Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vektoppgang

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-12, 10:55   #1
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Vektoppgang

Ganske fortvilende, men jeg går jo bare opp i vekt! Uten at jeg aner hvorfor. Men kanskje noen her kan hjelpe meg å finne ut hvorfor?
Litt bakgrunn: Begynte med lavkarbo i 2007. Da var jeg sterkt insulinresistent og begynte med metformin og lavkarbo (ED, men uten produktene, bare kostholdsfilosofien). Gikk ned 20 kg og ble frisk. C-petidnivået gikk ned fra 1200 til 430 (for ett år siden). Har fått et barn i mellomtiden, og ble syk med høyt stoffskifte i fjor. Er nå frisk fra dette. Fikk også oprert ut en defekt galleblære i høst.

Jeg er flink med maten, flinkere enn jeg var for ett år siden vil jeg si.
En normal dag for meg er slik:
Frokost: Havregrøt av store havregryn, bløtlagt i vann, kokt i H-melk. Med smør, kanel og Tagatesse.
Lunsj: To egg, salat m cc, tomat, agurk, avocado etc
Middag: Protein, grønnsaker (F eks fårikål, suppe etc). Jeg spiser ikke potet, men rotgrønnskaer som rødbeter, gulrøtter, kålrot innimellom, kanskje et par ganger i måneden.
Kvelds: Et par skiver med lavkarbobrød fra funksjonell mat med pålegg.
Jeg har et problem, jeg drikker veldig lite, og uten å ha tenkt over dette har jeg kanskje kun drukket et par kopper kaffe og et par glass vann. Har nå begynt med å drikke mer vann, prøver på 1.5 liter om dagen.
I sommer veide jeg 78 kg, nå veier jeg 81,5
Det er fire vesentlige forskjeller fra i sommer og nå.
1: jeg trener (først syklet jeg tur/retur jobben, ca 1 times sykling om dagen. Parkerte sykkelen for høsten og nå har jeg begynt med yoga og hot yoga, 2-3 ganger i uka)
2: Jeg har tatt 850 mg metformin om dagen, men gikk tom i sommer. Har ikke skaffet meg ny resept enda. tenkte kanskje jeg ikke trengte det mer.
3: er ganske stresset i jobben og det vil jeg jo være en god stund (i innspurten av en doktorgrad).
4: jeg har ingen galleblære med en grushaug i mer, men det må jo bare være av det gode.

Lurer på hvorfor jeg går opp? Må vel få meg ny resept på metformin, men at det skal ha så stor betydning? Eller kan det være treningen? Mageomkretsen har også økt, fra 81 i sommer til 84 nå

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 12:27   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Som jeg har nevnt for deg, så kan jeg ikke kutte ut metforminen. Har også prøvd uten, men får blodsukkersfall utav he****e av ingenting. Kroppen klarer visstnok heller ikke å holde nede insulinproduksjonen selv uten metforminen. Dessverre. Det kan nok være mange faktorer, men jeg begynner i alle fall å legge på meg om jeg kutter ut metforminen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 13:10   #3
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Vektoppgang

Kanskje du må velge mellom lavere KH inntak (ketogent?) eller medisin? Har ikke peiling, så dette er bare en tanke...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 13:16   #4
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Vektoppgang

Få deg en ny resept på metformin vil jeg også si:-) jeg legger på meg kjempefort på kort tid om jeg havnet utpå litt mere karbohydrater noen uker. Jeg må nesten ligge på rundt 50 gr pr dag om jeg vil holde vekten, og ned mot 15-25 gr for å gå ned i vekt. Kan det.hjelpe å kutte ut havregryn til frokosten?? Kanskje det ikke er noe problem for deg, men tror ikke jeg kunne hatt det som fast innslag i kosten min. Men ville startet med å få fatt i metformin igjen. Har selv pcos, og for meg er det gull verdt for flere.ting:-)

