Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 62
![]() |
Spørsmål om ketoseJeg følger Eat-dietten og har med jevne mellomrom sjekket om jeg er i ketose. Sist redigert av Jenny : 27-05-05 kl 11:12. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er man i ketose så er man som regel i ketose hele døgnet, - men det er ikke sikkert at man fåt utslag på stix for det. Å måle seg flere ganger til dagen er bare tull og bortkastede stix/penger. Det er best å måle seg om kvelden. Helst to timer etter siste måltid. Dette fordu man alltid vil ha høyt utslag på stix når man nettopp har spist mat med fett i. Ketostix forteller deg IKKE om du brenner kroppsfett eller matfett, - bare at det er ketoner i urinen din, den forteller ingenting om hvor ketonene kommer fra. Alle har forskjellig grense for når de er i ketose og hvor mye/lite karber de kan spise for å holde seg der. Har du utslag så er du i ketose. Er fargen mørk er ikke det nødvendigvis en fordel, - da har du sannsynligvis drukket for lite vann ......
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 62
![]() |
![]() Takk for svar, Nille. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Alt du har ønsket å vite om ketose | Nille | Atkins kosthold | 110 | 14-03-14 07:59 |
Ketose - individuelle "betingelser"? | themonk | Lavkarbo generelt | 10 | 22-05-06 22:04 |
Spørsmål om ketose og ketostix | Tiril77 | Lavkarbo generelt | 6 | 18-01-05 19:27 |
et spørsmål om denne ketose målingen | hannahgamlem | Induksjonen | 3 | 16-12-04 21:00 |
Grad av ketose | apple | Lavkarbo generelt | 6 | 28-08-04 19:16 |