Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her og lurer ang amming!!!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-07-07, 21:23   #1
tullann
Medlem

tullann sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet
Question

Ny her og lurer ang amming!!!

jeg ble utrolig nysgjerrig på denne kuren, har nemlig prøvd det meste og gla i karbohydrater som jeg er, må jeg nok innse at dette nok er kuren for meg.

Så nå vil jeg starte. leser meg halvt ihjel her inne. Er jo så mye man lurer på.

Men det første jeg kom til å tenke på. Kan jeg starte ketolyse kur når jeg ennå fullammer en liten tass på 3 måneder?? Eller vil melka mi mangle viktige vitaminer?

Jeg er heller ingen baker, så jeg håper jeg kan overleve kuren på det jeg får kjøpt i butikken, så å si ferdig!! hehe.... rent kjøtt og slikt.

Tar imot alle de tipsene jeg kan få. Jeg griner hvis dette ikke hjelper for meg nå. Er så lei av å ikke trives i egen kropp. Drømmer om alt jeg kan gjøre om jeg mister 15 kilo...

Tusen takk for at du leste!

tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:29   #2
Siss1
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 53
Siss1 er ny på veien

Sv: ny her og lurer ang amming!!!

Hei! Grattis med barn da!! Det er alltid så koselig med pittesmå bebiser!!
Jeg er ikke lege, men har et par legevenner, og de er også tilhengere av et balansert lavkarbo kosthold. Jeg mener helt bestemt at også spebarn ikke bør få i seg for mye karber, jeg tror det bare er sunt at du kutter ned på det. Spis godt med grønnsaker, salat og rene produkter som fisk, kjøtt og fjærkre. Ta gjerne multivitamin ved siden av hvis du er bekymret for ikke å få i deg nok vitaminer.... Hvis du har boka "Best uten brød" så står det en del om barn, spebarn, morsmelk o.l der. Jeg hadde ikke bekymret meg hvis du ønsker selv å endre kosthold. Lykke til med barnet, amming og alt!! God sommer.....hvis den nå kommer snart...!!!

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:40   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Heisann

Grattis med baby. Koselig med små-nurk

Det er ikke anbefalt ketogen kur når du ammer, ketolysekuren er ketogen.
Det er skrevet om det før, jeg fant ikke tråden nå...

Det finnes flere lavkarbo varianter som er bedre for deg som ammer

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:40   #4
tullann
Medlem

tullann sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Hei! Grattis med barn da!! Det er alltid så koselig med pittesmå bebiser!!
Jeg er ikke lege, men har et par legevenner, og de er også tilhengere av et balansert lavkarbo kosthold. Jeg mener helt bestemt at også spebarn ikke bør få i seg for mye karber, jeg tror det bare er sunt at du kutter ned på det. Spis godt med grønnsaker, salat og rene produkter som fisk, kjøtt og fjærkre. Ta gjerne multivitamin ved siden av hvis du er bekymret for ikke å få i deg nok vitaminer.... Hvis du har boka "Best uten brød" så står det en del om barn, spebarn, morsmelk o.l der. Jeg hadde ikke bekymret meg hvis du ønsker selv å endre kosthold. Lykke til med barnet, amming og alt!! God sommer.....hvis den nå kommer snart...!!!

Tusen takk. da har jeg ingen bekymringer.

Sommeren kan vente for min del.. tihii.. kan komme om 3 uker. kan skje er jeg litt mindre pløsete da

Gammel 15-07-07, 21:41   #5
tullann
Medlem

tullann sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Heisann

Grattis med baby. Koselig med små-nurk

Det er ikke anbefalt ketogen kur når du ammer, ketolysekuren er ketogen.
Det er skrevet om det før, jeg fant ikke tråden nå...

Det finnes flere lavkarbo varianter som er bedre for deg som ammer

Lykke til

å nei.... så jeg kan ikke gjøre dette? Bare en evt lavkarbo kur da eller?

Gammel 15-07-07, 21:43   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Her fant jeg en tråd som dette er diskutert i før http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=amming

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:53   #7
tullann
Medlem

tullann sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Her fant jeg en tråd som dette er diskutert i før http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=amming

tusen takk. da skal jeg lese litt!