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 13:29   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Ja jeg tror jeg må få fatt i metformin igjen. Merker det jo på hårvekst i ansiktet og andre steder på kroppen man helst ikke ønsker hår på som kvinne.
Jeg trives ikke noe særlig når jeg er i ketose, så om jeg kutter havregrøt så har jeg det ikke spesielt bra. Dessuten har dette vært et fast innslag i kostholdet i mange år så det er jo rart om jeg plutselig går opp av det nå?
Tidligere har jeg lagt endel høyere på karbohydratnivået, for da har jeg spist brød med høyere innhold eller knekkebrød. Spiser jo mindre fett enn på LCHF.
Men får ringe legen igjen.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 13:46   #6
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.


1: jeg trener (først syklet jeg tur/retur jobben, ca 1 times sykling om dagen. Parkerte sykkelen for høsten og nå har jeg begynt med yoga og hot yoga, 2-3 ganger i uka)
2: Jeg har tatt 850 mg metformin om dagen, men gikk tom i sommer. Har ikke skaffet meg ny resept enda. tenkte kanskje jeg ikke trengte det mer.
3: er ganske stresset i jobben og det vil jeg jo være en god stund (i innspurten av en doktorgrad).
4: jeg har ingen galleblære med en grushaug i mer, men det må jo bare være av det gode.

Lurer på hvorfor jeg går opp? Må vel få meg ny resept på metformin, men at det skal ha så stor betydning? Eller kan det være treningen? Mageomkretsen har også økt, fra 81 i sommer til 84 nå

Treningen som skyld i vektoppgangen tror jeg ikke kan ha veldig innvirkning siden du er stort sett like aktiv som før. I begynnelsen av trening kan man få noe oppgang siden litt vann vil ansamles, men tror ikke det nødvendigvis er ditt tilfelle. Dog kan det jo være en årsak siden 1 time sykling hver dag antakelig er mer energikrevende enn 2-3 ganger yoga i uken, dvs hvis du spiser helt likt som før, så kan det være rett og slett kaloriinntaket som er for høyt.

Stress er jo populært å årsaksforklare vektøkning osv her inne, men burde ikke være tilfelle da jobb og studier kan være stressende nok for de aller fleste av oss.

Min erfaring er at vann fungerer som en fin katalysator for fettforbrenning og veldig nødvendig for å redusere fettprosent på kroppen. Jeg opplever også at et balansert forhold til vanninntak gir positive utslag, ikke bare på fettprosent, men generelt på prosesser i kroppen. 1 liter om dagen høres lite ut, så det er nok bra du øker her. Ville nå satset på kanskje noe mer enn bare 1,5 ltr, men du må nesten prøve deg frem. Er jo ikke alle som klarer drikke mer heller.

Men når jeg ser på kostholdet ditt så er det noe som slår meg og det er mengden. Det er temmelig brukbart med kcalorier i den maten du velger og selv om det for mange ikke skal ha mye å si, så gjelder nok de termiske lover uansett.
Det du spiser likner veldig på hva jeg spiser på de dager jeg skal karbe meg opp og bygge gode lager for konkurranser og harde økter, så her tror jeg du kan ha noe å hente?

Havregryn, avocado, brødskiver, melk er jo veldig gode produkter når man skal ha overskudd av energi og jeg ville sagt at dette er en god oppskrift på energioverskudd.
Så kanskje ville det vært en ide å tatt dette og regnet på det i diett.no sin kalkulator og en vanlig dag. Så gjør du det samme men da med en dag hvor du driver yogatrening. Det vil antaelig gi deg en pekepinn på om det rett og slett er for energirikt. Er jo en del her inne som selv på lavkarbokost må holde en viss kontroll på kcal inntaket fordi både basalforbrenning og aktivitetsnivå gjør at de går i godt overskudd nesten uansett.

