Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spiser du de daglige måltider, eller når du er sulten?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-12, 18:37   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Spiser du de daglige måltider, eller når du er sulten?

Spiser du måltider, eller spiser du når du er sulten?

Det heter seg jo at man på lavkarbo skal spise når man er sulten, til man er mett, og ikke mer enn dette. Ikke når man kjenner sug.

Men når man er sammen med andre, så forventes det kanskje at man spiser måltider. Og dermed må man kanskje spise når man ikke er sulten. Eller man er sulten, men kan ikke spise for det er halvannen time til middag.

Når jeg er alene, bare meg, så spiser jeg kanskje et par ganger om dagen, og drikker gjerne noe varmt, gjerne eggemelk, kaffe med fløte eller te.

Og jeg holder meg mett.

Hvordan gjør dere det, spiser dere de "daglige måltider", frokost, lunch, middag, ettermiddag, kvelds... - eller når der er sultne?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 18:51   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser du de daglige måltider, eller når du er sulten?

Jeg spiser fast tre ganger dgl og når jeg er skikkelig sulten. Jeg er aldri avhengig av andre slik du nevner fordi jeg tviholder på egen rutine. Jeg kunne ventet 1,5 time på middag men ikke klart å spist uten sult.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 18:59   #3
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser du de daglige måltider, eller når du er sulten?

Jeg spiser stortsett bare 2 måltider,og drikker kaffe,men hvis jeg er veldig sulten,da spiser jeg litt.

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:05   #4
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser du de daglige måltider, eller når du er sulten?

Når jeg er hos min kjære og hans foreldre, så må jeg liksom spise som de spiser. Og da spiser jeg gjerne i halv 11 tiden, sein frokost. Middagen er da rundt 1600. Jeg er alltid skrubbsulten sånn i 14 tiden. Hvis jeg da ikke spiser så blir det snop, eller bolle, (da jeg ikke gikk på lavkarbo), nå på lavkarbo, så burde jeg jo spise når jeg er sulten, og ikke vente da de to timene og bli skikkelig kvalm og dårlig.

Når jeg er hjemme, og kanskje spiser middagsrester til frokost/lunsh - så er jeg mett til langt på dag og føler ikke denne sulten.

Hvis jeg venter for lenge med å spise, så blir jeg helt desperat etter å spise noe mens jeg venter på at maten skal bli klar. Klarer liksom ikke sette sulten til side.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:11   #5
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser du de daglige måltider, eller når du er sulten?

Med tre barn så spiser jeg faste måltider, da spiser vi sammen. Bortsett fra lunsj, den spiser jeg når jeg er sulten, evnt når jeg har tid.

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:13   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser du de daglige måltider, eller når du er sulten?

Ok. Prøvd å drikke masse te med noe oppi? Ikke noe galt med å spise litt nøtter heller, da, men bare om du klarer å begrense deg. Ikke så lett om man er skrubbsulten. Du kan spise litt nøtter eller ost når du er nettop begynt å bli sulten sånn at du ikke trenger mange nøtter selvsagt. Eller du kan mekke egen middag når du er sulten.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:24   #7
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser du de daglige måltider, eller når du er sulten?

Jeg må nok bare putte noe i munnen, og redde dagen. Men selv om de er positive til lavkarbo, så er det en del de synes er rart. F.eks så kunne jeg gjerne kjøpt meg et grillet kyllinglår på shoppingrunden, hvis jeg ble sulten. Det ville mettet, vært godt, og inneholdt masse sunne proteiner, og lite karber. Men det er jo HELT RART .....

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:37   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spiser du de daglige måltider, eller når du er sulten?

det varierer veldig

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 20:33   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser du de daglige måltider, eller når du er sulten?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg må nok bare putte noe i munnen, og redde dagen. Men selv om de er positive til lavkarbo, så er det en del de synes er rart. F.eks så kunne jeg gjerne kjøpt meg et grillet kyllinglår på shoppingrunden, hvis jeg ble sulten. Det ville mettet, vært godt, og inneholdt masse sunne proteiner, og lite karber. Men det er jo HELT RART .....

god ide med kjøtt. at de synes det er rart går over. de blir vant til det med tida.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4-åringen sulten etter måltider. Erfaringer? Imp Barns kosthold 50 24-02-12 19:44
Hva spiser du til måltider på Lindberg? sunnereliv Dr Lindbergs 7 20-05-10 13:09
Hvor mange måltider spiser du om dagen? charlot Lavkarbo generelt 18 09-04-10 13:43
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Spiser alle her 4 måltider pr dag? geysirland Ketolysekuren 13 13-08-07 12:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no