Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2013
![]() |
Trenger jeg/noen vits å være i ketose for meg?Hei! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger jeg/noen vits å være i ketose for meg?Hvorfor vil du tvinge kroppen din ned fra en helt normal og helseriktig vekt til en vekt som er undervektig og kan være usunn? Du er 22 år og en kvinne som skal ha former og fasong, du er ikke en syltynn formløs 12-åring lenger. Ta hensyn til kroppen din - du skal ha den resten av livet!
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2013
![]() |
Sv: Trenger jeg/noen vits å være i ketose for meg?
Takk for omtanken |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Trenger jeg/noen vits å være i ketose for meg?Du trenger antageligvis ikke være i ketose, men du burde starte ganske høyere på kaloriinntaket enn 1200..
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Trenger jeg/noen vits å være i ketose for meg?Du trenger ikke å være i ketose, men for mange gir ketose en dempet sultfølelse og man er ikke konstant fysen. Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang, hverken rask eller sakte man må spise riktig mat med en riktig næringsfordeling. Når man har lite og ta av må man også passe på matmengde, men 1200 kcal er for lite uansett. Trener du og i så fall hva? For de aller fleste er trening (tung styrke) essensielt for å oppnå drømmekroppen, sammen med et godt kosthold. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger jeg/noen vits å være i ketose for meg?De fleste mennesker, både tynne og tykke, er i ketose fra tid til annen. Ketose er bare et uttrykk for at kroppens glycogenlagre er tømt, og at den forbrenner fett i stedet. Siden fettet ikke kan brukes slik det er dannes det ketonlegemer (fra fettet) som kroppen kan bruke som drivstoff. Når man snakker om ketogent kosthold vil det jo da si et kosthold som ikke gir kroppen mulighet til å fylle nevneverdig på glycogenlagrene med stivelse eller sukker, men heller baserer seg på fett som hovedbrennstoff. Ketose er altså ikke en tilstand man kommer i kun når man spiser ketogent, men en helt naturlig del av kroppens energiomsetning.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kan noen som har greie på det å være i ketose hjelpe meg litt? | LittLettereLiv | Ketolysekuren | 21 | 07-10-11 09:09 |
Noen spørsmål om jeg kan være i ketose | Simpfan | Lavkarbo generelt | 9 | 17-02-11 18:09 |
Er det noen vits | Nuppe | Lavkarbo generelt | 6 | 12-08-09 10:12 |
Trenger sårt litt gode tips her. Bo hos andre en uke, hvordan klare være i ketose? | Smurfepia | Spørsmål og svar | 1 | 04-04-09 11:17 |
Pro-Phase... er det noen vits? | elian | Generell diskusjon | 9 | 29-05-06 19:05 |