Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

frosne laksekoteletter

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-04-05, 16:51   #1
pysa
Ubekreftet Medlem

pysa sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Telemark
Alder: 48
pysa er ny på veien

frosne laksekoteletter

Et aldri så lite idiot spørsmål fra meg...

Har frosne laksekoteletter i fryseren... hvordan tilbereder jeg dem?
Må jeg tine dem dagen fra dagen før eller kan jeg feks hive dem rett i panna....
Som dere skjønner er jeg helt blank!

pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 21-04-05, 16:53   #2
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg tiner de iløpet av dagen og pakker de i folie med krydder og snacks og litt olje, og putter den i ovnen på 200 grader

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-05, 16:54   #3
Amica
Seniormedlem

Amica sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Vi bruker å tine dem enten ved å legge dem i kjøleskapet (frossen) dagen før, eller legge dem i varmt vann samme dagen.

Når det gjelder tilberedning hadde Nille et godt tips om å ovnsbake dem, med krydder og sitron, og med en "dæsj" Creme Fraiche (kan se om jeg finner den om hun ikke kommer med den selv).

Her i huset (prøver å ikke lage så mye styr med diett og mat for sambo) ruller vi bitene i mel (ja, det er fyfy), men er begrensen hvpr mye mel som kommer på di små bitene, og mesteparten svir seg vel. Men godt blir det nå. Og selfølgelig masse godt krydder av alle slag. Så steker vi dem i panna..

Nå er vi di mest kjedelige personene i matveien, så noe kokkeerfaring har vi ikke. Sikkert mange her med maaaasse tips

Lykke til!

noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 21-04-05, 16:55   #4
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Du kan slenge dem i panna frosne.. men da må det laveste - ellers brenner de seg, og blir råe inni..

Gammel 21-04-05, 16:57   #5
Aline
Admin

Aline sin avatar

Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

karrikrydder er godt,
og provencekrydder,
og oregano og basilikum.

du kan putten den frossen i ovnen også , men da må den stå litt lenger
når den er tint har jeg den i ovnen i 20 min

Nybegynnerinfo!

Gammel 21-04-05, 19:23   #6
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

All sjømat skal tines i kaldt vann, da tiner de i løpet av ett par timer og holder seg godt uansett hvor mange timer de ligger der. det tiner ikke noe fortere om du tiner dem i varmt vann og så holder det seg mye dårligere.

Jeg syns laks er kjempegodt kokt med litt salt i vannet, serveres med seterrømme og rapidsalat/agurksalat.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 21-04-05, 20:02   #7
pysa
Ubekreftet Medlem

pysa sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Telemark
Alder: 48
pysa er ny på veien

takk for masse flotte svar.

Jeg gjorde følgende...stekte laksekotelettene på lav varme rett fra frossen tilstand...det gikk bra... sakte men bra. Så hadde jeg ikke rømme, kesam eller noe deilig å ha på så jeg brukte tine krydderost lett...og det var kjempegodt! Og med litt salat ved siden av var dette en nydelig liten middag!

pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 21-04-05, 20:03   #8
Aline
Admin

Aline sin avatar

åh, ja! krydderost på laksen mmmm det gjorde jeg igår
'namenam

Nybegynnerinfo!

Gammel 23-04-05, 11:36   #9
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av pysa

takk for masse flotte svar.

Jeg gjorde følgende...stekte laksekotelettene på lav varme rett fra frossen tilstand...det gikk bra... sakte men bra. Så hadde jeg ikke rømme, kesam eller noe deilig å ha på så jeg brukte tine krydderost lett...og det var kjempegodt! Og med litt salat ved siden av var dette en nydelig liten middag!

Så lurt, det hørtes utrolig godt ut

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-05-05, 23:06   #10
bibba
Medlem

bibba sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nord i landet
bibba er en juvelbibba er en juvelbibba er en juvel

Ovnsbakt laks

Tin dem helst i kaldt vann eller i kjøkkentempratur noen timer.

Vask og rens dem.

Ta litt aluminiumsfolie ca 25 - 30 cm, legg laksebiten på midten. Ha salt på (helst grov med kvern), litt pepper (gjerne kvernet grov)
legg strimlet gulrotbiter, 6 - 7 stk a 5cm oppå-
legg løk biter , ca 4 -5 ca 3 cm
legg på syrlig eple i båter 4-5 stk.
legg noen renskede reker oppå
gjerne litt hvitløk presset.
Og noen dråper sitron.

lukk foliet og stek i ovenen i 45 min i 150 grader i midten.

Serveres med kokt brokkoli, blomkål. Og hollandiesaus.

NYDELIG.

Slik gjør du med alle laksebitene.

bibba
bibba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hver Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbo i frosne bær! Tiril77 Lavkarbo generelt 5 25-01-05 15:32
Frosne grønnsaker og karbo-innhold Anne Lavkarbo generelt 7 13-04-04 20:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.