Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 43
![]() |
Går opp i vekt?Hei! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
![]() |
Sv: Går OPP i vekt?!Må også legge til at stixen viser at jeg er i ketose, og kroppen oppfører seg sånn også.. (lettere hodepine innimellom, leppene er tørre som Sahara osv) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går OPP i vekt?!Gitt du er hunkjønn, hvordan ligger du an i syklusen? Mens kan ofte gi litt tillegg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går OPP i vekt?!det er nok bare vann. kanskje du samler vann ved saltinntak høyere enn normalt? ellers er det helt vanlig at vannmengden svinger og helt normalt før mensen
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går OPP i vekt?!Jeg ville også tatt en tur innom diett.no sånn i oppstarten igjen var jeg deg. Kan være du spiser for lite, kanskje trenger du mer fett for å få igang fettforbrenningen skikkelig. Det i seg selv kan jo ta flere uker og er individuelt. Ikke alle tåler melkeprodukter like godt heller.
Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: Går OPP i vekt?!Er nesten midt i en syklus, så mensen er det nok ikke.. Jeg brukte ikke diett.no forrige gang heller, og ketolyseboka legger jo heller ikke opp til noen spesiell næringsfordeling? Kan såklart legge inn, men noe av grunnen til at jeg spiser ketolyse er at jeg ikke takler det å veie all maten jeg spiser! Tar det litt på øyemål og erfaring, og er det noe jeg ikke er helt sikker på/nye matvarer veier jeg og sjekker det ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Sv: Går OPP i vekt?!
Midt i syklusen kan tyde på eggløsning. Det er mange som får vektøkning da også |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei det stemmer ikke. Det er ikke om å gjøre å få i seg nok protein og fett og det er en anbefalt næringsstoff-fordeling på ketolyse.5% av energien fra karbo, 15 % fra protein og 80% fra fett, tror jeg det er. Da er det ikke mye protein som du ser. Jeg synes det er for vanskelig å spise sånn så jeg gav opp og har nå en mer lik fordeling mellom fett og protein. Men det er kanskje ikke det beste.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Er du SIKKER på at du spiser helt likt slik du gjorde sist? Eller spiser du likt slik du spiste på slutten av vektnedgangen? Erfaring har vist at man justerer kostholdet litt underveis - gjerne til noe man er litt mer "komfortabel" med - enn den strenge starten. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Vekt som ikke viser vekt ... | NinaOp | Generell diskusjon | 18 | 28-02-12 22:07 |
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! | Iset | Lavkarbo generelt | 28 | 20-10-11 19:43 |
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! | Celba | Lavkarbo generelt | 11 | 18-08-11 14:32 |
Opp og ned og opp i vekt! | Hedda76 | Ketolysekuren | 2 | 17-08-10 09:43 |
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? | Tidligere bruker | Spørsmål og svar | 7 | 20-02-07 13:16 |