Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Fedons utsøkte ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-05-07, 14:22   #26
Don Vito Corleone
Medlem

Medlem siden: Mar 2007
Don Vito Corleone er på en erverdig vei

Sv: Fedons utsøkte ostekake

Da vet jeg hva slags kake jeg skal ha til bursdagen min

Takk Nille !

Har du oppskrift på New York Style Cheesecake ?

Sist redigert av Don Vito Corleone : 06-05-07 kl 14:27.
Don Vito Corleone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Skaldeman/Lokkebiff Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 14:49   #27
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Don Vito Corleone, her.

Da vet jeg hva slags kake jeg skal ha til bursdagen min

Takk Nille !

Har du oppskrift på New York Style Cheesecake ?

Yessir !! Det har jeg vettu. Og den er knallgod og !!

Karen B's New York Style Cheesecake

Karen er kokk og er "hjernen" bak denne utsøkte varianten !

Gammel 06-05-07, 19:06   #28
Benzo
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 53
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Hvis man måtte gange opp med 2,5, slik jeg leste det, så ville man måtte bruke 12,5 gelatinplater. Men, jeg skjønte at det ikke stemte, så da tok jeg 7- bare for sikkerhetsskyld.
Kaka ble som ostekake, men smakte ikke vanlig ostekake. Jeg synes den var grei, men ingen av de andre ostekakeelskerne likte den i det hele tatt.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 21:15   #29
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hvis man måtte gange opp med 2,5, slik jeg leste det, så ville man måtte bruke 12,5 gelatinplater. Men, jeg skjønte at det ikke stemte, så da tok jeg 7- bare for sikkerhetsskyld.
Kaka ble som ostekake, men smakte ikke vanlig ostekake. Jeg synes den var grei, men ingen av de andre ostekakeelskerne likte den i det hele tatt.

Prøv en gang med vanlig mengde gele, så smaker den garantert mye bedre ! Den ER virkelig god altså. Hver eneste gang jeg lager den rekker den nesten ikke rundt bordet før fatet er tomt ! Og det er folk som virkelig "kan" dette med ostekaker. Den eneste som slår den er New York Style Cheesecake (se tidligere post) og på en god tredjeplass kommer Key Lime Cheesecake. Den første er ordentlig ostekake som stekes i ovn og den siste er kald med limegele.

Gammel 06-05-07, 21:20   #30
Benzo
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 53
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Skal prøves, Nille!
I grunn var det greit at jeg bare synes den var grei, ser ellers for meg at hele kunne sklidd ned i løpet av kvelden.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:39   #31
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

nå holder jeg på å lage denne, bare uten bunnen da
gleder meg masse.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 22:15   #32
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

jeg brukte discovery funlight og heistad bringebær gele på toppen.
det var suuuuper digg

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 20:13   #33
xtra
Medlem

xtra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 59
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Konfirmasjon for min niese i dag: Oppskrift prøvd og kake spist

Den var faktisk veldig god, og ikke verre enn at jeg med mine begrensede bakeferdigheter fint fikk til å lage kaken.

Dessuten slo vi to fluer i en smekk, i og med at broren min har cøliaki. Nå ble det enda en ting han kunne spise fra kakebordet.

Takk for fin oppskrift, jeg kommer helt sikkert til å bruke den flere ganger!

Gammel 17-05-07, 14:26   #34
Isalien
Medlem

Isalien sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 48
Isalien er ny på veien

Kaka ble kjempegod! Brukte Nilles bearbeidede - med bringebærgele-lokk, og bringebær.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 18:21   #35
yurgh
Nytt Medlem

yurgh sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
yurgh er på en erverdig vei
Thumbs up

...og sånn kan den se ut hvis du har på knust gelé (appelsin + litt bringebær) oppå. den ekstra geléen er vel ikke strengt tatt hardcore ostekake, men jeg liker det, så det så

...og ja - den er bedre enn vanlig "high-carb" ostekake - bøyer meg i støvet for Nille

yurgh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 19:36   #36
LilleMill
Medlem

LilleMill sin avatar

Alder: 42
LilleMill er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Ja, du kan lage lokk av saft og gelatin.

Jeg har prøvd to varianter:

Alt. 1:
Du kan lage med 3 dl appelsinsaft, 2 ss splenda, 2 plater gelatin. Den fineste lokket får du om du gjør som følger:

Bløt opp 2 gelatin plater i kaldt vann. Kok opp applsinsaft, 2 ss splenda. Skum av, sil og ha i gelatinplatene en og en. Rør til det er oppløst.

Så kommer det som er viktig: La geleen stivne. Hel stivneet gelei hurtigmixer til en jevn "krem" og stryk den over kaken. Det er slik Pascal lager lokk til iskaka si (bare at de bruker sukker da). Knallgodt.

Er det 3 dl ferdigblandet fun light? eller 3 dl konsentrert? Det blir vel litt sterkt kanskje..

LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:59   #37
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Er det 3 dl ferdigblandet fun light? eller 3 dl konsentrert? Det blir vel litt sterkt kanskje..

I dette tilfellet er det snakk om friskpresset appelsinsaft, eller evt. appelsinjuice fra pakke. Det er litt mer karber enn i Fun Light, men det er utgjør ikke mye pr stykke når du fpr 12 stykker ut av kaka !