Jeg regnet kjapt ut mitt eget kcalinntal på akkurat samme lavkarbokost som deg, da riktignok med større andel fløte i middagsporsjon og jeg endte faktisk opp med over 5500kcal på lavkarbokosten....heldigvis var min basalforbrenning og aktivitetsnivå såpass at jeg forbrukte 7500kcal. Men allikevel så var jeg vektstabil, selv om tallene burde tilsi at jeg skulle gå ned. Det kan ha noe med at jeg er temmelig tynn fra før og har en BMI på 22-23.

Siden du har spist slik (hvois jeg tolker deg riktig?) lenge og allikevel gått ned, så vil jeg ikke tro det er fordi du ikke tåler kornprodukter.

  Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 14:52   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Hypah, takk for svar!
Jeg må også nevne at jeg har PCOS jeg og, og synes at kroppen reagerer ganske så underlig til tider!
Ang trening så begynte faktisk vektøkningen da jeg begynte å sykle igjen etter operasjonen av galleblæren i begynnelsen av august. Da veide jeg 78 kg. Den yogatreningen jeg nå trener to ganger i uka heter hot yoga, man trener i 1,5 timer i et rom oppvarmet til 39 grader. Også trener jeg en gang til med astanga eller annen yoga.
Det kan hende jeg har mye å hente på kostholdet, men brødet inneholder et par karbohydrater pr skive. Og jeg drikker en halv liter melk i uka til kaffen. Sist jeg regnet ut kostholdet lå jeg på ca 1500 - 1800 kalorier og rundt 50 gram karbohydrater. Jeg vil tro at karbohydratinnholdet er lavere nå som jeg har skiftet brød.
Jeg tror nok jeg har mye å hente med å drikke mer vann! Men jeg har alltid lagt lavt på væskeinntaket. Dette har jeg snakket ofte med legen min om, og må stadig minne meg selv på dette.
Jeg blir faktisk uvel når jeg drikker for mye. Det vokser liksom i halsen. Til en stor klump. Så 1,5 liter er faktisk bra til å være meg
Jeg tror det har med at jeg nå ikke tar metformin. Og kanskje yogatreningen kan få meg til å slappe mer av i kroppen min, stresset nå er ikke bra. Skal kontakte legen i morgen og starte opp igjen. Så får vi se! Jeg tenker at det kanskje kan ha med hormonendrinoger i kroppen å gjøre også? Kanskje stoffskiftet er på vei ned? Siden det har svingt de siste årene....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 15:17   #8
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hypah, takk for svar!
Jeg må også nevne at jeg har PCOS jeg og, og synes at kroppen reagerer ganske så underlig til tider!
Ang trening så begynte faktisk vektøkningen da jeg begynte å sykle igjen etter operasjonen av galleblæren i begynnelsen av august. Da veide jeg 78 kg. Den yogatreningen jeg nå trener to ganger i uka heter hot yoga, man trener i 1,5 timer i et rom oppvarmet til 39 grader. Også trener jeg en gang til med astanga eller annen yoga.
Det kan hende jeg har mye å hente på kostholdet, men brødet inneholder et par karbohydrater pr skive. Og jeg drikker en halv liter melk i uka til kaffen. Sist jeg regnet ut kostholdet lå jeg på ca 1500 - 1800 kalorier og rundt 50 gram karbohydrater. Jeg vil tro at karbohydratinnholdet er lavere nå som jeg har skiftet brød.
Jeg tror nok jeg har mye å hente med å drikke mer vann! Men jeg har alltid lagt lavt på væskeinntaket. Dette har jeg snakket ofte med legen min om, og må stadig minne meg selv på dette.
Jeg blir faktisk uvel når jeg drikker for mye. Det vokser liksom i halsen. Til en stor klump. Så 1,5 liter er faktisk bra til å være meg
Jeg tror det har med at jeg nå ikke tar metformin. Og kanskje yogatreningen kan få meg til å slappe mer av i kroppen min, stresset nå er ikke bra. Skal kontakte legen i morgen og starte opp igjen. Så får vi se! Jeg tenker at det kanskje kan ha med hormonendrinoger i kroppen å gjøre også? Kanskje stoffskiftet er på vei ned? Siden det har svingt de siste årene....

