Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Diplom lettis?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-07-05, 09:28   #1
Thula
Medlem

Thula sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 59
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Diplom lettis?

Kan man spise den?
Den er jo søtet med aspartam, men det står ingenting om at karbohydratene er sukkeralkoholer, og siden jeg ikke er helt stødig i dette, så spør jeg like så godt

Her er innholdsfortegnelsen:

NO/DK/SEVarebetegnelse (Rev.nr): Melkeis/mjölkglass (190902)Nettoinnhold:75 g (145 ml)Ingredienser:Melk 70%, polydextrose 12%, fløte/grädde 11%, skummetmelkpulver, stabilisatorer (glyserol, guarkjernemel/guargummi, natriumkarboksymetylcellulose, karragenan), vegetabilsk emulgator (mono- og diglyserider av fettsyrer), aroma (bl.a. etylvanillin, vanillin), søtstoff/sødestof/sötningsmedel 0,05% (aspartam).

Inneholder en fenylalaninkilde.

Produktet kan inneholde spor av nøtter.

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 09:33   #2
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Jeg vil tippe den ligger på rundt 13 - 17 karber per 100g. på grunn av melken og fløten. er hvertfall det jeg har regna ut på isbjørn is sin og noen av de svigermor har..

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 09:38   #3
Thula
Medlem

Thula sin avatar

Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Helene

Jeg vil tippe den ligger på rundt 13 - 17 karber per 100g. på grunn av melken og fløten. er hvertfall det jeg har regna ut på isbjørn is sin og noen av de svigermor har..

Humf...jaja...jeg har jo is hjemme, så...
Er bare så vaaaaaaaarmt her i dag...

Gammel 04-07-05, 10:32   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg tipper denne isen ligger på max 4-5 gram karbo per 100 gram. Melk har jo 4,5 gram karbo per 100 gram, og det er 70% melk i isen. Ergo kan vi telle 3 gram fra melken. Også 0,4 gram fra fløten (11% fløte), og litt sikkerhetsmargin, så er vi oppe i 4 gram. Polydextrose er et fiber som ikke tas opp i tarmen, og teller ingenting.

Så hvis du tåler melk, så synes jeg denne isen er et godt alternativ. På linje med andre lettiser, fra isbilene f.eks.

Gammel 04-07-05, 11:37   #5
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Har diplom en lettis jeg ikke har oppdaget?

Åååhhhhhhh

Det eneste jeg virkelig savner er å ikke kunne kjøpe en ordentlig is når jeg har lyst på, bare den der diabetes skogsbærisen som egentlig er ganske fryktelig etter hvert. Kanskje jeg kan det!

Unnskyld, skal bare en tur i butikken...

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 11:41   #6
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

weee kjekt å ha et is alternativ (altså et alternativ til ikkenoe is )

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 11:48   #7
Thula
Medlem

Thula sin avatar

...ikke for å ødelegge mange spirende gleder her, men den er ikke noe god altså... Sto og så på den på Narvesen likevel, men endte opp med å traske avgården uten is, for så å komme tilbake og lese at MHM mente den var spiselig likevel

Gammel 04-07-05, 11:54   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Synes den var ganske god jeg.

Rent bortsett fra at jeg ikke skal ha melkeprodukter mener jeg...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.