Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
![]() ![]() |
![]() Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Enda en bæsjetråd.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Får du i deg mat av noe slag? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Må legge til at jeg også er veldig oppblåst, og at det liksom skvulper i magen min. Løper på do nå oftere enn tre ganger i timen, i kveld gjerne hvert 10 - 15 minutt, men så kan det gå litt lenger tid, før det er påan igjen.
ja, jeg spiser, er ikke dårlig fysisk, og har ikke magesmerter . det bare renner utav meg.
![]() |
![]() |
#4 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Har hatt slike dagar eg også, men ikkje over lang tid. Eg har hatt slike "byger" inn i mellom, ofte dersom eg har ete ein del feitt (og gjerne då lite grønsaker). Eg prøvde meg på Skaldemann ei stund, det gjekk ikkje, då hadde eg samme problemet som du. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Supermoderator
Hvor: Heime på berget, ved havet
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Eg hadde magetrøbbel for nokre veker sidan. Legen sa eg skulle ete toast med ost, men eg greidde å halde meg lavkarbo. Laga mitt eige brød (flatbrød i omnen) av diverse lavkarbogreier. Eg ville ikkje kræsje på trynet i lyst brød, for då veit eg at det vil bli ei runde med æsj og kvalme for å kome tilbake der eg var. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 40
![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Eg har det også sånn i periodar, hadde det før eg begynte på lavkarbo også. Så forsvant det lenge, men no når eg forsøker å ete Skaldeman 50+, så er det blitt sånn igjen. Lurer litt på om det er fordi eg et så lite grønnsaker og masse feitt.... Kanskje eg skulle innføre litt meir grønnsaker i kosten? Blir jo sånn viss eg får i meg for masse melkemat, men nå har eg jo kutta ut meieriprodukt bortsett frå ost og smør... Kan uansett vere lurt å ta seg ein tur til legen, då får du jo sjekka opp i ting! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Jeg har spist hjemmelaget lavkarbobrød mandag og i går, type Karins mitt beste brød. kan hende jeg reagerer på det?
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...har lurt på de siste dagene å prøve skaldeman fakir - 50+ .... men kanskje jeg blir enda dårligere da ..
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...
Jeg vil tro at du har en matintolleranse av noe slag, matforgifting av noe slag eller noe annet skummelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Galletømming kanskje? Inntak av mye fett aktiviserer galle på en helt annen måte enn vanlig karbomat. Plutselig, kanskje heller endelig, har galleblæren en grunn til å tømme seg, det er sånn man fordøyer fett. Men det virker som det har løpt løpsk hos deg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
tror ikke du ska tilføre mer fett i kosten din akkurat nå, det kan gjøre vondt verre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 65
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Denne gule diareen er igrunnen blitt en normaltilstand for meg. Utrolig slitsomt. Holder på å utredes for å finne en årsak til hvorfor det er sånn...har vært plaget med magen i årevis. Men gulfargen er av forholdsvis ny dato. Har ingen andre råd å gi enn å drikke mye, og komme deg til legen.
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...takk for rådene folkens, setter stor pris på det
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Jeg ville tatt kontakt med legen også... jeg synes det er rart du ikke har ringt legen for lenge siden - et par dager er min grense for omgangssyke mm uten å kontakte legen...Skummelt og ta immodium når du ikke vet hva det er - er det en infeksjon jobber kroppen med å få det ut og immodium stopper dette - dog kun for en kort tid. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...jeg er liksom så vant med diare fra før, at jeg kommer ikke på å ta kontakt med noen lege. har hatt problemer med magen de siste 16-17 årene, luft, smerter og diare
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Hvis du har hatt mageproblemer i så mange år - har du vært innom legen med dette og bedt om utredning? Autoimmune sykdommer som chrons, ulcerøs colitt men også "irritabel tarm" - eller cøliaki/laktoseintoleranse er jo ting man vil tenke på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Tusen takk for medfølelse og klem :-)
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Det kan jo være meieriproduktene... eller det kan være andre ting. Hvis du er litt pyse - så finnes det mange måter og gjøre undersøkelser på i dag. Du kan kreve narkose til og med om du synes det er for vanskelig og gjøre det "edru" eller med avslappende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...ok, visste ikke jeg kunne få narkose! da kan det vurderes. Men det er jo flaut da
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Vet du, jeg grudde meg sinnsykt, men du ligger ikke med baken i været. Du får en snæksy bukse med "fransk åpning" (jeg husker jeg hadde MER klær på meg under undersøkelsen enn da jeg kom - det var nemlig midtsommer og jeg hadde skjørt og topp på meg...). Du ligger på siden akkurat når legen fører inn slangen, så får du ligge på ryggen og ingenting vises, legen har bare hånden under beina dine og håndterer slangen. Alle ser på skjermen som henger OVER deg... En hyggelig sykepleier sitter ved siden av deg og holder deg i hånden om nødvendig |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 40
![]() |
Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...Ja, undersøkelsen er ikkje så fæl som ein tur, eg gjorde det sist fredag! Ta kontakt med legen din! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Trening på lavkarbo, kan det ende i sparebluss? | mofe | Trening | 15 | 08-06-11 14:06 |
Diaré | Lotski | Ketolysekuren | 9 | 09-02-11 09:43 |
Til dere som løper, enten på asfalt eller mølle | StegforSteg | Trening | 11 | 22-03-10 13:46 |
Diarè | Bee | Ketolysekuren | 3 | 08-05-07 23:50 |