Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
![]() |
Noen spørsmål om jeg kan være i ketoseEtter at jeg har begynt å trappe opp til lavkarbo, er jeg hele tiden sulkten. kan spise, så går det kansje 1/2 time så er jeg sulten igjen. Er dette normalt? dessuten så tisser jeg hele tiden masse, skjønne rikek hvor alt komme rfra. Men så merket jeg det spesielt i går og i natt at det lukter litt søtt aktig eller noe. kan dette være ketose fasen jeg skal bli i? Blodsukkeret var på 6,1 i går før jeg la meg, noe som er høyere enn jeg bruke rå ha, men si dag tidlig var det på 5, 2, det er normalt. Så er nok ikke diabetes. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkalori
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 47
![]() |
Sv: Noen spørsmål om jeg kan være i ketoseVi trenger meir informasjon om matforbruk og kor mykje vatn du konsumerar, og eg lurar veldig på kva du meinar med å "trappe opp til lavkarbo"? Du meinar vel å trappe ned på karbohydratene til ein lavkarbolivsstil?
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen spørsmål om jeg kan være i ketoseHar du diabetes siden du har blodsukkermåler? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: Noen spørsmål om jeg kan være i ketoseOpptrapping mener jeg med at jeg trapper ned på karbohydrater og trapper da opp karbodietten. Har fare for diabetes ja, pga sykelig fedme. Derfor har jeg blodsukker apparat. Jeg drikker kun til måltider, føler meg ikek tørst, bare sulten. vann er jeg ikek flink til å drikke, så går i funlight saft og iste. Skal vel bli kvitt dette også, men det er maten som er første prioritet. Hva kan en ketose diett bestå av? hva skla jeg spsie til frokost, lunsj, middag kvelds. Også mellommåltider må jeg ha. Har laget lavkarbobriks og lavkarbobrød jeg bruker, men hva annet kan jeg ha, blir stusselig middag med bare brød eller briks. Liker kylling, så spiser ofte kyllinglør krydret med allround krydder, men skal etterhvert kutte helt ut det også, skal da lage allround krydder selv av blandingskrydder. Hvis jeg skal spise taco, hva slags kjøttdeig skal jeg bruke da? Fant en kryddermiks her inne på tacokrydder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Noen spørsmål om jeg kan være i ketose
Her må du nok sette deg litt bedre inn i hva lavkarbo betyr først. Og har du nå brukt et par uker på "trappe opp" til lavkarbo - er det på tide å ta steget fullt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 47
![]() |
Sv: Noen spørsmål om jeg kan være i ketoseVeldig einige med Nerthus
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
Sv: Noen spørsmål om jeg kan være i ketoseTusen takk for flott pdf dokument. Denne skal jeg skrive ut. Lavkarbobrødet og lavkarbobriksene står i boka jeg bruker og som jeg da bruker som frokist eller lunsj, med ost og skinke på. Dr hexeberg har skrevet denne boka. Har begynt mye å trappe til lavkarbo nå. I dag har jeg kun spist to lskive rmed lavkarbo brød med ost og skinke og persille på toppen. Til middag nå skal jeg spise to kyllinglår og litt grønnsaker til. Så til frokost/lunsj i morgen skla jegha lakseruller med laks, asparges og majones. Så litt pynt med tomater og sånn rundt. Så knaske litt gulerøtter etterpå. Høres dette bra ut? Blir vann til måltidene. Skal pøse på med isbiter i vannet for å få det kaldt, da er det godt. Skal ha i litt sitron også i vannet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() |
Sv: Noen spørsmål om jeg kan være i ketoseHva heter forresten denne boka som jeg skal lese? Forfatter og tittel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: Noen spørsmål om jeg kan være i ketose
Kutt gulrøttene, husk fett! Spis heller et par ostebiter og litt spekeskinke om du blir sulten. Husk smør (meieri eller bremykt) på skivene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen spørsmål om jeg kan være i ketoseVeldig fin den generelle oversikten du fikk link til |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Noen spørsmål vedr. lavkarbo/ketose | VistaX | Spørsmål og svar | 31 | 14-02-11 15:57 |
Være i ketose? | xCamilla | Ketolysekuren | 8 | 03-03-09 08:39 |
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? | bobbla | Dr Lindbergs | 4 | 18-01-09 19:57 |
Jeg er i ketose, noen spørsmål | ratatouile | Ketolysekuren | 3 | 17-02-08 09:57 |
Jeg er i ketose, noen spørsmål | annemo | Ketolysekuren | 27 | 06-06-07 08:25 |