Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#51 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vektoppgang
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
![]() |
![]() |
#52 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Dersom du er frisk nok til det så er trening (ikke nødvendigvis hard) i fastende tilstand noe av det som virker mest positivt for insulinfølsomheten (i tillegg til styrketrening). Jeg mener - du flørter uansett med intermittent fasting (IF) nå.
![]() |
![]() |
#53 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Takk Huldr, kjekt med litt heia |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
![]() |
![]() |
#54 |
Seniormedlem
Hm, spennende, smgj! Jeg har jo tenkt på å ta en mildere yoga noen morgener. Ellers så føles det litt som trening å bakstere 3åringen i barnehagen om morgenen. Vi tar buss og må gå et stykke før vi er framme. Ofte må jeg bære henne, gode 16 kg |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
![]() ![]() |
Akkurat det tenkte jeg også |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#57 |
Gjest
|
Subjektive meninger og forholdstall. Nå som kona er ned 20 kg så omtales hun på jobben som "radmager" og farlig tynn (av de fleste som selv har overvektsproblemer, men ikke av de normalt slanke).....hennes BMI er nå på 25,1 (lett overvektig). Hun hadde BMI på 31,7 sier hun her. BMI synes jeg selv er et dårlig måltall, liker heller å vurdere totalen. Har man kiloene over rumpa og hoftene (som kona hadde), så vil jeg si den er sinnsykt svær, mens har du det jevnt fordelt så kan bildet være helt anderledes. Mange kler jo en høy BMI særdeles godt sikkert fordi de er høye og kiloene er jevnt fordelt. |
![]() |
![]() |
#58 |
Seniormedlem
Jeg tar for gitt at du nå bare skriver den definisjonen som kommer opp på BMI kalkulatorer? For akkurat den er ganske så frustrerende....i fjor høst (jeg var syk med høyt stoffskifte og derfor høyere forbrenning siden jeg løp på fjellet hele dagen for å holde uroen i sjakk) veide jeg faktisk nærmere 25 i BMI, men okke som - overvektig var jeg! Men den stakk ikke dypt altså. Synes din kone har vært kjempeflink, Hypah! Og jeg fikk jo med meg at hun løper maraton og greier. Jeg skal - SKAL - oppnå en BMI på 25,1 snart jeg også |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Gjest
|
Ja en BMI kalk. Uten kona hadde jeg jammen ikke vært mye til kar skal jeg si deg |
![]() |
![]() |
#60 |
Seniormedlem
Sv: VektoppgangHusker da jeg var 16 år og hang veldig mye med en gutt i klassen. Han viste seg å være forelsket i meg, noe som ikke var gjensidig. Så skulle jeg kjøpe ny bukse, men fant ingen som passet. (Av en eller annen merkelig grunn, jeg veide ikke mer enn 63,64 kg, så så veldig stor kan jeg jo ikke ha vært). I alle fall, fyren sa at det nok var på høy tid med en slankekur siden jeg var for feit for vanlige størrelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#61 |
Seniormedlem
Sv: Vektoppgangligger ganske godt an i dag da, frokost og lunsj utgjør 20 gram karbohydrater og 630 kalorier. Ifølge Diett.no har jeg allerede forbrendt 400 kalorier etter å ha bært ett stykk barn til barnehagen på ryggen fra hjemmet til bussen og fra bussen til barnehagen |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Gjest
|
Du har iallefall god oversikt over det du spiser og det er jo ikke feil. Når det gjelder kcaloriuttak så er det greit å ikke stole blindt på de alltid(tror ikke du gjør det heller) |
![]() |
![]() |
#63 |
Seniormedlem
Sv: VektoppgangDagens Matinntak: |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Seniormedlem
Sv: VektoppgangBare sånn for å visualisere dette litt, her er det som skal bort....slik legger det seg som en vapsete pølse rundt magen min. De fire kiloene har alle plassert seg der... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gjest
|
Ikke umulig det der. Leser deg dithen av innlegget at du ønsker forme kroppen din (magen iallefall)? Har du vært inne på fitnessbloggen og sett magen til enkelte av jentene der FØR de begynte diett og intensiv trening? Skal vel sies at de har trent tung styrketrening over laaang tid da, kombinert med tilpasset diett, typisk lavkarbo men med en god del proteiner. |
![]() |
![]() |
#66 |
Seniormedlem
Sv: VektoppgangTakk for lenke, Hypah! Nå er det ikke slik at jeg nødvendigvis har som mål å få flat mage. Men jeg ser at jeg veldig lett legger på meg rundt midjen, slik PCOSere ofte gjør. Ikke er det pent, men det jeg faktisk helst tenker på, er at dette fettet rundt magen er usunt også! Og i tillegg så nærmer jeg meg overgangsalder, og da er det enda vanskeligere å få bort magefettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gjest
|
En jente på 23 år kan helt sikkert klare få en flat mage bare ved å kvitte seg med fettet, men som du sier, når man nærmer seg 40 og passert den så er det dessverre ikke like elastisitet i huden..huff. Ser det godt selv jeg. Men Vibeke67, du er bare 5 år eldre enn meg så kan vel ikke klage på alderen vel ;-) |
![]() |
![]() |
#68 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du ser jo sjelden bra ut til å bli 40 år hvert øyeblikk da Hypah!! Så vær stolt og takk for at du motiverer andre, men jeg selv vet at jeg aldri klarer å trene så mye som deg, har ikke den stålviljen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
![]() |
![]() |
#69 |
Gjest
|
Har ikke alltid hatt sixpack nei, men under alt fettet så har alle og enhver en sixpack ser du. Utrolig men sant, enhver blubbete mann har faktisk en sixpack godt gjemt i spekklaget. |
![]() |
![]() |
#70 |
Gjest
|
Sv: VektoppgangHer er nok et eksempel på hard styrketrening og et tilpasset kosthold basert på mest mulig naturlig matkilder. |
![]() |
![]() |
#71 |
Seniormedlem
Sv: VektoppgangHer var det også noe bra om kvinner og hvorfor de har vanskelig for å gå ned i vekt: http://fitnessbloggen.no/kvinner-ga-ned-i-vekt/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gjest
|
Det viktige er at den enkelte finner sjelero med seg selv og hvordan en ser ut. Tror de fleste som er veltrente og fit på fitnessbloggen er over norm sunnere i sin livsstil enn andre. Helse er jo viktig, og er jo derfor de ser ut som de gjør også. Jeg bruker jo stort sett all min ledige tid til å trene og forme kroppen for å bli mest mulig fit. Jeg er også langt over norm opptatt av å forme kroppen ift mitt ideal, så når du sier at jeg er overfokusert på utseende fremfor helse så skjønner jeg ikke hva du egentlig mener. Jeg er 100% opptatt av å ha god helse, hadde jeg ikke vært det ja da hadde jeg ikke brukt 10-15 timer i uka året rundt på å trene heller. I tillegg kommer all den tid som brukes på mattilberedning osv. For en målbevisst supermosjonist/fitnessutøver dreier hverdagen seg om å spise riktig, trene riktig og ellers gjøre alt det andre man som familiemedlem tar del i. |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
VektOPPGANG - need help ... | |Ingrrid | Spørsmål og svar | 7 | 25-01-11 12:22 |
Vektoppgang | Trulte42 | Spørsmål og svar | 15 | 11-09-10 23:33 |
Vektoppgang? | SuperMamma | Ketolysekuren | 7 | 08-01-10 12:25 |
Vektoppgang | Frua | Ketolysekuren | 11 | 20-04-09 11:43 |
Vektoppgang | Donna | Spørsmål og svar | 2 | 26-10-08 20:24 |