Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kan disse bollene virkelig være lavkarbo?!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-12-11, 03:11   #1
Luguber
Juniormedlem

Luguber sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 40
Luguber er på en erverdig vei

Kan disse bollene virkelig være lavkarbo?!

Jeg kom tilfeldigvis over nettsiden til Lavkarbo Norge nå, og der finner jeg disse fantastiske bildene (med oppskrift):

http://lavkarbonorge.com/812/lavkarbo-kanelboller-2/
og
http://lavkarbonorge.com/740/lavkarb...atter-til-jul/

Kjenner jeg har MEGET vanskelig for å tro at bakverkene som er avbildet er lavkarbo, men hvis det er sant så er det jo fantastisk.
Noe av det jeg savner mest med for eksempel kanelboller er jo nettopp, i tillegg til smaken, den stilige fasongen - det må se ut som det kjente, ikke bare minne om det i smak og konsistens

Gammel 18-12-11, 07:29   #2
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Kan disse bollene virkelig være lavkarbo?!

Nei.. nekter å tro spesielt de kanelbollene der er lavkarbo. Du får ikke slik konsistens av det melet der, må ha hvetemel og noe som hever for å få det sånn altså..

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 08:00   #3
Mortil1
Medlem

Mortil1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Mortil1 er på en erverdig vei

Tviler sterkt på at de bildene er av de bollene det er oppskrift på! Jeg er også utrolig glad i gjærbakst, spesielt skillingsboller! Har bakt "fotballfruens boller" som du finner oppskriften til her på forumet. De blir ikke som ordentlige hveteboller, men som helt nybakte gir de en grei tilfredsstillelse ;-)

Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 09:06   #4
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

http://lavkarbonorge.com/169/lavkarbo-kanelboller/ disse ser mer ekte ut

Gammel 18-12-11, 12:07   #5
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Har du sjekket ut Lisbeth sine oppskrifter her inne? De ligner ofte vanlig bakverk.

Gammel 18-12-11, 13:38   #6
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Ble litt nysgjerrig og googlet bilder av kanelboller. Fant akkurat det bildet også - på en blogg som heter Monicas Matverden med gjær, melk, hvetemel mm i oppskriften. Tror liksom ikke det er hentet fra en lavkarboside da I tillegg til at det blogginnlegget var laget i 2010 hva man bruker en søndag til

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 14:10   #7
Luguber
Juniormedlem

Luguber sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Luguber er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Ble litt nysgjerrig og googlet bilder av kanelboller. Fant akkurat det bildet også - på en blogg som heter Monicas Matverden med gjær, melk, hvetemel mm i oppskriften. Tror liksom ikke det er hentet fra en lavkarboside da I tillegg til at det blogginnlegget var laget i 2010 hva man bruker en søndag til

Aha! Bare juks og fanteri, altså
For all del, det kan jo hende de omtalte kanelbollene og lussekattene smaker godt, men utseendet var tydeligvis så sørgelig at man ikke turde å avbilde dem..

(Kult at du gikk så grundig til verks for å finne ut av dette, forresten. Rene detektiven du!)

Gammel 18-12-11, 14:34   #8
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Tror de er gode ihvertfall, det er mye egg og smør i så de kan sikkert se fine ut de. takk for oppskrift

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 15:25   #9
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Det er FY for bloggere å "låne" bilder fra andres blogger, jeg ville boikottet denne siden.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 15:31   #10
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Det er ikke første gangen den som driver siden har brukt andre sine bilder og oppskrifter.. Da for så å skynte seg å legge til kilde da det har blitt oppdaget..

Gammel 18-12-11, 15:34   #11
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Skulle h*n først stjele bilde, så kunne det jo vært et lavkarbobilde. (det var ikke så vanskelig å finne )

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 23:12   #12
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Ja det er litt teit å legge ut et bilde av vanlige kanelboller, så man tror man får et sånt resultat... Det er umulig å få til på lavkarbovis i alle fall.. Skjønner ikke helt formålet med å legge ut bilde av noe helt annet enn det som står i oppskriften..?

Gammel 11-01-12, 20:28   #13
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Skjønte det var noe muffins her
Men er det noen som har bakt de kanelsnurrene? Er ute etter en oppskrift til det.

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 00:54   #14
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Cecilie med bloggen fristende lavkarbo har deig til lussekatter, kanskje den kan brukes? Søk på lussekatter i bloggen hennes

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er disse pølsene godkjent for lavkarbo? Simpfan Lavkarbo generelt 8 22-02-11 20:10
Virker lavkarbo/ketolyse virkelig? Tøvsjur Lavkarbo generelt 24 11-02-11 22:44
Gerd - de grove bollene dine Iset Ketolysekuren 6 27-01-09 13:49
Er det virkelig mulig å være så sløv Bayone Ketolysekuren 6 10-04-08 18:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.