![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2005
![]() |
Ingen Spisedag?Dere Som GÅr PÅ Fedon, Har Dere Ikke Spisedag, Tror Han Nevner Det I Boka Si, Stemmer Ikke Det? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#2 |
Sterk og fri!
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg spiser litt brun basmatiris av og til. Tar 2 ss ved siden av en gryterett for eksempel. Vanlig pasta her jeg ikke spist. Nå hender det jg koker litt lindbergpasta, men det er mest til de andre for jeg synes ikke den er så god. Er ikke noe stort pasta-menneske. Poteter har vi en sjelden gang, mest til fest og tradisjonelle retter. Men jeg tar ikke mange. planlagte spisedager har jeg ikke.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2005
![]() |
Må si at du har vært flink med vektnedgangen. Kan du fortelle meg om vekten har stoppet opp litt? Hva har du gjort for å få det igang igjen???
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#4 |
Gjest
|
Nei ikke noe sånn spesiell "spisedag" som du tenker på. Men når jeg er hjemme (og ikke har ferie slik som nå) så pleier jeg å kose meg litt med ekstra god mat fredag eller lørdag. Det er som oftest ganske mye lavkarbo, men jeg tenker på f.eks pastaplatene i lasagne og sånt... Kanskje noen chilinøtter e.l. |
![]() |
![]() |
#5 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
Jeg har den erfaringen at "spisedagene" kommer sånn av seg selv... Ingen vits i å planlegge dem
![]() |
![]() |
#6 |
Admin
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
hehe, den erfaringen har jeg også |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
Jeg lurer på å ta en spisedag en dag.. har så inderlig lyst på pølsestappe, (potetstappe med pølsebiter i), men jeg får sinnsyk dårlig samvittighet jeg, tenker at nå kommer jeg til å legge på meg 10 kg sikkert.. eller at det kommer til å gå 10 dager før jeg begynner å gå ned igjen.. og nå er jeg 2,2 kg fra målet og vil ned fortes mulig.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse
![]() |
![]() |
#8 |
Gjest
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: May 2005
Alder: 41
Tingen med spisedager på en lavkarbo-diett er at man da vil kunne sette igang den vonde sirkelen med blodsukkerstigning osv igjen, og det vil da ta en stund før får orden på det igjen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Veldig enig med deg Zen.... dette er noe som helt klart kan trigge spiseforstyrrelser - for det er jo ikke noe normalt forhold til mat man får da! Det er i alle fall slik for meg - jeg satser på å få fokus VEKK fra mat og spising bare for spisingens skyld- og da tror jeg en slik utskeielse bare bidrar til å opprettholde den onde sirkelen. Dersom man bare venter på at "belønningen" skal komme, glemmer man jo å leve her og nå - jeg har kasta bort alt for mange år på det viset
![]() |
![]() |
#11 |
Potius sero, quam numquam
Medlem siden: Oct 2004
Hei Chumpsy! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ingen karbo - mye protein for vegetarianere... | Spirea | Lavkarbo generelt | 2 | 02-05-07 08:35 |
Påsken masse snop overalt, Spisedag? | Dolly | Ketolysekuren | 46 | 15-04-07 22:23 |
Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H. | Borealis | Lavkarbo generelt | 8 | 12-11-06 10:14 |
Hva, ingen yoghurt? | Hvitveis | Induksjonen | 4 | 17-03-06 23:09 |