Gammel 15-07-07, 21:58   #8
Mamita
Juniormedlem

Mamita sin avatar

Alder: 48
Mamita er på en erverdig vei
Smile

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

å nei.... så jeg kan ikke gjøre dette? Bare en evt lavkarbo kur da eller?

Hei Tulltann, jeg er også ny her og litt i samme situasjon som du. Eller dvs. jeg ble mamma for vel et år siden. Jeg har vært klar over at jeg ikke burde være i ketose mens jeg ammet, så har ventet helt til nå før jeg kunne starte (har nylig sluttet å amme). Men var ganske klar for å gjøre noe drastisk med vekta siden juletider. Derfor satte jeg i gang med lav-GI og skreddersydd treningsprogram. Noe som har hjelpt litt på vekta. Og siden jeg måtte vente over et halvt år før jeg kunne starte med ketogen kost var jeg også kjempemotivert når jeg endelig kunne.

Fordelen med å kjøre lav-GI inntil du er ferdig med amminga er jo også at da får du "prøvekjørt" hvordan kostholdet ditt blir på sikt, og så får du testet hvilken effekt lav-GI-kost har for deg. Noen går jo også kraftig ned i vekt bare på lav-GI uten ketose, og kanskje er du blant dem?

Uansett: lykke til!

Mamita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:58   #9
soltor
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 43
soltor er på en erverdig vei

Det det står i boken om amming er at en ikke bør ta ketolysetablettene, da sikkerheten for babyen ikke er godt nok undersøkt med tanke på hva som går over i melken. Gravide skal ikke gå på ketolysekuren.

Gammel 15-07-07, 21:59   #10
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

mange går ned bra med ikke ketogene lavkarbofilosofier som feks fedon mens de ammer da

så kan du jo alltids begynne med en ketogen diett nårdu er ferdig med å amme, dersom du ikke allerede har gått ned dine kg til da

lykke til, ikke gi opp. Lavkarbo er bra uansett

Gammel 15-07-07, 22:00   #11
tullann
Medlem

tullann sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mamita, her.

Hei Tulltann, jeg er også ny her og litt i samme situasjon som du. Eller dvs. jeg ble mamma for vel et år siden. Jeg har vært klar over at jeg ikke burde være i ketose mens jeg ammet, så har ventet helt til nå før jeg kunne starte (har nylig sluttet å amme). Men var ganske klar for å gjøre noe drastisk med vekta siden juletider. Derfor satte jeg i gang med lav-GI og skreddersydd treningsprogram. Noe som har hjelpt litt på vekta. Og siden jeg måtte vente over et halvt år før jeg kunne starte med ketogen kost var jeg også kjempemotivert når jeg endelig kunne.

Fordelen med å kjøre lav-GI inntil du er ferdig med amminga er jo også at da får du "prøvekjørt" hvordan kostholdet ditt blir på sikt, og så får du testet hvilken effekt lav-GI-kost har for deg. Noen går jo også kraftig ned i vekt bare på lav-GI uten ketose, og kanskje er du blant dem?

Uansett: lykke til!

Takker for svar!!

Gikk du ned mye på lav gi kost da?

Ønsker deg lykke til på ketose kur. Jeg kommer sterkt etter deg... hihi

Gammel 15-07-07, 22:15   #12
Mamita
Juniormedlem

Mamita sin avatar

Alder: 48
Mamita er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

Takker for svar!!

Gikk du ned mye på lav gi kost da?

Ønsker deg lykke til på ketose kur. Jeg kommer sterkt etter deg... hihi

Nei, gikk dessverr ikke ned mer enn et par kg, jeg. Men jeg har nok en tungrodd kropp, har jeg skjønt... Men når det er sagt, trente jeg også nokså heftig styrketrening på vinteren (fra å ikke ha trent på over ett år). Så jeg må jo ha bygd litt muskler, og muskler veier som kjent mer enn fett... Trøster meg med det

Mamita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lurer og lurer.... annann Ketolysekuren 4 19-04-07 12:05
Lurer på glykogenlagre.. tror jeg.. mofe Induksjonen 18 08-02-07 23:49
Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren Nille Ketolysekuren 16 21-05-06 14:35
...lurer meg innpå her.... Vippa Atkins kosthold 4 07-04-04 20:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.