Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Brødhue

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-07-07, 10:36   #1
RuneL
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 55
RuneL er på en erverdig vei
Arrow

Brødhue

Hei folkens, strålende nettsted/forum - jeg har lært mye av å lese her, takk til mange opplyste forum medlemmer.

Jeg er nå på dag 10 av induksjonen og har mistet 5 KG så langt, så jeg er en happy camper!

Men det er en ting jeg savner, nemlig brød.

Jeg må innrømme at jeg ikke har de store anlegg for baking, så mitt spørsmål blir:

Har noen ett tips til hvor jeg kan kjøpe brød ( eller noe som ligner) som er forenelig med fortsatt ketose ?

På forhånd takk,

/Rune

RuneL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins FTW Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:51   #2
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Brødhue

Klippte ut en oppskrift i en annen tråd. Ser du ikke har så lyst til å bake, men jeg anbefaler dette brødet alikevel. Det er kjempe enkelt, bare bland alt sammen og hell i godt smurt brødform. Bak tre om gangen så har du en evighet

6 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme)
1/2 dl rapsolje
2.5 dl soyaprotein
1 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
30 gram hvetekli
30 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen

Hele brødet inneholder ca 24 kh, og jeg får 17-18 skiver per brød (det blir stort). Dvs bare litt over 1 kh per skive!!! (og det er med min type soyaprotein som inneholder 10 kh per 100 gram)

Og det smaker brød!

Stekinga er som før: 180 grader -45 min!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:02   #3
RuneL
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 55
RuneL er på en erverdig vei

Tusen takk for svar!
Er redd resultatet av min baking ikke blir forenelig med noen kostholds filosofi, men jeg får se om jeg drister meg til å prøve i alle fall...

RuneL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins FTW Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:04   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Grattis med flott vekttap.

Kjøpebrød er ikke noe for oss i ketose, beklager...

Men her er et brød gubben min spiser mye av som er saftig og godt:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12006

Bakes med bakemix eller soysprotein.

Jeg bruker tilsammen 400 gram hasselnøtter og mandler/valnøtter og tilsetter 100 gram linfrø.
Dobler du oppskrifta blir det 3 store brød.

Og alt blandes til en røre, ikke vanskelig i heletatt.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:21   #5
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Kan nesten ikke kalles baking, siden det er en røre du ikke behøver å elte eller ta i en gang. Nesten som å lage vaffelrøre, bare litt flere ingredienser. Jeg hater også å bake, men som sagt, dette synes ikke jeg er baking.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 18:26   #6
Trixie
Medlem

Trixie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Trixie er ny på veien

Jeg spiser litt Fedonbrød innimellom, noen dager etter hverandre og andre ganger med noen dagers mellomrom. To tynne brødskiver ad gangen.
Er i ketose, men merker at vekten går saktere ned de ukene jeg har spist litt Fedonbrød. Har ikke stoppe opp i vektnedgangen, men det går saktere.
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 11:35   #7
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Takk for oppskrift Distrea! Skal jammen prøve dette ja. 1 kb per skive burde være overkommelig ja.

Gammel 18-07-07, 11:49   #8
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

3 egg
30 gram kruskakli
En god dæsj knuste linfrø
1/2 beger rømme eller creme fraiche
1 ts natron
1-2 ts johannesbrødkjernemel
(av og til har jeg 25 gram soyaflak fra SPIELBERGER oppi)

Denne oppskrifta bruker jeg. Holder til 9 lapper som du legger med skje på bakepapir. Stekes i 15 minutter på 200 grader. Kjempegode!!

Sist redigert av Bee : 18-07-07 kl 22:34.
Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.