Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen spørsmål

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-04-12, 11:51   #1
Aquarel
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2012
Alder: 34
Aquarel er på en erverdig vei
Noen spørsmål

Skal prøve meg på lavkarbo i tiden fremover Har satt meg inn og lest nesten alt som er og lese om lavkarbo. Har også fulgt med på dette forumet.
Men jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på

1 Tror jeg vet svaret på dette, men må være sikker: kan man spise popcorn?
2 Er brun Basmati ris noe man kan spise isteden for ris?
3 Hva gjør man hvis man går lei av egg? Nesten alle oppskrifter inneholder egg.
4 Kan man drikke mye saft hvis man ikke får i seg mye vann? Jeg leste at man bruke drikke minst 1 L per måltid?

Aquarel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 12:01   #2
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Aquarel, her.

Skal prøve meg på lavkarbo i tiden fremover Har satt meg inn og lest nesten alt som er og lese om lavkarbo. Har også fulgt med på dette forumet.

1 Tror jeg vet svaret på dette, men må være sikker: kan man spise popcorn?
2 Er brun Basmati ris noe man kan spise isteden for ris?
3 Hva gjør man hvis man går lei av egg? Nesten alle oppskrifter inneholder egg.
4 Kan man drikke mye saft hvis man ikke får i seg mye vann? Jeg leste at man bruke drikke minst 1 L per måltid?

1. Popcorn inneholder veldig mye karbohydrater, det er jo mais.

2. Spørs hvor du vil ligge på karbo-inntaket.

3. Tja... Det er jo ikke alle oppskriftene som smaker av egg selv om de inneholder egg, du får finne på noe annet en stund til du får lyst på egg igjen.

4. 1 liter pr. måltid var del i overkant - da hadde jeg ikke fått i meg særlig med mat i alle fall! Jeg personlig synes man skal drikke vann til daglig og heller ta saft en gang imellom, men det er jo en del som ikke liker vann og som derfor drikker fun light eller lettbrus i ganske store mengder.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 12:02   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

1 Tror jeg vet svaret på dette, men må være sikker: kan man spise popcorn? Niks! Popcorn er mais!
2 Er brun Basmati ris noe man kan spise isteden for ris?Ris er ris!
3 Hva gjør man hvis man går lei av egg? Nesten alle oppskrifter inneholder egg. Finner noe annet å spsie? Bruker du egg i feks smoothie, merker du ikke egget!
4 Kan man drikke mye saft hvis man ikke får i seg mye vann? Jeg leste at man bruke drikke minst 1 L per måltid? Du bør få i deg 2.5 - 3 liter væske i døgnet. Ikke noe krav pr måltid, nei! Du kan bruke feks Fun light i stede for rent vann

Den som spør, risikerer å få svar!

Gammel 09-04-12, 12:04   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

For det første, les denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 Den er basis for alle dine spørsmål.

Det er ikke noe som kun heter lavkarbo, det er en parplybetegnelse over flere kostretninger/dietter med lavere karboinnhold.

På Fedon Lindberg er det lov med litt korn og ris..

Du trenger ikke å spise egg i det hele tatt. Høres ut som du har lest oppskrifter på erstatninger.

Strengt tatt trenger du ikke disse erstatningene, du kommer langt med rent kjøtt, fisk, fugl, grønnsaker som vokser over jorden, fett fra feks smør, kaldpressede oljer, fløte/rømme, kokosmelk.

Jeg spiser som regel eggene skjult i en smotthie..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 12:29   #5
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Popcorn er ikke "lov". Derimot er rista bacon lov. Husker ikke hvilken av dem som er minst karbo, sjekk det på posen. Du kan også steke osteskiver som snacks.
All bakst inneholder egg kan det se ut som, men ikke middager. Om du vil bake uten egg kan du google "oppskrifter uten egg". Det finnes kokebøker med oppskrifter uten egg på biblioteket også. Du trenger ikke drikke vann til måltidet nødvendigvis. Du kan drikke te og kaffe også, vann som har stått lenge i kjøleskapet er bedre enn noe annet synes jeg. Saft må bli fun light, men aspartamen i den er skadelig.

Gammel 09-04-12, 12:31   #6
Aquarel
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2012
Alder: 34
Aquarel er på en erverdig vei

Takk for alle tilbake meldingene Skal gå gjennom alle nybegynner innleggene. Må bruke søke feltet mer. Skjønner ikke så mye her inne enda.

Aquarel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 16:39   #7
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Takk for alle tilbake meldingene Skal gå gjennom alle nybegynner innleggene. Må bruke søke feltet mer. Skjønner ikke så mye her inne enda.

Lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 17:00   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Egg er ikke en stor del av mitt lavkarbokosthold faktisk, selv om det var det i starten Anbefaler å sjekke ut nybegynnertråden det henvises til, og så låne deg eller kjøpe lavkarbokokebøker!

Gå gjennom oppskriftsdelen av forumet også og bli fristet

Hvis du til ALLE måltid tenker protein (kjøtt, fisk, fugl, sjømat i alle varianter), karbohydrater (i all hovedsak varierte grønnsaker, kokt, stekt, woket, most eller gratinert) og deretter "passende fett" til ser du at det er mye mer enn bare egg i et lavkarbokosthold. Tenk koldtbord!

Laget i går for første gang på lenge ratatouille og gosh og bevare meg vel så godt det var! Litt løk og hvitløk, aubergine, squash, paprika og sopp (siden jeg hadde tilgjengelig) - en halv boks moste tomater, en håndfull hakket basilikum og en dæsj balsamicoeddik - koke i 10 minutter Kjempegodt til et stykke stekt lakseloin (heia 50% på utløpsdato ) og et par ss hjemmelaget pesto!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan svare på noen spørsmål? Lindaplinda Lavkarbo generelt 17 02-10-10 15:51
Ny her, og har noen spørsmål Miss Piggy 2 Generell diskusjon 3 28-07-09 17:36
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 19:57
Noen mat spørsmål ettena Ketolysekuren 3 20-05-08 10:43
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.