Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 24-12-11, 12:09   #4376
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Pinnekjøtt og kålrabistappe her også (+ poteter til de som vil ha det)
Desserten i dag blir ikke riskrem slik vi vanligvis har, men appelsinris etter ønske fra eldstesønnen min som blir 28 år i dag.

Gammel 24-12-11, 12:22   #4377
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Svigermor skal få skinkesteik, vi andre skal ha ribbe, Lill's medisterkaker og julepølse. Tilbehør blir surkål, rødkål, grønnsaker og poteter. Desserten og også delt: Svigermor får frukt med melkefri is, noen får ordinær riskrem, og noen jukseriskrem, med rørte jordbær til.
Bon apetit folkens

Gammel 24-12-11, 12:27   #4378
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Pinnekjøtt her også og hjortestek. Aner ikke tilbehør.

Gammel 24-12-11, 12:30   #4379
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Pinnekjøtt, kålrabistappe,
ribbe, surkål, julepølse,
medisterkaker,kjøttkaker,
potet, brun saus og makaroni...
Riskrem og rød saus til dessert.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 24-12-11, 12:39   #4380
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Litt spesiell julaften her i gården. Middag hos besteforeldra mine kl 14.... For meg også kalt lunsj... Etter dette blir jeg og min kjære alene, så skal lage litt god mat da.
Ingen av oss er særlig begeistra for julemat, så her blir det sånn:

Middag nr en: Fylt paprika.

Middag nr to: Taco -og blomkålgrateng.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 24-12-11, 13:15   #4381
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

I dag blir det ribbe, brun saus, grønnsaker, riskrem og ostekake og alt mulig på bordet. Ikke noe problem å spise lavkarbo i jula.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 24-12-11, 14:34   #4382
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Ribbe, ribbefett, brunsaus, gulrot, rosenkål, rødkål, eplebåter, svisker, pinnekjøtt, sø, kålrabistappe, sossiser, julepølse, medisterkake OG potet.

Fruktsalat til dessert for dem som vil ha.

Gammel 25-12-11, 01:01   #4383
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Eg hadde pinnekjøtt, julemår, kålrabistappe og mandelpotet, mmmmmmm faktisk første gang på over 8 mnd eg har spist potet

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
Gammel 25-12-11, 15:34   #4384
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Jeg hadde kjøpt altfor mye pinnekjøtt, så da blir det rester i dag. Ingen som blir sure av det

Gammel 25-12-11, 15:47   #4385
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Eh... frokosten står fortsatt på bordet her..... men det er jo fortsatt en stund til vi trenger å tenke på middag.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 25-12-11, 15:58   #4386
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Moussaka.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 25-12-11, 18:21   #4387
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

I dag var det runde 2 med pinnekjøtt og svinemør, kålrabistappe og surkål. Nå er jeg derimot klar for noe lett en stund fremover. Kyllingsalat; ja takk!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 25-12-11, 18:24   #4388
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

vi hadde julebrunch kl 2, saa tror ikke det blir no saerlig med middag. bare noe kalkunrester tror jeg

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 25-12-11, 18:36   #4389
Señora
Seniormedlem

Señora sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Hummer i dag :-D

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier
Gammel 26-12-11, 12:42   #4390
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

I dag blir det kalkun med stuffing av kjøttfarse, eplebiter, bacon, sopp og persille.
Serveres med potetsalat, rosenkål, gulrøtter og saus av den kokte innmaten, rømme, fløte og hvitvin.
Til dessert blir det himmelsk lapskaus.
Gleeeder meg

Gammel 26-12-11, 12:47   #4391
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

I går hadde vi ikke middag, for her står julefrokosten på bordet "halve" dagen og litt til. Til og med ribbe m/tilbehør kommer kaldt på bordet da.
I dag er vi alene, og det blir mest sannsynlig lavkarbobrød og osteknekkis på meg med masse av det gode julepålegget, og røkelaks og eggerøre etc.

Gammel 26-12-11, 13:31   #4392
Señora
Seniormedlem

Señora sin avatar

Koldtbord hos svigers i dag, enkelt penkelt å være lavkarber der i dag :-)

Gammel 26-12-11, 20:35   #4393
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Kjøttboller av karbonadedeig og wokka grønnsaker.

Gammel 26-12-11, 20:37   #4394
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Svigerfars nydelige lutefisk

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 27-12-11, 08:14   #4395
Señora
Seniormedlem

Señora sin avatar

Jeg tror det blir lutefisk hos oss i dag.

Gammel 27-12-11, 16:50   #4396
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Finnbiff med blomkålmos, diverse grønnsaker, og litt saus.

Gammel 28-12-11, 13:02   #4397
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Jeg planlegger og woke fisk, grønnsaker og resten av kalkuna.
Enkelt, godt og en grei måte og få brukt opp litt rester

Gammel 28-12-11, 13:24   #4398
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Mørbrad og gul paprika fylt med fetaost.

Gammel 28-12-11, 16:05   #4399
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Skal i familieselskap. VELDIG usikker på hva vi får der, så spiser en salat før vi stikker.

Gammel 28-12-11, 16:39   #4400
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Skal i familieselskap. VELDIG usikker på hva vi får der, så spiser en salat før vi stikker.

Når eg er usikker på kva eg får servert, bruka eg å spise litt creme fraiche med nøtter og bær

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.