Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Pepsi max i starten på et lavkarbokosthold?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-03-12, 22:06   #1
Tessa84
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestfold
Tessa84 er på en erverdig vei

Pepsi max i starten på et lavkarbokosthold?

Er det FY-FY?

Tessa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Laidback LCHF-isch Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 22:10   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max i starten på et lavkarbokosthold?

I det store bildet - nei.

For noen kan inntak av lettbrus fortrenge stort nok inntak av rent vann. Rent vann er svært viktig på et lavkarbokosthold, da det er nødvendig med godt vanninntak for å optimalisere fettforbrenningen.
Du blir også svært tørst på lavkarbo, spesielt kanskje i starten og da er det viktig at VANN er hovedkilden til væske, ikke andre ting.

Ta med at man kan tenke gjennom om man burde drikke kunstig sammensatt drikk med tilsetningsstoffer - når man legger om kostholdet til å spise så ren mat som mulig

Mitt råd? Kom deg av pepsi-max'en så snart som mulig Anbefaler farris bris istedet for litt smak.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 22:22   #3
Tessa84
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestfold
Tessa84 er på en erverdig vei

Du har helt rett. Jeg er avhengig av pepsi max, men har til nå klart å kutte det ut i hverdagen (se bort i fra den siste uka). Aspartam er ikke bra i det hele tatt og jeg må nesten bare slutte med hele greia. Kanskje bare drikke det en dag i helgen.

Tessa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Laidback LCHF-isch Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 22:30   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tessa84, her.

Du har helt rett. Jeg er avhengig av pepsi max, men har til nå klart å kutte det ut i hverdagen (se bort i fra den siste uka). Aspartam er ikke bra i det hele tatt og jeg må nesten bare slutte med hele greia. Kanskje bare drikke det en dag i helgen.

Takes one to know one

Slutt helt og holdent. Erstatt med vann og ikke minst farris bris som er blitt min favoritt. Ikke kjøp pepsi max og ta med hjem, unn deg heller om du er ute og spiser eller lignende, men ikke ta med hjem.
I perioder har jeg drukket veldig mye og jeg blir faktisk dårlig/uvel.

Det har gått bra for meg de siste tre ukene, har drukket en til lunsj et par ganger i uka når vi har fått servert lunsj og brus på jobb - ellers er målet å ikke ha det i hus...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 23:09   #5
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

jeg var en "kronisk" pepsi max"-drikker med kronisk magesvondt som slutta med pepsien og fikk slutt på magevondten nå betrakter jeg aspartam som farlig, det gjorde jeg ikke før, men da jeg skjønte det ødela MIN kropp, da! Når jeg var tørst tenkte jeg på brus, men det var fordi det var det jeg var vant til å drikke, nå når jeg er tørst tenker jeg vann. Det er lettere å slutte om du sier til deg selv at du ikke vil ha den giften enn å si "jeg kan ikke drikke det", for du kan jo hvis du vil.

Gammel 24-03-12, 07:18   #6
Tidl. medlem
Gjest

Det er kjempebra hvis du klarer å slutte med Pepsi Max! Det er vel ikke særlig bra å drikke mye av det! Jeg er helt "avhengig" selv, og drikker nesten hver dag! Det har ikke hatt noen innvirkning på vekta for meg. Jeg har gått ned med relativt høyt inntak av Pepsi Max! Men det er jo ikke bare vekta som teller, så jeg skal også prøve å begrense inntaket av den brusen!

Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 09:27   #7
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

ja det påvirker ikke min vekt heller. det er litt ekstra utfordring å slutte med brus når man begynner med lavkarbo fordi man blir ekstra tørst da, men jeg påser at jeg bestandig har iskaldt vann i kjøleskapet, da går det fint, og har en stor temokopp som jeg drikker te av og kan ta med hvor som helst

Gammel 24-03-12, 09:48   #8
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo dreier seg jo også om å spise så rent som mulig. Pepsi Max er jo ikke rent akkurat. Men en og annen gang kan man sikkert unne seg det.
Jeg har holdt meg unna brus i snart et år. Og skulle drikke litt pepsi Max her om dagen. Men fy så søt og ekkel den var

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 14:50   #9
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Lavkarbo dreier seg jo også om å spise så rent som mulig. Pepsi Max er jo ikke rent akkurat. Men en og annen gang kan man sikkert unne seg det.
Jeg har holdt meg unna brus i snart et år. Og skulle drikke litt pepsi Max her om dagen. Men fy så søt og ekkel den var

he he, ja, lunka og med lite kullsyre, da smaker man hva det er man drikker. Uæh

Gammel 24-03-12, 19:06   #10
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Jeg blir ikke hindret i vektnedgang av lettbrus, så jeg drakk det en del i starten for å ha noe å kose meg med, men jeg har aldri vært avhengig av brus, da. Drikker det langt sjeldnere nå, men unner meg det når jeg får veldig lyst på. Brus har jo faktisk blitt ganske dyrt de siste årene, også.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I starten €Conquerer€ Ketolysekuren 7 30-06-11 20:38
Om starten på dagen ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 29-06-07 09:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.