Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekt opp?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-12-11, 02:35   #1
CecVik
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
CecVik er på en erverdig vei

Vekt opp?

Jeg lurer egentlig på hvorfor man går opp i vekt?
For min del nå da, så gikk jeg opp i vekt.
Jeg spiser det samme som jeg har gjort de siste 12 ukene, har heller ikke hatt mensen, og jeg drikker mye vann.

Noen som har en forklaring på dette.
Ikke at jeg bekymrer meg for at jeg skal hoppe opp 15 kilo igjen for jeg hadde gått ned noen cm rundt rumpestumpen men det er interssant å vite

CecVik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 08:06   #2
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vekt opp?

Nå skriver du ingenting om hvor mye du har "gått opp", men variasjoner i vekt på +/- 2-3 kg er som oftest vannvekt og alle opplever det i større eller mindre grad.

Det kan skyldes så mangt:

• hvor man er i syklusen
  • trening
  • stress / lite søvn
  • salt mat
  • for mye karbohydrater
  • kunstig søtning
  • enkelte tilsetningstoffer (e-stoffer)
  • hvor "mye" mat man har i systemet
  • medisiner
  • p-piller
  • m.m.
Er de årsakene jeg kommer på nå, men det finnes nok flere. Dette vil være helt individuelt og det vil også være individuelt hvor mye vann man binder. Dette er jo også en av grunnene til at man ikke skal henge seg for mye opp i et tall på vekta.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 10:39   #3
rut311
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Alder: 39
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Man kan også gå opp i vekt ved kalorioverskudd.

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:30   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Man kan også gå opp i vekt ved kalorioverskudd.

Dette gjelder spesielt om du ikke spiser ketogent eller spiser store mengder proteiner eller har infeksjoner/betennelser i kroppen. Alt dette kan påvirke blodsukkeret - og spiser man i tillegg en del mer enn kroppen forbruker, øker sannsynligheten for lagring på kroppen.

TS skriver egenkomponert - så det er litt vanskelig og si hva årsaken kan være. Samtidig synes jeg LilleMy oppsummerer ganske godt de mest kjente årsakene til vektøkning

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 01:04   #5
CecVik
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
CecVik er på en erverdig vei

Jeg gikk opp 700 gr. ikke at jeg får panikk av den grunn, men er bare generelt nygjerrig på hvorfor man gjør det, selv om man har gjort akkurat det samme i snart 13 uker Tusen takk for svar. =)

CecVik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 08:06   #6
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CecVik, her.

Jeg gikk opp 700 gr. ikke at jeg får panikk av den grunn, men er bare generelt nygjerrig på hvorfor man gjør det, selv om man har gjort akkurat det samme i snart 13 uker Tusen takk for svar. =)

Det er bare den "vanlige" variasjonen i vekta det og det er godt å høre at du ikke har panikk av den grunn, er nemlig alt for mange som får det av et slikt tall nemlig

Gammel 07-12-11, 09:28   #7
Albatross
Seniormedlem

Albatross sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 41
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

jeg vimser opp å ned opp til 1 kg på en uke,gjerne fra en dag til en annen , så ville ikke bekymra meg

Gammel 07-12-11, 09:47   #8
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

1 kg - det er bortimot den vekten den ekstra stivelsen som en skikkelig middag med sush (nori, sashimi og makiruller) gir meg det...

Gammel 07-12-11, 09:55   #9
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

1 kg - det er bortimot den vekten den ekstra stivelsen som en skikkelig middag med sush (nori, sashimi og makiruller) gir meg det...

eller litt fenalår
eller litt cola zero
eller malitol
eller trening

Gammel 07-12-11, 10:05   #10
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

eller litt fenalår
eller litt cola zero
eller malitol
eller trening

Maltiol har motsatt effekt. Først blir jeg "gravid" og deretter får jeg effekten av lakserolje, tarmskylling, suppediett og klyster i en smell.

Gammel 07-12-11, 11:22   #11
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Maltiol har motsatt effekt. Først blir jeg "gravid" og deretter får jeg effekten av lakserolje, tarmskylling, suppediett og klyster i en smell.

Jeg binder vann og blir oppblåst. Magen står ut som en ballong, er veldig individuelt hvordan folk reagerer på ulike ting. Min kropp binder vann vedlig raskt, skal ingenting til, men jeg har lært meg at +/- 2 kg på vetka er helt normal variasjon for meg og er også en av grunnene til at jeg ikke får hysteriske anfall (som mange desverre gjør) selv om vekta viser mer.

I det siste har ikke vekta rikka seg, men jeg er allikevel blitt mye mindre

Gammel 07-12-11, 12:19   #12
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Jeg spiste en god porsjon med pinnekjøtt på søndag. Mandag var vekta ca 2,2kg over fredagens veiing, og dette er nok bare vann. Ca 2 kg av disse var borte igjen i dag morges, tipper resten er borte i løpet av en dag eller to. Man legger ikke på seg over to kg fett på en uke med normalt kosthold, dette tilsvarer vel ca 14.000 kcal. Og det skal man spise rimelig intenst og usunt for å få til...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Går opp i vekt! stelsi81 Lavkarbo generelt 8 17-06-11 07:44
Opp i vekt ... Lindipindi Ketolysekuren 8 06-05-08 15:51
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.