Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukkeralkoholer

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-05-11, 09:53   #1
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sukkeralkoholer

Lurer litt på dette. Tok et søk og leste litt på andre tråder men skjønner like lite.
Den mørke sjokoladen fra sukkerfritt inneholder 50g karb hvorav 48g sukkeralkoholer.
Betyr det da at det er lov å spise den? Hvis man trekker det i fra så er det jo under 2 karb på hele plata (den er på 75g).
HVORFOR skal vi trekke i fra?

Også har jeg hørt at man ikke skal tygge toy.
Så på ekstra i går i butikken og den jeg så på hadde 17,5g pr 100g og 17,5 sukkeralkoholer..
Og fortsatt kan man ikke tygge toy eller er det bare tull? Help me

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 10:20   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkeralkoholer

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.

Lurer litt på dette. Tok et søk og leste litt på andre tråder men skjønner like lite.
Den mørke sjokoladen fra sukkerfritt inneholder 50g karb hvorav 48g sukkeralkoholer.
Betyr det da at det er lov å spise den? Hvis man trekker det i fra så er det jo under 2 karb på hele plata (den er på 75g).
HVORFOR skal vi trekke i fra?

Også har jeg hørt at man ikke skal tygge toy.
Så på ekstra i går i butikken og den jeg så på hadde 17,5g pr 100g og 17,5 sukkeralkoholer..
Og fortsatt kan man ikke tygge toy eller er det bare tull? Help me

I ketolyseboken er det en oversikt over hvilke sukkeralkoholer som påvirker blodsukkeret og hvilke som ikke gjør det.
Det er også mange tråder om det her inne.
I utgangspunktet trekkes sukkeralkoholer i fra, det er riktig.
MEN: Sorbitol kan ikke trekkes i fra, Xylitol bør du bare trekke i fra halvparten (fordi det delvis påvirker blodsukkeret).
Maltiol kan trekkes i fra.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 10:50   #3
Conjurier
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 100
Conjurier er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer

Vel standard før har vært at man kan trekke fra sukkeralkoholer, men for min egen del etter maaange timers lesing om emne igår så ville jeg ungått de fleste sukkeralkoholer også maltitol da det visstnok påvirker blodsukkeret alikevel, jeg har nå begynt å regne ca halvparten av karbsa fra maltitol. Det virker som det er mye foreldet kunnskap om dette ute og går.

Eneste sukkeralkoholet jeg ville ungått og telle karbs på er erythritol, tror også dette kan gjelde mannitol men det har jeg sett veldig lite til uansett.

Kjøpte akkurat samme plata selv i går og derfor jeg søkte mye rundt på webben.

Folk har veldig lett for å trekke i fra sukkeralkoholer pga. de er godtesyke, så lenge noen ikke overBEVISER meg 100% om at det er lovlig teller jeg karbs

http://mendosa.com/netcarbs.htm


Sist redigert av Conjurier : 17-05-11 kl 10:56.
Conjurier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 12:23   #4
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeralkoholer

Jeg er diabetiker 1, - og mitt blodsukker reagerer på alle sukkeralkoholer som ender på -ol. Oppfører seg som sukker i min kropp.

. . .og dette var det første jeg fikk vite vedr. kunstig sukker da jeg fikk min diabetes for 12 år siden. Det stemmer for meg !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 13:29   #5
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Sukkeralkoholer

Jeg tror det er viktig å holde seg unna mest mulig søtt uansett. Men så er det sånn at vi av og til har behov for noe søtt, og da bør vi velge det beste for oss. Da har jeg tro på at ved å velge sukkeralkoholer er det det beste.
Det går litt sukrin her i huset, og ting med maltitol også. Men i små mengder, for dette er jo en livsstilsendring, og da setter jeg meg ikke ned og spiser 200 gr sjokkis som før. Men kanskje en rute eller tre...

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 14:01   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkeralkoholer

Opprinnelig lagt inn av David, her.

da setter jeg meg ikke ned og spiser 200 gr sjokkis som før. Men kanskje en rute eller tre...

Slik er det her i huset også... Jeg har en sjokolade fra Sjokoladeprinsen som jeg tror er 2-3 mnd gammel nå og jeg har halve platen igjen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 15:16   #7
Conjurier
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 100
Conjurier er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer

Joda, folk må spise hva de vil, har selv laga dronning maud med sukkerfri sjokolade idag. Men er viktig å tenke at det er karbs ikke at det er 0 og man kan spise så mye man vil. Og spesielt de som er i ketolyse

Conjurier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 16:16   #8
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer

Takk for svar!

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 18:26   #9
Buck
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 38
Innlegg: 71
Buck er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer

Fant denne om kunstig søtning: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464
Etter å ha vært å sjekket rundt viser det seg at det er Maltitol i ganske mye av disse sukkerfrie produktene, og spesielt i produktene de selger på helsekosten.
Så man kan bli lurt av denne kunstige søtningen. Lurt å sjekke ut hvilken som er "lovlige" på dietten.

__________________




Buck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det med sukkeralkoholer? Sandy Spørsmål og svar 8 14-09-11 14:48
Ang sukkeralkoholer ikita Lavkarbo generelt 5 12-08-10 09:41
Sukkeralkoholer lille74 Ketolysekuren 2 23-08-09 19:03
Sukkeralkoholer? Karbomor Ketolysekuren 3 18-03-09 19:30
Sukkeralkoholer Guffen Spørsmål og svar 4 09-04-08 09:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no