155 kcal på den kosten var lite, da vil jeg anta du ligger på svært lave porsjoner. Sikkert medisinen da ja.

Satser på det.

  Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 16:20   #9
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

155 kcal på den kosten var lite, da vil jeg anta du ligger på svært lave porsjoner. Sikkert medisinen da ja.

Satser på det.

Nei, ligger ikke på lave porsjoner egentlig, men har ikke så mye fett i maten heller.
Men poenget er jo at jeg har begynt å gå opp i vekt, selv om kostholdet er det samme/bedre enn det var for et halvt år siden. Jeg begynte jo å være mer aktiv med å sykle nettopp for å forsøke å gå ned de siste kiloene. Omtrent samtidig gikk jeg tom for metformin. Og når jeg tenker etter så er det nok det, siden magen er blitt større og hårveksten har begynt å tilta. Tenk at metofrmin skal ha så stor betydning?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 16:32   #10
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Nei, ligger ikke på lave porsjoner egentlig, men har ikke så mye fett i maten heller.
Men poenget er jo at jeg har begynt å gå opp i vekt, selv om kostholdet er det samme/bedre enn det var for et halvt år siden. Jeg begynte jo å være mer aktiv med å sykle nettopp for å forsøke å gå ned de siste kiloene. Omtrent samtidig gikk jeg tom for metformin. Og når jeg tenker etter så er det nok det, siden magen er blitt større og hårveksten har begynt å tilta. Tenk at metofrmin skal ha så stor betydning?

Som pcos'er selv vet jeg hvor mye metformin har gjort.for meg:-) så å starte opp igjen med det er nok lurt. Jeg klarer fint å legge på meg med metformin, men da er det snakk om visst jeg spiser veldig usunt. Spiser jeg riktig og sunt for min kropp, noe jeg i hovedsak gjør, funker alt fint. Men jeg bruker ikke metformin bare for vekttap sin skyld, men det.hjelper meg også med å ha en stabil syklus. Tror nok medisinen er det.som holder deg tilbake, siden du selv vet at du spiser bedre enn før, og at vekten steg etter at du gikk tom. :-)

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 17:13   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Vibeke - jeg håper du ser litt videre på "stress"-begrepet. Stress (kortisoløkning) er IKKE bare det stresset som hodet anerkjenner, men OGSÅ "fysisk påkjenning" (stress) fra sykdom.
Kan det hende at det at du har gått av metformin har ført kroppen din lenger ut i ubalansae. Jeg tolker det dit hen at du ser symptomer på det også på andre måter... Da er det mulig (men ikke sikker) at den samme ubalansen også "stresser" kroppen....

Forstår deg som at du ikke har endret noe annet, vesentlig.

Når det gjelder væske så MÅ det ikke være vann... saft eller tynn te kan være greie alternativer. Eller spis suppe/buljong innimellom. Det er også væske.

Ja, og en ting til ... prøv å drikke med sugerør. Noen synes det er lettere da?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 17:48   #12
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vibeke - jeg håper du ser litt videre på "stress"-begrepet. Stress (kortisoløkning) er IKKE bare det stresset som hodet anerkjenner, men OGSÅ "fysisk påkjenning" (stress) fra sykdom.
Kan det hende at det at du har gått av metformin har ført kroppen din lenger ut i ubalansae. Jeg tolker det dit hen at du ser symptomer på det også på andre måter... Da er det mulig (men ikke sikker) at den samme ubalansen også "stresser" kroppen....

Forstår deg som at du ikke har endret noe annet, vesentlig.

