riste" og "vibrasjon" ellers klarer ikke jeg å få med meg det vi egentlig snakker om her...
Men altså... det var da merkelig at forbrenninga står stille når du trener jevnlig. Hvordan vet du at den står stille, forresten? Du går ikke ned i vekt, eller? Hva med mål? Det var dette med å bygge muskler, da vet du.

Her er en link til apparatet jeg snakker om. Det finnes andre merker også, men her står det litt om virkningen.

http://engros.nordicfitness.no/vibrasjonsplate/cms/78

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:38   #13
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Vibrasjonstrening

og her er en annen link med mer info
http://www.powermaxx.no/start.asp

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:53   #14
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vibrasjonstrening

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Her er en link til apparatet jeg snakker om. Det finnes andre merker også, men her står det litt om virkningen.

http://engros.nordicfitness.no/vibrasjonsplate/cms/78


EEEEE - den så slitsom ut!!
Har de ikke en i hengekøye-stil?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 14:14   #15
Helene BO
Nytt Medlem
 
Helene BO sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Stavern
Innlegg: 6
Helene BO er på en erverdig vei

Sv: Vibrasjonstrening

Jeg startet trening på et slikt apparat for en ukes tid siden, (har brukt det tre ganger,) og føler allerede at det har god treningseffekt!
God veiledning og et bra tilpasset program er nok viktig for å utnytte mulighetene dette apparatet gir.

__________________
1. delmål: 75 kg 2. delmål: 70 kg 3. delmål: 65 kg Sluttvekt (?): 60 kg! Snart klar for bunaden!


Helene BO er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 09:11   #16
jos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1
jos er på en erverdig vei

Sv: Vibrasjonstrening

Hei , vibrasjonstrening aktiviserer nesten 95 % av muskelfibrene, det betyr at flere fibre trenger næring enn ved vanlig treninng. Av den grunn øker forbrenningen fordi det er en større aktivisering enn ellers ved vanlig trening. Ja du får økt forbrenning, menn, tren på en stor proffesjonell maskin. de har de vertikale vibrasjonene som klarer å få musklene til å reagere på vibrasjonnen med å trekke seg sammen. det skjer mellom 30 og 45 ganger i sekundet avhengig av innstillingenpå maskinen. kjøper du en maskin til noen tusen er de så svake at de ikke klarer det . de er bygd opp med en vertikal bevegelse ellers hadde den stoppet opp når en person på 100 kg hadde tatt den i bruk. du kan finne mange steder hvor du kan prøve vibrasjonstrening på www.fitvibe.no

jos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 00:02   #17
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vibrasjonstrening

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Bortkastede penger

Fullstendig enig. Dette er bare tull og tøys å bruke penger på. Kjøp deg heller et par årsabonnement på helsestudio, eller enda bedre, trene med frivekter eller bruk kroppen din som belastning. De aller fleste helsestudio har risteapparater også som du kan bruke i tillegg til vanlig styrke. Ristern er jo strengt tatt ment som et tillegg til annen trening for variasjon.....

Et godt satt opp treningsprogram med struktur hvor du virkelig går i kjelleren er noe du bør prøve et par tre-fire måneder FØR du svir av 15-20 lapper på et slikt apparat

Et billig risteapparat er like bra som en billig tredemølle: Best egnet for eldrehjemmet.....

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no