Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

T.G.I Fridays

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-05-05, 13:50   #1
Tingeling
Medlem

Tingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Alder: 41
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

T.G.I Fridays

Jeg leste på Atkins nyhetsbrevet (og har enkli hørt rykter om det før) at matkjeden Fridays samarbeider med Atkins og har utviklet en low-carb meny - MED BLANDT ANNET OSTEKAKE !!! (som er min personlige STORE favoritt )
http://www.tgifridays.com/menu/atkins.htm?promo=1

Er det noen her som har vært på Fridays og prøvd ut noen av disse rettene ??

Jeg liker når mulighetene innenfor denne livsstilen utvides !! En av de store utfordrerne er jo å spise ute (så selv om fridays er en smule dyrt, er det en god start )

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-05, 14:55   #2
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

vi var jo på fridays på treffet i oslo, der serverte de low carb salater med krutonger og hvitløksloff... men det var god mat, kjøttrettene og fisken var nok mere lowcarb (er jo ikke verre enn å droppe brødet) men de har ikke denne menyen i Bergen...

ostekaken er lowcarb? det har jeg ikke fått med meg.. så bra, da (hvis man kan stole på at det virkelig ER low carb...

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-05, 15:24   #3
TinaF
Ubekreftet Medlem

TinaF sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 38
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

kanskje vi burde få arrangert et treff på tgif her i bergen. kan jo hende noen fra andre steder tilfeldigvis skal til bergen snart også... er det ikke festspill?

Gammel 28-05-05, 15:28   #4
Aline
Admin

Aline sin avatar

Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

vi var jo på fridays på treffet i oslo, der serverte de low carb salater med krutonger og hvitløksloff... men det var god mat, kjøttrettene og fisken var nok mere lowcarb (er jo ikke verre enn å droppe brødet) men de har ikke denne menyen i Bergen...

ostekaken er lowcarb? det har jeg ikke fått med meg.. så bra, da (hvis man kan stole på at det virkelig ER low carb...

ikke fordi jeg liker å gjenta meg selv, men ...

Nybegynnerinfo!

Gammel 28-05-05, 15:56   #5
TinaF
Ubekreftet Medlem

TinaF sin avatar

Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 38
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

jeg tenkte bare at det er et sted hvor en faktisk kan finne retter hvor det er enkelt å skille karbene fra protein.. må jo ikke være en lavkarbo meny... men skulle ønske norge generelt tok mer tak i denne dietten, både når det gjelder matbutikker, restauranter, og folk i sin oppfatning generelt... skulle ønske mediene ikke så så kritisk på det.. tenk hvor oppsiktsvekkende det hadde vært med en over skrift "atkins - ikke så gale likevel" - ingen har jo egentlig skrevet noe lignende tidligere, så det hadde jo uten tvil blitt lagt merke til

Gammel 28-05-05, 16:09   #6
Tingeling
Medlem

Tingeling sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aline

men de har ikke denne menyen i Bergen...

så utrolig skuffende !
Jeg hadde virkelig STORE planer om å nyte ostekake i kveld....

Gammel 28-05-05, 16:19   #7
Aline
Admin

Aline sin avatar

det kan hende de har ostekaken... den stod ikke på "lowcarb-siden" i menyen i oslo...
de salatene som de har er vel uansett ikke så ille? og grillet kjøtt og kyllingvinger selger de, jo

da står det kun på viljestyrken til å droppe evnt brød, pommes frites o.l.

Tina, jeg er så enig på tide med en positiv og korrekt artikkel om Atkins

Nybegynnerinfo!

Gammel 28-05-05, 18:40   #8
Alfie
Seniormedlem

Alfie sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 66
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Ostekaken på TGIF i Oslo var definitivt ikke lowcarb, nei. Men så fruktansvärd god ut. *Sukker tungt*

Gammel 28-05-05, 19:01   #9
Tingeling
Medlem

Tingeling sin avatar

Jepp, ostekaken er en "nyhet" .. så.. hum.

Finnes det noen oppskrifter på low cark ostekake man kan lage selv da ?
Kan jo enkli ikke være såå vanskelig... problemet blir vel bunnen ... ? SIkkert ikke så godt med ostekake med fiberrik-bunn... eller?

Gammel 28-05-05, 19:59   #10
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Gikk forbi Amerikas største TGI Friday's i dag. Skal jammen sjekke om de har low-carb meny her! Kan jeg ikke tenke meg.

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 00:35   #11
Alfie
Seniormedlem

Alfie sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 66
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Oppskrift på fantastisk frisk og god ostekake ligger her http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=key+lime

Muskat - de har det tilogmed på lille TGIF på Karl Johan....

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.