Gammel 23-06-07, 14:36   #38
LilleMill
Medlem

LilleMill sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

I dette tilfellet er det snakk om friskpresset appelsinsaft, eller evt. appelsinjuice fra pakke. Det er litt mer karber enn i Fun Light, men det er utgjør ikke mye pr stykke når du fpr 12 stykker ut av kaka !

Så da blir det altså over 30 ekstra karber bare i gelelokket.. Tror jeg må droppe det.

Men går det an å gjøre det samme med heistad bringebærgele? Kjøre den i mikser? Eller er det best å bruke den som et helt gelelokk?

Gammel 23-06-07, 15:28   #39
LilleMill
Medlem

LilleMill sin avatar

Men går det ikke an å bruke fun light saft i gelelokket også?
Ble mye spørsmål fra meg om ostekaka.. Hehe

Vil gjerne at den skal bli vellykket

Gammel 23-06-07, 18:04   #40
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Så da blir det altså over 30 ekstra karber bare i gelelokket.. Tror jeg må droppe det.

Men går det an å gjøre det samme med heistad bringebærgele? Kjøre den i mikser? Eller er det best å bruke den som et helt gelelokk?

Du kan lage gelelokk av hva du vil og vispe den om du ville eller ha helt lokk om du vil. Det er bare fantasien som setter grenser !

Gammel 06-08-07, 20:52   #41
Suzy
Medlem

Suzy sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 62
Suzy er ny på veien

Takker og bukker for ei flott oppskrift. Hørtes alldeles deilig ut med ei kake som kun inneholder 1,5 karb pr stk. Denne mÅ prøves ut snarest.
Søthungeren har ikke tatt meg helt, men kjekt å kunne servere gjestene noe som du selv kan spise.
Er forresten VELDIG glad i Suksessterte. Den er jo full av smør og fløte. Noe som passer Skaldeman flott. Må prøve ut denne oppskriften m Splenda.

Gammel 08-08-07, 23:24   #42
LilleMill
Medlem

LilleMill sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Suzy, her.

Takker og bukker for ei flott oppskrift. Hørtes alldeles deilig ut med ei kake som kun inneholder 1,5 karb pr stk. Denne mÅ prøves ut snarest.
Søthungeren har ikke tatt meg helt, men kjekt å kunne servere gjestene noe som du selv kan spise.
Er forresten VELDIG glad i Suksessterte. Den er jo full av smør og fløte. Noe som passer Skaldeman flott. Må prøve ut denne oppskriften m Splenda.

Det er 3 gr karb pr stk, ikke 1.5 :O) Om man deler den i 12 biter.

Gammel 09-08-07, 07:49   #43
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Jeg mener at det er - (minus) 1,5 karber pr stykke i forhold til originalen. Altså at det er 1.5 karber mindre pr stykke. Ikke at det ER 1,5 karber pr stykke !!

Næringsinnhold i hele kaka er:

Total: 3127 Fat:291 2619 83% Sat:10 90 3% Poly:59 531 17% Mono:41 369 12%Carbs:60 160 5% Fiber:20 0 0%Protein:90 360 11%Alcohol:0 0 0%

Kalorier: 3127
Fett: 291 gram (83 %)
Netto karber: 40 (5 %)
Protein: 90 gram (11 %)

Om man deler den i 12 deler blir det pr. stykke:

Total: 261 Fat:24 218 83% Sat:1 8 3% Poly:5 44 17% Mono:3 31 12%Carbs:5 13 5% Fiber:2 0 0%Protein:8 30 11%Alcohol:0 0 0%

Kalorier: 261
Fett: 24 gram (83 %)
Netto karber: 3 (5 %)
Protein: 8 gram (11 %)

Gammel 19-12-07, 15:42   #44
Ruben
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 56
Ruben er på en erverdig vei

Jeg har prøvd noe nytt, paranøtter sammen med smør som bunn, utrolig godt og nesten ikke karber i de nøttene

Ruben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 12:58   #45
hanne42
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
hanne42 er ny på veien
Wink

[skyver på denne, Nilles bearbeidede versjon er såååå god! Utrolig at noe så godt kan føre til at man GÅR NED i vekt!]

Har laget denne tre ganger på en måned og er helt frelst. For å spare noen karber og evnt noen kalorier hvis man er opptatt av det, går det fint an å halvere mengden mandler og valnøtter, tilsette 2 ss Splenda og 1 ts kanel, og utelate smøret. Blandingen kjøres i blender og strøs så OPPÅ kaka. Da blir det dessert og ikke ostekake. Og like god!

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:31   #46
silje
Seniormedlem

silje sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Alder: 45
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Laget denne (den første versjonen som ble postet), med jordbær og kiwi på toppen i går. Utrolig god

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fryse ostekake?? Tiril77 Lavkarbo generelt 2 12-01-05 00:04
Standard ostekake med og uten bunn Marianne Bakst 2 07-01-05 16:26
Brownies - Fedon's Marianne Bakst 0 19-10-04 17:20
Fedons havrenøtter Marianne Bakst 4 19-10-04 16:55
Fedons majones-oppskrift MHM Annen mat 0 12-03-04 00:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.