Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hva spiser du til måltider på Lindberg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-10, 16:29   #1
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Hva spiser du til måltider på Lindberg?

Hva spiser du til frokost, lunsj, middag og 2 mellommåltider på Lindberg? Noen gode middagsoppskrifter? Oppskrifter på kosemat/desserter?

Frokost: Jeg skal spise Fedon musli med valnøtter og mandler evt. hasselnøtter, blåbær yogurt 0.1 % fett (youplait), bananskiver og skummet melk.

Alternavtivt: Havregrøt med litt blåbær(syltetøy) eller rugbrød med skinke, kylling, kalkunpålegg eller makrell i tomat.

Lunsj: Omelett med skinke og litt rugbrød til eller salat (gresk). Alternativ: rugbrød med magert pålegg eller fisk.

Middag: Ertesuppe, salat, kylling, kalkun, magert svinekjøtt, fisk og grønnsaker.

Mellommåltid: yogurt 0,1 % fett blåbær (youplait). Eple, pære eller blå druer. Nøtter: mandler, valnøtter eller hasselnøtter. Gulrotbiter.

Ellers drikke mye vann, noe grønn te og koffeinfri kaffe og te.


Sist redigert av sunnereliv : 18-04-10 kl 16:38.
sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 17:06   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser du til måltider på Lindberg?

jeg spiser f.eks:
frokost: 3 egg enten kokt, stekt eller eggerøre, et par tomater, litt balsamicodressing, av og til knekkebrød med pålegg og av og til litt havregrøt med cottage cheese.
lunch: middagsrester, Lavkarbobrød (ikke lindbergbrød men veldig lav-lavkarbobrød) med smør og pålegg som f.eks røkalaks eller egg (hvis jeg ikke hadde det til frokost)
middag: fisk/kjøtt/fugl, masse grønnsaker + en fet saus, dressing osv. Av og til en liten porsjon med fullkornspasta eller fullkorn couscous (da ikke så mye fet saus)

Innimellom når jeg ikke har noe matlyst tar jeg en Lav-GI måltidserstaningsshake til frokost eller lunch og på dager hvor jeg trener så spiser jeg to "luncher"

Mellomer blir som oftest nøtter sammen med litt 70% sjokolade
Drikke er vann og et par glass med cola zero i helgene.

Jeg spiser ikke veldig magert, men har veldig mye å "ta av" så det går helt fint + at jeg trener endel (i perioder)

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 18:29   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser du til måltider på Lindberg?

sunnereliv:

Sitat:

Alternavtivt: Havregrøt med litt blåbær(syltetøy) eller rugbrød med skinke, kylling, kalkunpålegg eller makrell i tomat.

Lunsj: Omelett med skinke og litt rugbrød til eller salat (gresk). Alternativ: rugbrød med magert pålegg eller fisk.

Pass på C-måltidene, her har du sannsynligvis brukt opp C-måltidet på havregrøten, som du forøvrig må passe på å få en proteinkilde til, 100g cottage cheese er faktisk godt å ha i på slutten og øker proteinnholdet. Husk en håndflate med protein til hvert eneste måltid. Og ikke glem fettet som også skal ha på Lindbergmat

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 19:21   #4
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser du til måltider på Lindberg?

Jeg følger ikke Lindberg til punkt og prikke ennå, men skal se hva jeg får til. Det er mye å sette seg inn i.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:13   #5
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser du til måltider på Lindberg?

Jeg spiser IKKE vanlig brød, havregrøt, banan,mais og makrell i tomat(tomat sausen inneholder masse karber)og mørk sjokolade og kullsyreholdige drikker eller lett produkter sånn som lett majones etc.(kun lett rømme)
Men jeg drikker vanlig kaffe og te og jeg bruker kustig søtning og drikker fun saft(ikke alle som er enig i det)
Frokost: yoplait 0,1%, cottage cheese og noen mandler
Lunsj: salat med feks ost og skinke med krydder og god olje, eller et veldig lavkarbo brød meg egg og majones(2 karber pr skive)
Middag: gjerne en wok med masse grønnsaker og kylling filet eller annet kjøtt og grønnsaker,eller reker krepsehaler ol, jeg liker desverre ikke fisk......
Mellom måltider, tar jeg gjerne et eple og mandler eller nøtter, hender også jeg tar en proteinshake eller en Atkins eller Lindberg bar, eller bringebær,jordbær eller blåbær og cottagecheese
Hver dag tar jeg tilskudd av omega3, b vitaminer, d vitaminer, selen, magnesium(etter anbefalinger fra Fedon)
Jeg trener også spinning 3-4 dager pr uke...

__________________
Vær deg selv-alle de andre er opptatt

Sist redigert av sunroad : 18-04-10 kl 21:20.
sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 11:18   #6
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hva spiser du til måltider på Lindberg?

Måltider.
Frokost: egg, , salat, skinke, , havregrynsgrøt ( C )
Lunch:salat nøtter, yoghurt, hjemmelaget is
Mellommåltid: avocado, eple, pære,nøtter
Middag: grønnsaker/ salat, fisk , kjøtt
Kvelds: rugsprø ( C ) m/gulost, salat


Prøver å unngå C måtlider men noen ganger har jeg det.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 12:56   #7
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser du til måltider på Lindberg?

Er det sånn at om man spiser bonusmåltidet sitt med brødskiver så må man kutte ned på fettet? Selv om man spiser lindbergbrød?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 13:09   #8
LiseKristin
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 11
LiseKristin er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser du til måltider på Lindberg?

Mine måltider:
Startdagen-måltid: Havrevelling: ¾ kopp sk. melk + 1 ss store havregryn gis et oppkok (fint i micro). Rør inn 1-2 ss cottage cheese, 2-3 hakkede mandler + ½ ts Splenda og dryss over kanel.
Frokost: ½ skive lavkarbobrød, 1 egg, 2-3 skiver spekeskinke/røkelaks/skinke, noen cherrytomater og/eller agurk. Varierer med omelett med bacon/skinke
Lunch: Middagsrester eller det samme som til frokosten
Middag: Wok med biff/kylling/fisk/svinefilet. Grønnsaker: linser/bønner, broccolli, blomkål, paprika, chili, hvitløk, løk, ingefær. Saus i woken varierer jeg med enten soyasaus/vineddik eller hermetiske tomater. Noen ganger rømme + pesto.
1-2 ggr i uken har jeg gresk salat med fetaost + olivenolje/balsamicoeddik og grillet kjøtt eller fisk ved siden av.
Mellommåltider: 1 neve rå nøtter, eple eller appelsin. Atkins proteinbarer

Kosemat: 70% kokesjokolade, ostekake a la Lindberg

__________________


LiseKristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange måltider spiser du om dagen? charlot Lavkarbo generelt 18 09-04-10 13:43
Hvor mange måltider spiser dere? Schmoopy Ketolysekuren 22 24-01-09 19:16
Måltider GKS Ketolysekuren 8 15-01-09 18:15
Spiser alle her 4 måltider pr dag? geysirland Ketolysekuren 13 13-08-07 12:31
Måltider Amk Atkins kosthold 3 04-07-06 00:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no