Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Vekt opp?Jeg lurer egentlig på hvorfor man går opp i vekt? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vekt opp?Nå skriver du ingenting om hvor mye du har "gått opp", men variasjoner i vekt på +/- 2-3 kg er som oftest vannvekt og alle opplever det i større eller mindre grad.
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 39
![]() ![]() |
Sv: Vekt opp?Man kan også gå opp i vekt ved kalorioverskudd. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 80/15/5
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Vekt opp?
Dette gjelder spesielt om du ikke spiser ketogent eller spiser store mengder proteiner eller har infeksjoner/betennelser i kroppen. Alt dette kan påvirke blodsukkeret - og spiser man i tillegg en del mer enn kroppen forbruker, øker sannsynligheten for lagring på kroppen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Sv: Vekt opp?Jeg gikk opp 700 gr. ikke at jeg får panikk av den grunn, men er bare generelt nygjerrig på hvorfor man gjør det, selv om man har gjort akkurat det samme i snart 13 uker |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Det er bare den "vanlige" variasjonen i vekta det og det er godt å høre at du ikke har panikk av den grunn, er nemlig alt for mange som får det av et slikt tall nemlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 41
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vekt opp?jeg vimser opp å ned opp til 1 kg på en uke,gjerne fra en dag til en annen , så ville ikke bekymra meg
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: Vekt opp?1 kg - det er bortimot den vekten den ekstra stivelsen som en skikkelig middag med sush (nori, sashimi og makiruller) gir meg det...
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
eller litt fenalår |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Maltiol har motsatt effekt. Først blir jeg "gravid" og deretter får jeg effekten av lakserolje, tarmskylling, suppediett og klyster i en smell.
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Jeg binder vann og blir oppblåst. Magen står ut som en ballong, er veldig individuelt hvordan folk reagerer på ulike ting. Min kropp binder vann vedlig raskt, skal ingenting til, men jeg har lært meg at +/- 2 kg på vetka er helt normal variasjon for meg og er også en av grunnene til at jeg ikke får hysteriske anfall (som mange desverre gjør) selv om vekta viser mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
Sv: Vekt opp?Jeg spiste en god porsjon med pinnekjøtt på søndag. Mandag var vekta ca 2,2kg over fredagens veiing, og dette er nok bare vann. Ca 2 kg av disse var borte igjen i dag morges, tipper resten er borte i løpet av en dag eller to. Man legger ikke på seg over to kg fett på en uke med normalt kosthold, dette tilsvarer vel ca 14.000 kcal. Og det skal man spise rimelig intenst og usunt for å få til... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! | Iset | Lavkarbo generelt | 28 | 20-10-11 19:43 |
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! | Celba | Lavkarbo generelt | 11 | 18-08-11 14:32 |
Går opp i vekt! | stelsi81 | Lavkarbo generelt | 8 | 17-06-11 07:44 |
Opp i vekt ... | Lindipindi | Ketolysekuren | 8 | 06-05-08 15:51 |
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? | Tidligere bruker | Spørsmål og svar | 7 | 20-02-07 13:16 |