Når det gjelder væske så MÅ det ikke være vann... saft eller tynn te kan være greie alternativer. Eller spis suppe/buljong innimellom. Det er også væske.

Ja, og en ting til ... prøv å drikke med sugerør. Noen synes det er lettere da?

Takk for svar, jeg har ikke tenkt i disse baner, men det kan godt hende du er inne på noe vesentlig her!
Jeg ser jo også at situasjonen i jobben ikke er god, med skal f eks på et videregående kurs i meditasjon om to uker for å få bedre nytte av meditasjonen. Både kroppen og hodet trenger å stresse ned. Jeg ble stresset i kroppen av å sykle, mens yoga gjør at kroppen slapper mer av, jeg har ikke vondt i ryggen, nakke osv.
Men takk for svar alle sammen, takk for at dere reflekterer sammen med meg, i morgon den dag skal jeg kontakte legen og begynne med medisinene igjen. Jeg trodde faktisk at siden jeg har lavt c-peptid nivå så ville jeg ikke ha samme nytte av metformin. Men nå har jeg lært

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 19:00   #13
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Vel - om du nå begynner på metformin igjen og merker bedring, så er det jo sannsynlig at det kan være en sammenheng for deg. Virker det ikke - så kan det jo være noe helt annet som skjer.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 13:50   #14
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

resept på metformin er herved bestilt
Så håper jegvat ting bedrer seg og at jeg i alle fall slutter å gå OPP i vekt.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 16:22   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Husk på å trappe opp forsiktig igjen, da. Nå som du har vært uten så lenge. Var som sagt tre uker uten, og bivirkningene var nesten like ille som første gang ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 16:58   #16
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Ja, takk for påminnelse!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 17:36   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 19:15   #18
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Lykke til!

Takk søte du og

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 20:11   #19
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Jeg ville bare si lykke til med doktorgraden jeg (vet hva det er av stress), og alt det andre også da

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 20:20   #20
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg ville bare si lykke til med doktorgraden jeg (vet hva det er av stress), og alt det andre også da

Takk Lillemy skal være veldig glad når denne ferden er over ja!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 07:45   #21
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Oi, nå ble jeg glad for at jeg for en gangs skyld beveget meg bort fra bloggene og ut på forumet

Her har vi sikkert svaret på hvorfor mannen min legger på seg vanvittig om han har en sprekk på LCHF...det er lenge siden han brukte Metformin nå. Helt sikkert på tide å begynne igjen!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:29   #22
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektoppgang

Er det bare de med PCOS som skal bruke metformin? Eller er det bra for alle som vil gå ned i vekt?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:32   #23
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det bare de med PCOS som skal bruke metformin? Eller er det bra for alle som vil gå ned i vekt?

Jeg har fått metformin og på den lappen de printer ut på apoteket står det "hjelpemiddel ved slanking". Man betaler vist litt mer for den da. Er ikke mye - 60 kr måneden tror jeg.


Jeg vet jo ikke om det hjelper, men nedgangen min har vært både stor og jevn. Tror nok den hjelper selv om jeg er veldig streng.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 15:45   #24
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det bare de med PCOS som skal bruke metformin? Eller er det bra for alle som vil gå ned i vekt?

Man kan få metformin dersom man har påvist insulinresistens, med høye nok verdier.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 15:50   #25
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Man kan få metformin dersom man har påvist insulinresistens, med høye nok verdier.

Min lege er raus... Fikk den uten påvist insulinresistens, bare som hjelpemiddel.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
VektOPPGANG - need help ... |Ingrrid Spørsmål og svar 7 25-01-11 12:22
Vektoppgang Trulte42 Spørsmål og svar 15 11-09-10 23:33
Vektoppgang? SuperMamma Ketolysekuren 7 08-01-10 12:25
Vektoppgang Frua Ketolysekuren 11 20-04-09 11:43
Vektoppgang Donna Spørsmål og svar 2 26-10-08 20:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no